Hoi meiden, wanneer kan je nou het beste vrijen? Als je ovulatietest lichtroze is of donkerroze? Als hij echt positief is zeg maar (en dus donkerroze, net zo roze als de controlestreep zie mijn album) betekent dat dan dat je eisprong er aan komt en moet je dan gelijk vrijen? Of kan dat ook betekenen dat hij net geweest is en dat hormoon (waarmee die testen je ovulatie opsporen) nog in je urine te vinden is? Weet iemand dat?
Wat ik deed was al een inseminantie voordat de test knal positief was, de dag erna was die knal en niks gedaan, de dag erna was die nog knal (bij mij altijd 2 dagen) en die 2e dag dus, weer een inseminatie en ik ben zwanger
Oke! Dankjewel! Ik doe dan wel niet aan inseminatie maar kan dit wel hetzelfde doen met het vrijen uiteraard hihi. Heb ook al gezien net bij een ander topic dat we waarschijnlijk ook rond het verkeerde tijdstip en te weinig vrijen. Dus ik heb weer goede hoop.
Als je een positieve ovulatietest hebt (zo eentje als in je album) dan is je eisprong binnen 24 tot 48 uur. Dat ligt eraan op welk moment van de LH-piek je die test hebt genomen. Het beste kun je de dag van een positieve ovulatietest klussen. Meestal heb je 2 dagen achtereen zo'n positieve ovulatietest en kun je eventueel beide dagen klussen. Ikzelf begon de 3e ronde met ovulatietesten (zie album) en ik heb de 2 dagen van mijn positieve ovulatietesten (dag 16 en 17) seks gehad en deze ronde was het ook raak.
Wat voor ovulatietesten zijn dat? Ik heb die van Sensitest. Deze zien er heel anders uit. Hoe gebruik je die? Gewoon hetzelfde als die van Sensitest?
Hoi Sassie, Ten eerste wil ik je feliciteeren met je zwangerschap,en wat goed joh dat het gelijk de 1e ronde met de ovutesten raak was je bent een goed voorbeeld voor ons vrouwen . Ik had ff wat vraagjes aan je in de hoop dat je hierop antwoord kon geven. Ik ben zelf net 2 dagen begonnen met testen dit wordt mijn 3e dag,er wordt aangeraden te beginnen met testen rond je vruchtbare dagen,maar ik heb een probleem ik heb vorige maand 28 augustus noodgedwongen een curetage moeten ondergaan en heb net mijn 1e menstruatie gehad. Toen ik dus zwanger ben geraakt ben ik tussen dag 5 en dag 7 na mijn ongesteldheid zwanger geraakt wat dus een vroege ei sprong is. En omdat ik dus een onregelmatige cyclus heb is het moeilijk te bepalen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn en eigenlijk wil ik die zelfde dagen aanhouden en ben nu dus begonnen gelijk na mijn menstruatie met testen omdat ik bang ben mijn vruchtbare dagen en eisprong te missen.. Kan dit heel veel kwaad? En mijn testen lijken een beetje op die van jou ze zijn heel licht,in het licht zijn ze beter zichtbaar maar als ik dus een positiefe test heb moet ik dan gaan klussen net zolang tot dat de test weer negatief is? Want ik lees vaak dat om de dag klussen beter is,maar ben zo bang dat als ik niet iedere dag van de positiefe test klus het straks misloop. Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vragen. groetjes shanna
Hallo, Een ovulatietest is vaak licht positief. Bi een positieve test is de teststreep vene dik of dikker dan de controlestreep. Succes! groetjes Gaby