Problemen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by pffffff, Jul 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pffffff

pffffff Actief lid

May 21, 2008
    339
    0
    0
    Beste allemaal,

Ik heb vroeger een gesprongen blindedarmonsteking gehad. Nu heb ik al een paar keer gelezen dat er dan verklevingen kunnen ontstaan. En dit kan problemen geven met zwanger worden. Zijn er dames die dit ook hebben gehad en daar wel of geen problemen mee hebben gehad? Wij zijn sinds januari aan het proberen om zwanger te worden.

Ik begin nu steeds meer te twijfelen of dit hier toch iets mee te maken heeft... we zijn deze maand begonnen met ovu testen dus ik wil dit eigenlijk nog wel 2 maanden proberen.. Hopelijk zijn er dames die mij hier iets meer over kunnen vertellen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Karin

2. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

Jun 28, 2008
    2,056
    0
    0
    Als je binnen 1 jaar zwanger raakt is dat nog heel erg normaal, dus weet niet of je je daar nu al echt zorgen om moet gaan maken, maar ik zou het met mijn HA overleggen, als ik jou was.

Succes! :D

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zelf heb ik er geen ervaringen mee, maar wel mijn "aangetrouwde" nicht. Zij heeft als jong meisje zware blindedarm/buikvliesontsteking gehad met dagen achtereen boven de 40 graden koorts. Zij heeft hele rare cycli en ze moet maar afwachten wanneer om het maar zo te zeggen. Dit is bij haar al van jongsafaan bekend en zij zullen zeer waarschijnlijk de MMM in moeten.

4. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    ik heb zelf een blinde darm ontsteking gehad en die was ook gesprongen net toen ze bezig waren hem te verwijderen mij hebben ze nooit verteld dat dat problemen zou kunnen veroorzaken
    dus ga daar ook niet van uit
    liefs

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Mijn blinde darm is ook verwijderd maar die was dan wel niet gesprongen. Ingrijp is hetzelfde denk ik. De gyneacoloog waar ik bij loop besteedde hier geen aandacht aan toen ik het vertelde. Daarom denk ik dat het weinig gevolgen heeft voor het zwanger worden. Maar je kunt het inderdaad altijd even navragen bij je arts.

Groet Vanilia

6. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    hoi,

Ik heb geen blindedarm ontstekking gehad die gesprongen was maar een darm perforatie op 7 plaatsen waar ik buikvliesontstekking door heb gekregen. Mijn buik heeft 6 maanden open gelegen om te kunnen spoelen en helaas heb ik daardoor meerdere verklevingen gehad.
    Nou moet ik ook zeggen dat ik de ziekte van crohn heb waardoor ik ook al meerdere buikoperaties gehad heb.
    Voor de buikvliesontstekking ben ik van ons zoontje spontaan zwanger geraakt maar van deze is het helaas ivf geworden omdat ik door de verklevingen en een bbz (die dus ook voort kwam uit de verkevingen) niet meer spontaan zwanger kan worden.

Vanilia, een gewone blindedarm operatie is heel iets anders dan een gesprongen blinde darm, dan laten ze je buik open om je buikvlies schoon te kunnen spoelen en om het goed te kunnen laten genezen. De ingreep is vele malen heftiger omdat er grote complicaties bij zijn gekomen.

groetjes
    conny

7. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    nou bij mijn gesprongen blindedarm hebben ze mn buik niet echt opengelaten omdat ie was geknapt toen ze hem er uit wilde halen dus hadden ze de boel direckt goed schoon gemaakt maar mijn gyn of arts heeft mij nooit verteld over problemen met zwanger raken enzo maarja zoals ik al lees gaat het natuurlijk ook weer anders als dat je buik open moet blijven natuurlijk

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Inderdaad, het littekenweefsel (wat voor verklevingen zorgt) ontstaat het grootste gedeelte door het openlaten van de buik. Maar de een maakt eerder littekenweefsel aan als de ander, dus het is ook per persoon verschillend.

9. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Conny, ok misschien is elke operatie anders inderdaad. Bij mij was het een kijkoperatie waarbij ze 3 kleine trapsgewijs sneetjes in mijn buik hebben gemaakt. Hoe groter de wond des te meer kans op verklevingen misschien ja.

Grt Vanilia

10. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Mijn blinde darm is ook verwijderd maar die was dan wel niet gesprongen. Ingrijp is hetzelfde denk ik. De gyneacoloog waar ik bij loop besteedde hier geen aandacht aan toen ik het vertelde. Daarom denk ik dat het weinig gevolgen heeft voor het zwanger worden. Maar je kunt het inderdaad altijd even navragen bij je arts.

Groet Vanilia

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    hoi,

Ik heb geen blindedarm ontstekking gehad die gesprongen was maar een darm perforatie op 7 plaatsen waar ik buikvliesontstekking door heb gekregen. Mijn buik heeft 6 maanden open gelegen om te kunnen spoelen en helaas heb ik daardoor meerdere verklevingen gehad.
    Nou moet ik ook zeggen dat ik de ziekte van crohn heb waardoor ik ook al meerdere buikoperaties gehad heb.
    Voor de buikvliesontstekking ben ik van ons zoontje spontaan zwanger geraakt maar van deze is het helaas ivf geworden omdat ik door de verklevingen en een bbz (die dus ook voort kwam uit de verkevingen) niet meer spontaan zwanger kan worden.

Vanilia, een gewone blindedarm operatie is heel iets anders dan een gesprongen blinde darm, dan laten ze je buik open om je buikvlies schoon te kunnen spoelen en om het goed te kunnen laten genezen. De ingreep is vele malen heftiger omdat er grote complicaties bij zijn gekomen.

groetjes
    conny

12. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    nou bij mijn gesprongen blindedarm hebben ze mn buik niet echt opengelaten omdat ie was geknapt toen ze hem er uit wilde halen dus hadden ze de boel direckt goed schoon gemaakt maar mijn gyn of arts heeft mij nooit verteld over problemen met zwanger raken enzo maarja zoals ik al lees gaat het natuurlijk ook weer anders als dat je buik open moet blijven natuurlijk

13. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Inderdaad, het littekenweefsel (wat voor verklevingen zorgt) ontstaat het grootste gedeelte door het openlaten van de buik. Maar de een maakt eerder littekenweefsel aan als de ander, dus het is ook per persoon verschillend.

14. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Conny, ok misschien is elke operatie anders inderdaad. Bij mij was het een kijkoperatie waarbij ze 3 kleine trapsgewijs sneetjes in mijn buik hebben gemaakt. Hoe groter de wond des te meer kans op verklevingen misschien ja.

Grt Vanilia

15. pffffff

pffffff Actief lid

May 21, 2008
    339
    0
    0
    Dank je wel voor jullie reacties.

Bij mij hebben ze inderdaad ook de wond open gelaten. Ze hebben mij ook nooit verteld dat dit problemen kon geven, maar ik heb al een aantal keer gelezen dat je bijv. bbz hierdoor kunt krijgen of dat door verklevingen de eileiders niet goed werken. Toevallig las ik zaterdag in een tijdschrift een reactie van een arts op een vraag ivm zwanger worden. Hierin gaf hij aan dat je in principe pas na een jaar proberen om zwanger te worden naar een huisarts moet gaan. Een paar redenen waarom je eerder als een jaar contact op kunt nemen met de huisarts is als je een opengeklapte blindedarmonsteking hebt gehad.. toen moest ik toch weer even slikken.... Ik kijk het nog even aan en anders ga ik toch maar eens met de HA praten!

Groetjes karin

16. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Pffff,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je gelijk ongerust wordt hierdoor. Laat het je niet teveel beinvloeden, kijk het gewoon aan en wie weet lukt het wel heel snel. En anders kun je na een half jaar toch even langs de huisarts met je verhaal. Wie weet snapt hij/zij je heel goed en verwijst ze je sneller door naar het zienhuis voor bepaalde onderzoekjes. Succes hoor.

Grt Vanilia

Share This Page