Houd progynova en utro een miskraam tegen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Flippo123, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Misschien weten jullie dat...
    Ik heb afgelopen amandag avond een "spoed echo" gehad in het UMC ivm licht bloedverlies. Bloeden was al gestopt toen ik in het ziekenhuis kwam.
    Op de echo was een vruchtzakje te zien wat bij de 7.3wk zwangerschap klopte alleen was het vrichtje wat er in zat maar 3mm groot en er was geen hartactie te zien.

We zijn nu een aantal dagen verder, gebruik op advies van de gyn nog steeds de progynova en utrogestan en ben in afwachting van een echo komende maandag.
    Volgens de gyn zag het er niet goed uit en moest ik rekening houden met een miskraam. We zijn nu echter alweer de nodige dagen verder, verlies geen bloed en heb alle zwangerschapsklachten nog steeds die ik voorheen ook had, zelfs de misselijkheid neemt toe.

Mijn vraag is of de progynova en de utrogestan naast dat het je menstruatie tegen houd ook een miskraam tegen kan houden?

Manlief en ik gaan zelf van het ergste uit dat het inderdaad niet goed is (vandaar ook mijn onderschrift dat ik bij cryo-2 een mk met 7,3wk heb gehad) Maar toch omdat het niet op gang komt ozfo en mn klachten erger worden begin ik wat onzeker te worden.

Hopelijk heeft een van jullie een soort van antwoord hierop.

2. Flippo123

Niemand een idee?

Ik weet dat het een miskraam niet voorkomt... dat station zijn we al gepasseerd want we weten al dat het niet goed is.
    Ik vraag me gewoon af of het het bloeden en het daadwerkelijk verliezen van het vruchtje ook tegen houd.
    Dan weet ik gewoon dat ik zoiezo tot maandag niets zal verliezen ivm de echo die dan gepland staat (controle ivm niet goede vorige echo)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik durf het niet te zeggen...of het zo is.
    Anders bel je morgen even met het ziekenhuis waar je onder behandeling bent.
    Wat een nare situatie zo zeg....sterkte!

4. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Daar gaat het niet om.

Zij weet al dat het vruchtje niet goed is en dat het sowieso een miskraam wordt.

Wel moet ze doorgaan met de Utro en de Progynova tot de echo van aanstaande maandag.

Haar vraag is dus:
    Als je al weet dat je een miskraam zult krijgen, houdt de Utro en de Progynova het naar buiten komen daarvan dan tegen?

TS:
    Goede vraag trouwens. Heb het mezelf ook al eens afgevraagd. De Utro en de Progynova zorgen ervoor dat je slijmvlies dik blijft.
    Maar desondanks heb je dus toch die ene bloeding nog gekregen....
    Dan zou je toch ook zeggen dat een miskraambloeding er ook uit kan.

Ergens hoop ik nog op een wonder voor je dat je maandag toch nog heel onverwachts een goede echo te zien krijgt. Maar die kans zal wel verwaarloosbaar klein zijn.....

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    het houd idd het baarmoederslijmvlies in stand. Dus een miskraam word uitgesteld als het ware. uiteindelijk zal het wel op gang komen als je stopt met de medicatie. Toch kan het zo zijn dat het een traag vruchtje is en het bij de volgende echo wel goed is. Vandaar dat de gyn je nog even laat doorgaan. Mocht bij volgende echo het vruchtje weer niet goed zijn dan moet je stoppen met de med's en zal het afkomen.

Het lijkt erop dqat de arts er toch nog een klein beetje vertrouwen in heeft, anders had je gelijk al met die med's moeten stoppen.

Sterkte!!

7. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat kan...
    Ik heb dit jaar een MA meegemaakt. Bij 7 weken kreeg ik bruine afscheiding. Op de echo was de embryo niet zichtbaar, wel een vruchtzakje en dooierzakje, en de arts zei dat het een miskraam ging worden. Wel moest ik komen voor een echo volgende week en toen was er ineens een embryo en een kloppend hartje te zien! Alleen de afmetingen kwamen overeen met 6.5 weken, terwijl ik al 8 weken zwanger was (er was geen fout mogelijk, we hadden een IUI gedaan). Omdat de bruine afscheiding bleef aanhouden, ging ik op de advies van de arts (geen Nederlandse arts trouwens) utrogestaan gebruiken. Het bloedverlies stopte, maar een week later was er geen groei van de embryo, hoewel het hartje nog steeds klopte. En een week later klopte het niet meer... Ik ben uiteindelijk gecurreteerd...
    Meid, ik vind het ontzettend erg voor je en weet wat je meemaakt... Echt waar. Maar 3 mm vruchtje bij 7 weken klinkt echt niet goed... Bij mij toen was het 6 mm en de arts zei dat het overeen kwam met 6 weken... Maar ja, utro kan de bloedverlies tegen houden. Ik hoop op een wonder voor je, maar in mijn geval is het niet gebeurd...
    Sterkte...

8. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Flippo: Ach meis wat erg voor jullie :( heel veel sterkte.... Hoop dat jullie weer de moed vinden om op te krabbelen.
    Heb geen ervaring met utrogestan en progynova, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat dit het een beetje tegenhoudt. Ook kan het natuurlijk ook goed niet uit zichzelf op gang gaan komen, dat hoor je ook vaak (missed abortion).
    Nogmaals sterkte!

9. Flippo123

Dank jullie voor jullie antwoorden meiden.
    Overmorgen is de echo en we zullen wel zien welke kant het op gaat al gaan wij van een miskraam of missed abortion uit.
    Hoop zo dat het uit zichzelf komt en ik niet ook nog eens gecurreteerd hoef te worden.

Deel Deze Pagina