zwanger of niet ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door deli13, 26 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deli13

deli13 Lid

19 dec 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mama's en hopelijk aanstaande mama's

Ik zit met een hoop vragen!
    Ik ben 16 november gestopt met de pil en heb gelijk de 21ste een bloeding gehad van 5 dagen.. ik neem aan dat dat de ontrekkingsbloeding was?
    Vandaag 36 dagen later nog steeds geen spoor van menstruatie.. is dit normaal? Het lijkt me raar dat ik al zwanger zou zijn omdat ik helemaal geen symptomen heb buiten soms wat kleine steekjes en een enorm humeurtje...heb medelijden met mijn vriend
    Kan het zijn dat ze langer wegblijven of ?
    Ik weet helaas mijn normale cyclus niet om dat ik de laatste maanden nogal slordig ben geweest met mijn pil en zw vaak gewoon doornam wat niet zo slim is natuurlijk...
    Hopelijk krijg ik wat reactie!

Groetjes!

2. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Hey meid,

Ik denk dat het te maken heeft met ontpillen maar het lichaam kan soms raar doen..
    Heb je al een test gedaan?
    Als je na 2 weken overtijd te zijn nog steeds niks heb kan je altijd even naar de huisarts voor een bloed test.

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Je lijf zal wel moeten ontpillen denk ik... Hoe was het voordat je de pil slikte??.
    Je kunt een zwangerschapstest doen. Dan heb je duidelijkheid.
    Als je niet zwanger bent, heb je gewoon een lange cyclus en is het een kwestie van afwachten....

4. deli13

deli13 Lid

19 dec 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de reacties

Ik was voor dat ik mijn pil doornam altijd regelmatig..
    Maar begon te twijfelen omdat ik bij sommige mensen had gelezen dat hun menstruatie soms maanden wegbleef..
    Maar omdat ik mijm bloeding alwel heb gehad is het maar raar dat ze nu zolang wegblijft.. kan inderdaad beter even een testje halen maar zou het heeeel raar vinden als ze positief zou zijn :)

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Tsjah... Wat zwanger wordem betreft sta je soms raar te kijken...
    En mocht het raak zijn, heb je gewoon heel veel geluk ;)

6. samaa

samaa Niet meer actief

Je onttrekkingsbloeding is nog een pilmenstruatie geweest. Nu moet je lichaam zelf weer een cyclus op gaan pakken en dat kan een tijdje duren.
    Bij twijfel kun je een testje wagen, maar denk dat het gewoon even afwachten is.

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tja heb nooit een echte menstruatie meer gehad na het stoppen met de pil. 35 dagen later heb ik namelijk een positieve test in handen gehad ;) vaak doornemen is geen problemen want je hebt geen cyclus met de pil omdat die de eisprong onderdrukt

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je eerste cyclus na pilstop is vaak helaas niet weer keurig 28 dagen. Veelal duurt de eerste cyclus langer.

Doe een testje. Negatief is nog niet zwanger en dan duurt je cyclus gewoon langer.

Je lichaam moet het namelijk allemaal weer zelf gaan doen zonder pilhormonen. Het kan wel tot een jaar na pilstop duren voor je cyclus weer helemaal op orde is.

Ik werd destijds na pilstop na 126 dagen pas voor het eerst weer natuurlijk ongesteld. Daarna wel weer regelmatig (27/28 dagen).

Deel Deze Pagina