Zoooo dikke kop!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mama092013, Aug 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hallo dames,

Ik houd al best lang vocht vast.. Met name mijn handen en voeten. Daar ben ik onderhand wel aan gewend ;)
    Maar vanmorgen stond ik op, loop (waggel;)) naar de badkamer, kijk in de spiegel... Zooooooo dikke kop! Ik schrok er gewoon echt van! Ik ben echt helemaal opgeblazen! :$
    Dit is dus wel iets nieuws voor mij :)
    Hoe kan dat ineens?! En is dat een teken van iets..? Ik schrok hier echt van..
    Is dit gewoon een kwaal van de laatste weken? Maar vooral, wat kan ik daar aan doen?
    Mijn voeten houd ik veel omhoog en drink veel enz.. Maar ik kan m'n hoofd niet omhoog houden :p
    Graag ervaringen, en tips!

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Hier ook een plofkop... Maar volgens de VK kwam t bij mij door laatste loodjes en naderende bevalling, en dat hoop ik voor jou niet!

Hoe is je bloeddruk? Want plots vocht vasthouden kan ook een teken zijn van hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging. Hij staat in ieder geval op mijn lijstje bij de belinstructie (die ik heb ivm hoge bloeddruk), je zou even je VK kunnen bellen!

Natte koele washand op je ogen en even liggen kan wel helpen tegen t plofferige! Ik heb door slecht slapen ook giga wallen, en dat samen met vocht... Nou ja, u get the picture! Natte washand helpt een beetje in ieder geval! ;)

3. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,195
    548
    113
    Female
    hoi,

ik had ook even de vk gebeld voor de zekerheid het kan ook komen omdat het weer wat warmer weer is maar ik zou het even laten controleren dat het geen zwangerschapsvergiftiging is, want plotseling veel vocht vasthouden staat op het lijstje om te bellen.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik had het ook tijdens mijn vorige zwangerschap. Wat een lelijke foto's na de bevalling:) Kwam bij mij wel door hoge bloeddruk. Weet niet hoe je je verder voelt, anders toch even bellen voor de zekerheid.

5. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Nou, heb gisteravond toch gebeld naar de vk. Bloeddruk was goed, maar urinetest was minder goed..veel eiwitten.
    Doorgestuurd naar ziekenhuis. Kreeg ctg, bloedprikken, bloeddruk meter om, urine test en echo.
    Uiteindelijk om 4uur vannacht besloten dat ik moest blijven..
    Ik was hier zo van geschrokken, dat ik heel hard heb liggen huilen :(

De testen waren echter geruststellend. Bloeddruk was gewoon goed, eiwitten waren ook veel minder..
    Maar wel heb ik klachten van zwangerschapsvergifteging.. Dus heel dubbel.
    Vanochtend weer allerlei testen gehad, deze waren gelukkig weer goed. Ben nu weer thuis, maar moet wel onder extra controle blijven aangezien de klachten niet weg gaan.
    Ik ben dus gevalletje apart ;)
    Ik hoop dat het allemaal mee valt, en de klachten weg gaan.. Anders heb ik dus kans om weer opgenomen te worden en ingeleid te worden met 37 weken..
    Maar dat wil ik niet :( dus ik hoop dat het beter wordt!
    Maar goed, veiligheid staat voorop natuurlijk!

6. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Had ik dus ook meis, bloeddruk kantje boord, en spoortje eiwitten... VK wilde t toch na laten kijken dus inderdaad... Die hele riedel in het zkh. Daar bleek bloeddruk nog steeds kantje boord, geen eiwitten maar wel verhoogde urinezuur waarde in t bloed... Nu ook medisch, maar niet ernstig genoeg voor opname (gelukkig maar!) of inleiding, terwijl ik toch de 38 weken al voorbij ben.

Ze houden je gewoon goed in de gaten vanaf nu, want t kan snel bergafwaarts gaan zo tijdens de laatste loodjes... Tuurlijk ben je geschrokken! Ik heb ook heel wat traantjes gelaten hoor, want had een thuisbevalling gepland :(

Maar we krijgen er vast prachtige meisjes voor terug!

7. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Ja idd.. Het is natuurlijk heel goed dat er extra gecontroleerd wordt nu! Maar toch, het loopt heel anders als je verwacht :(
    Tot nu toe voel ik me eigenlijk weer best goed, op het vocht na..dat doet echt pijn, alles staat helemaal strak.
    Hopelijk blijft het zo, en zijn de controles maandag weer goed. Daar duimen we maar voor.
    Ik hoop echt dat de bevalling zichzelf aandient, en dat ik niet ingeleid hoef te worden met 37 weken.. Wil zo graag zelf spontaan kunnen bevallen. Dus hopelijk geen zwangerschapsvergifteging, of ontwikkeling daarvan.

8. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Als je gaat slapen verspreid het vocht door je lichaam en kan het dus ook in je gezicht gaan zitten.
    Als dat bij mij gebeurt moet ik meteen naar de ehbo i.v.m een chronische en zeldzame nierziekte. Als ik eiwitten verlies kan ik aan de medicijnen voor me nieren enz...
    Het kan dus ook een teken van nierfalen zijn maar laten we dat maar niet hopen :)
    Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je giga geschrokken bent! En laat je maar lekker veel gecontroleerd worden

9. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Dat komt omdat het laatste weekjes zijn
    heb ook voet en handen vocht vast

Share This Page