minder weerstand

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama suus, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    vroeg mij zo af he of je minder weerstand hebt als je net zwanger bent.
    ergens lijkt het me wel. aangezien ik nu ook ziekjes ben. en normaal maar een keer per jaar ofzo. en ben laatst nog ziek geweest dus vind het beetje raar.

en baal daarbij al een stekker wantm oet morgen mijn vent wegbrengen voor een aantal weken. en net nu ben ik ziek.
    eerst last van gas en boeren. en nu ook nog aan de dunne. echt verschrikkelijk. zou ik daarvoor ook wat kunnen en mogen nemen?

waarom kon henti et een paar daagjes wachten. als ie al weg is. das niet zon punt. maar net nu. baal dr zo van.
    hoop dat ik er wat tegen kan doen om vandaag nog een sellie daggie samen te hebben.

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Zijn de meningen over verdeeld, de een zegt juist wel en de ander zegt van niet. Klinkt logisch als je zegt dat je nu wat vatbaarder bent maar aan de andere kant je lichaam draait nu op volle toeren en probeert alle infecties buiten te houden.
    Beterschap iig!

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    thanks, hoop echt dat het straks beter gaat hihi.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier nog iemand met een weerstand van 0. Ben al maanden verkouden, afgewisseld met dagen met verhoging.. dan gaat het weer weekje goed.. en dan hoppaaa.. snotneus, diarree etc.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je weerstand moet zelfs minder worden tijdens je zwangerschap anders stoot je lichaam je kindje af. dat zei mijn vk erover.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben voor de vierde keer in mijn zwangerschap ziek geweest pas. zo erg dat ik antibiotica moest. de weerstand van een zwangere vrouw neemt volgens de ha af met 50 procent en als je aleens te pakken bent geweest door een virusje dan wordt dat alleen maar minder. het zij zo. gezond eten en veel drinken en goed op jezelf en beebje passen meer kunnen we helaas niet doen nu he.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    aah nou das minder allemaal nou ga oz maar eens ff met de oudste naar bed. voel me wel al ietsje beter maar wil dit zo nsel mogelijk kwijt zijn. en me buik is nog best opgezwollen kan me broek niet echt ifjn dicht doen zo dik zijn mijn darmen nu verschikkelijk.

8. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ben ook al een paar keer kort op elkaar ziek geweest, griep, koorts, verkouden... nu gaat het ff goed :D mja misschien inderdaad minder weerstand... had met de vorige zwangerschap allemaal vlekken over mijn hele lichaam... de arts zei dat het kwam door verminderde weerstand dus zou kunnen toch?

Liefs Nelleke

9. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Breek me de bek niet open; ben al vier weken (!) achtereen aan het kwakkelen, terwijl ik echt genoeg rust (doe niet anders....) en gezond eet.
    Eerst een week buikgriep (met dank aan mijn lief, die 'm net voor mij had ;) ), toen een heel nare, pijnlijke kaakonsteking (kuur gehad, en nu gaat het weer) en pal daar achteraan een gewone griep, die uitmondde in bronchitis en jezelf binnenste buiten hoesten. :(
    Ben het ondertussen spuugbeu, en eet nu echinaforce en drink floradix. Alles om weer fit te worden, want ik wil niet zo blijven kwakkelen, en straks halfziek mijn bevalling in moeten...

Beterschap allemaal, en misschien ook aan de echinaforce en floradix dan maar?

10. gemini

gemini Lid

28 nov 2008
    19
    0
    0
    Pffffffffffff.....kheb er ook al een aantal weken op zitten zeg,eerst last van allergische reacties(prikkelende neus,snotteren en kortademigheid)...nu ineens een zware griep aanval...en nog maar te zwijgen over mijn eczeem wat maar lijkt te verergeren.
    En ik kijk niet echt uit naar de hooikoorts periodes aangezien ik daar ook al een patient van ben... :(

11. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    *hoest*
    Nou hier ook, in december ook al ziek geweest..
    *hatsjoe*
    En nu weer, meestal ben ik ook *hoest* niet zovaak ziekjes :S
    *hatsjoe*

12. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    ben nog nooit zo lang en zo vaak ziek geweest als tijdens de laatste zwangerschap!ben bijna nooit echt ziek

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ok moet dus schijnbaar toch maar wat meer vitamines ertegnaan gooien. voel me nu stukje beter maar heb geen izn om er straks weer een bovenop te krijgen. want schijnbaar durt deze buikgriep mega lang.
    al voel ik nu wel mijn zwangere dinge weer dus de steekejs in me buik en de extra geur en smaak das wel weer fijn. maar toch nog maar rustig blijven doen en extra vitamines.

slik eigenlijk nu alleen maar die van elmare tijdens zwangerschap. maar zit volgens mij geen extra vitamine c in.

14. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Ben dus niet de enige! Volgens mij heb ik ook helemaal geen weerstand meer terwijl ik super gezond eet enzo maar de hele tijd verkouden en ook al week ziek geweest. Gelukkig komt de lente eraan dan voelen we ons vast beter!

Deel Deze Pagina