Hallo allemaal, misschien moet ik dit niet plaatsen, zit vol met hormonen, dus ik reageer misschien te heftig. krijgen jullie wel eens rot reacties op je zwangerschap? omdat je een relatie hebt die mensen niet goedkeuren of je financiële situatie, of je leeftijd of wat dan ook? Ik heb samen met mijn vriendin gekozen om voor een kindje te gaan. ja een lesbisch stel, maar dat is dit keer het probleem niet. Ik heb 10 jaar geleden mijn beide onderbenen verloren tijdens een ongeluk. Toch hebben wij er voor gekozen dat ik de zwangerschap doe, dit omdat mijn vriendin geen kinderen kan krijgen. Medisch en lichamelijk gezien is er geen probleem om dit te doen. Nu was ik vorige keer in de supermarkt, ik gebruik mijn rolstoel , door het vocht vasthouden en aankomen kan ik helaas mijn beenprotheses niet al de tijd aan. Staan er twee vrouwen te smoezen en te kijken. Ik ben zo dom om niet meteen verder te gaan en hoor hun gesprek. "wat erg he, en dan ook nog zwanger, dat doe je dan toch niet. wat erg voor zo'n kindje, vind het er eng uit zien ook." Ik ben naar huis gegaan en heb alleen maar zitten janken. En eigenlijk zit het gewoon nog steeds in mn hoofd, je wordt zo weggezet en geconfronteerd met iets wat je zelf met veel moeite had geaccepteerd Ik wil dit zo graag ik kan het op mijn manier samen met mijn vriendin!!!!!!!!!!!! sorry voor zomaar dit bericht, maar wil dit gewoon kwijt. Jullie zullen allemaal de moeder zijn die je kan zijn en laat niemand je tegen houden
Jeetje, wat erg... Ik kan me niet in jouw situatie verplaatsen, maar ik snap dat dit een klap is voor je. Besef je wel dat dit wondertje het geluk van jou en je vriendin is en niet die van een ander. Jullie weten het verhaal hierachter, al die andere mensen niet. Ik ben iemand die mijn mond open zou trekken en die mensen zou confronteren met hetgeen wat ze hebben gezegd, waar ze totaal niet over nadenken. Maar ook dat is lang niet altijd een verstandige keuze. Ik snap dat het lastig is en het is makkelijk gezegd... Maar vestig je aandacht op de kleine die in jouw buik warm en veilig groeit: daar gaat het om. Jullie geluk. Niet die van hun.
Och wat ontzettend vervelend voor je! Bah wat kunnen mensen toch oordelen! Probeer jezelf wel altijd voor te houden dat het echt aan de ander ligt. Dit is de bekrompen mening van de ander. Probeer het niet vervelend voor jezelf te vinden dat zij dit over jou zeggen maar probeer het is vooral voor hun super vervelend dat zij zo bekrompen door het leven moeten gaan. Zou je toch wensen dat zij 10% van jouw kracht hadden.
goedemorgen! wat erg voor je! Maar probeer dit echt zo snel mogelijk te vergeten! die mensen weten niks van jou af ze zien iemand met een beperking en hebben direct een oordeel! jij heb een beperking met je benen maar die mensen hebben een beperking in hun hoofd! ze hebben totaal geen verstand van wat iemand kan. heb je benen nodig om een kindje liefde te geven? NEE heb je benen nodig om een kindje op te voeden? NEE heb je benen nodig om met een kindje te spelen? NEE Jij kan net zo veel als iemand met benen misschien soms op een andere manier maar BOEIEN!!!! ik snap echt je verdrietig word van zulke mensen maar het zijn mensen zonder verstand dus echt probeer het van je af te zetten en blijf het op jouw manier doen met je vriendin en ga genieten samen met je vriendin! heel veel liefs tasha
Wat ontzettend verdrietig voor jou! Ik kan wel zeggen, trek je er niets van aan. Maar dat doe je toch. Ik hoop dat dit gewoon een eenmalig incident is geweest en dat jij en je vriendin samen vol geluk uitkijken naar jullie wondertje
Het belangrijkste is dat jij en je vriendin gekozen hebben om samen een kindje te krijgen. Dat is het enige wat er toe doet. Het kindje zal geliefd worden! En dat je je onderbenen mist, of dat jullie een lesbisch stel zijn maakt voor de reacties niets uit hoor.. Ik ben al 10 jaar samen met mijn man en 3 jaar getrouwd, maar toen ik in verwachting was van onze 1e was ik 25 en dat vond met blijkbaar te jong. Dus ook hier regelmatig opmerkingen gehad dat het vast een ongelukje was en er is me zelfs gevraagd of ik en mijn man er wel blij mee waren!! Nu ben ik in verwachting van de 2e en krijg ik opmerkingen zoals, jemig wat snel, en is dat wel verstandig tijdens je opleiding (ik ben me aan het omscholen naast mijn werk), bla bla bla. Om de een of andere reden vinden mensen altijd iets van zwangere vrouwen, ongeacht wat de situatie is.En vaak weten de mensen die oordelen niet eens wat de situatie is en geven ze dus een mening die nergens op gebaseerd is! Dus trek je er vooral niets van aan en geniet van jullie wonder. Men vindt altijd wel iets van iedereen
Je hebt mensen en je hebt potloden! Er zijn altijd wel mensen die wat te zeuren hebben.... en snap dat je door de hormonen sneller verdrietig wordt door opmerkingen! Hier ook hoor, 2e kindje van andere vader na nog geen jaar een relatie nou nou nou ik ben van God los hoor! Alleen weten mensen mijn situatie helemaal niet maar kon daar ook flink van verdrietig zijn als ik weer een “goedbedoelde opmerking” kreeg Ze kunnen het zeepokken lazarus krijgen toch? X
Ik kan hier niks aan toevoegen. Laat je niet gek maken ts, die mensen hebben geen verstand en geen fatsoen. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
@goodgirl jeetje! Ik schrok door jou post... en niet door je situatie maar door hoor lomp en veroordelend mensen zijn. Gatverdamme.... Ik wil jullie dan ook heel veel geluk wensen samen en straks met de kleine. En tuurlijk ben ik ook geen heilige en zal ik misschien ook wel kijken als ik je tegen zou komen maar kijken en staren zit nog een verschil in. Volgens mij kijk ik altijd naar een zwangere vrouw. Helaas leven we in een verklote wereld die elkaar alleen maar veroordelen als je even wat anders bent. Echt heel veel liefde en geluk gewenst. Hier ook opmerkingen als Zo snel? Was het wel gepland? Toen ik zwanger was van de 2de. Zit straks net geen 2 jaar tussen ‘O ben je nu alweer zwanger’
Tja, je bent niet t standaard plaatje en dus vinden mensen iets. En dat mag nog wel, maar vraag OF om uitleg, OF hou je mond. Wat een eikels. Word je er onzeker van? Heel wat anders, maar mijn man is stukken ouder en ik ben jong zwanger geworden. 23 toen mn zoontje werd geboren, hele bewuste keus. Nou, dat heb ik ook gehoord. En dan met een ouwe vent, manmanman. Je moet eens weten wat mensen er van vonden... en wellicht nog steeds vinden. Ik vond t kwetsend. Alsof ik een klein kind ben, of dat ik zelf die keus niet kan maken. Opleiding af, vaste baan, mooie koopwoning, man vaste baan etc. Ideale situatie, maar er wijkt wat af van gemiddeld he.... Let it go. Geniet van je zwangerschap en laat mensen maar gaan!! knuffel
Mensen lekker laten kletsen! Ik kreeg van een collega te horen; zooo wat ben jij dik zeg! Keihard in mn smoel, was toen 25 weken zwanger. Ik wist niet wat ik moest zeggen, ik was supertrots op mn buik. Ik krijg idd grote kinderen, nu ben ik ook weer enorm. Ik vond dat zo kwetsend....dat zeg je toch niet? Of dat mensen meteen willen weten of mijn baby nu dan spontaan is gemaakt? Who cares? Gaat jou toch niks aan?? Meid veel geluk!!
Jij weet zelf heel goed wat je kan. En waarom zou iemand die geen onderbenen heeft niet zwanger mogen zijn en een kind mogen krijgen met de persoon waar ze van houd en gelukkig mee is. Je bent zover beperkt als je dat zelf wilt zijn. Laat je niets aanpraten door domme mensen die niets van je weten. Mijn mening ik vind het geweldig dat je zwanger bent en daar ook van harte gefeliciteerd mee. Jij schenkt je partner een gezin zodat jullie er samen van kunnen genieten. Ik wil alleen nog zeggen stoere vrouw(en) ga lekker genieten van je/jullie zwangerschap en straks van het schitterende kindje.
Bah, wat een nare reactie. Beide dingen die je noemt doen toch NIKS af aan het feit dat er straks een kindje komt waar met liefde naar uit word gekeken? Ik vind het juist mooi. Laat mensen álsjeblieft praten wat ze willen en ga er boven staan. Ze zijn je tranen echt niet waard. Ik moet zeggen dat ik nog nooit nare reacties heb gehoord in mijn omgeving terwijl die er ongetwijfeld zijn geweest. Ik beviel namelijk op mijn 19e van ons zoontje (ongepland) en nu op 21 jarige leeftijd verwachten we over 2 maanden ons tweede kindje (hier heel bewust voor gekozen). Ik lees genoeg reacties online die behoorlijk negatief zijn over jonge moeders (mensen zien toch een negatief beeld voor zich bij ‘tienermoeders’) maar dat raakt me helemaal niet. Wij zijn gelukkig zo en onze kinderen komen niets te kort.
Wat een vreselijk domme mensen die dames. Zij vinden het onverantwoordelijk en eng? Dat zegt meer over hunzelf. Het is pas onverantwoordelijk en eng als je zomaar wat roept en zo wereldvreemd staat tegenover datgene dat je niet kent. Heb medelijden met ze, zij weten niet beter. Ik bewonder je kracht en je keuzes!
wat een in en in trieste mensen, hoe kortzichtig ben je dan! snap dat zulke opmerkingen je niet in de koude kleren gaan zitten en het erg makkelijk is om te zeggen leg het naast je neer. mijn vriendin en ik, ja ja ook 2 vrouwen , verwachten ook ons eerst kindje en krijgen af en toe ook wel vragen en/of opmerkingen dat je denkt hoe kun je dat vragen? maar ik heb veel liever dat ze het inderdaad vragen dan achterbaks over je te roddelen... al helemaal als het onbekenden zijn, ik was op ze afgestapt!! zij zijn degenen met een beperking, niet jij!! meiden geniet van elkaar en vooral van jullie zwangerschap!
Helemaal mee eens, maar begrijp heel goed dat je er verdrietig van wordt! Geniet verder van je zwangerschap meid en probeer te geloven dat tegenover deze ONTZETTEND domme mensen ook heel veel positieve opmerkingen zullen zijn voor jouw/jullie situatie. Dikke knuffel vanaf hier!
Ik heb echt geen woorden voor de gemaakte opmerkingen, pfffffff!!! Ik wilde eigenlijk alleen even zeggen dat men altijd wat te zeuren heeft. Wij hadden zogezegd het 'perfecte' plaatje bij mijn eerste zwangerschap (getrouwd, huisje, allebei een baan blabla la), en dan nog hebben mensen wel wat te zeuren. Laat het loooooos
Super bedankt voor al jullie reactie. Zo steunend en fijn. Je weet van zoiets dat je t niet op jezelf moet betrekken en dat ze niet beter weten hoop ik. maar je bent moe, hormonen. werd ff zoveel jaar terug gezet qua onzekerheid. Nogmaals bedankt iedereen, ik zal naast veel lezen op de site ook zeker berichten hoe t verder gaat met mn kleine dame
Wat een domme reactie zeg, die mensen hebben er niet veel van begrepen. Ik vind juist dat je een enorm dappere keuze hebt gemaakt samen met je vriendin. Daar mag je trots op zijn. Ik kwam hier in de supermarkt vaak een vrouw tegen in een rolstoel met een dochter iets ouder dan die van mij. Heb juist superveel respect voor hoe zij dat doet. Niks aantrekken van zulke reacties verder. Je wordt een topmoeder!