welk bedrag geven jullie uit voor een jarige

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuwpop, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    mijn zoon heeft veel verjaardagspartijen van school meestal ga ik in op de verjaardagwens, meestal is dat geld of een kadokaart van intertoys ofzo.
    wat geven jullie uit aan een verjaardagskado op kleuterleeftijd?

laatst kreeg mijn 3 jarige een geld bedrag van 3,- van een tante zegger wat vinden jullie daarvan?

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Dat is afhankelijk van hoe dicht bij ze staan! Maar voor een jarige van school vind ik 7,50/ 10 euro de max

3. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    oei dat vind ik best veel, wat bedoel je met dichtbij staan dan?

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik heb altijd 5 euro gedaan...vind ik wel genoeg hoor!

5. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    7 euro voor een vriendje van je zoon/dochter! Voor familie kids 10/15 euro

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Familie doe ik zo rond de 10-15 euro.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    familie doe ik tussen de 15-20 euro (neefjes en nichtjes)
    Vriendjes voor 5 euro max. Maar kost iets 6 a 7 euro dan is het ook geen probleem.

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    3 euro vind ik echt héél weinig zeker als het om een geldbedrag gaat en dus niet om een cadeau waar nog wat moeite voor gedaan wordt. Je kunt met weinig geld en een beetje handigheid ook een heel leuk cadeau geven. Ik doe meestal ook iets van 7,50 max 10 euro. maar er zijn ook uitzonderingen. Een vriendin van mijn dochter vraagt barbiekleding. dit wil ik zelf maken. Het cadeau kost dus niets maar er is wel veel moeite voor gedaan. Dat is ook een mooi gebaar vind ik.

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Meestal tussen 10/15 euro

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Wij zitten nog niet in de fase van vriendjes/vriendinnetjes met onze zoon. Maar verjaardagen 10-20 euro voor familie. Je kunt met weinig ook echt iets leuks doen. Zo heb ik voor de peettante van mn zoon een foto mok besteld (foto van mn zoontje) met een actiecode. Betaalde alleen de verzendkosten á 6,-. De mok op een doos chocolaadjes gezet en snoepjes in de mok. Doorzichtige folie er omheen en klaar. Leuk en orgineel. Zo krijgt mn moeder straks een fotohoes voor dr tablet!

11. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    dan wil je vast niet weten wat hij voor z,n 2de verjaardag kreeg

een 2de hands trekker waar haar 2 kids al mee hadden gespeelt met de mededeling toen ze ooit `s een uurtje oppasste: ja met deze trekker speelde hij zo graag, not dus. hij speelde toen heel erg graag met z,on grote trekker.

nergens om ik geef ook wel 2de hands weg in verhouding met m.p bedragen dan maar dat is dan wel in overleg met diegene als familielid.

en deze tantezegger valt me behoorlijk en dan ook behoorlijk tegen maar ja een gegeven paard mag niet in de bek gekeken worden.............. :x en dat is niet alleen om een het kado hoor.

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Rond de 10 euro vind ik nog wel te doen.maar voor familie wat meer! Kan rustig 20 euro zijn.

Drie euro vind ik zelf gênant om zo te geven...

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Vind zelf dat het om het gebaar en het idee achter een cadeautje gaat... Misschien dat de peettante van de driejarige niet veel te besteden had? En dacht, drie Eurootjes voor in de spaarpot? Maar goed, zou er zelf dan wel iets bijgegeven hebben.. Al was het maar een kleinigheidje, een autootje ofzo. Bij Action heb je al veel cadeautjes 'voor weinig'...

Ben wel van mening dat je een keuze moet hebben als gever...

Zo zitten wij al jaren in de MMM en vermijden de kinderverjaardagen meestal en komen we liever als het rustig is... Mijn schoonzus ging er met Sinterklaas vanuit dat wij wel een sintklaascadeautje zouden geven aan haar dochter en mailde dat haar dochter voor Sinterklaas het boek 'Nederland' van Charlotte Dermaton (ofzo) wilde hebben... Nou waren wij niet van plan aan Sinterklaas te doen, dus ik zei dat ik het wel voor haar verjaardag zou geven... Ze was na Sinterklaas jarig. Dat was goed. Ging ik kijken hoeveel het boek kostte, bleek het 24,50! Nu wil ik nichtje best verwennen, maar ik vind het gewoon raar dat er zo'n relatief duur cadeau wordt gevraagd. Noem dan meerdere dingen die ze wil hebben... Dan hebben we een keuze. Tuurlijk had ik ervoor kunnen kiezen dit boek nietbde kopen, maar ik had het al toegezegd... Toen ik er een opmerking met knipoog over maakte, kreeg ik te horen "maar jullie werken alletwee en hebben toch geen kinderen".... Dat deed wel pijn... We hebben inmiddels al 4x ons spaargeld in behandelingen gestoken...

Maar goed... Kan me herinneren dat "we vroeger" op feestjes cadeautjes aan andere kindjes gaven van ongeveer 5 a 10 gulden... Dus dat zou voor nu 5 a 10 euro zijn... Voor familie verschilt het, maar we houden meestal 15 a 20 euro aan, afhankelijk van wat er gevraagd wordt. Soms leggen we ook het geld met elkaar bij elkaar, zodat we dan een 'groter cadeautje' kunnen geven...

14. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Voor schoolvriendjes 5/10, voor familie 10/20.

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    :$:$:$

Wat erg!!

Toen wij nog kinderloos en jaaaaren in de mmm zaten meden wij ook kinderverjaardagen. Alleen kregen we wel altijd met kers een lijst met wat de drie neefjes dan zouden willen krijgen ...........:(

En ook verwacht dat we dat aanschaften! Drie jongens en dan voor allemaal rond de 50 euro voor kerst, pfff...wij hebben al gigantisch lang 2 hypotheken 7 jaar, en konden dat toen helemaal niet missen..

Dit jaar zijn we ook niet gegaan omdat ze weer minimaal van dat zelfde bedrag kados verwachten.

Denk maar niet dat er voor onze kids kadoos worden aangeschaft nu, terwijl wij al die jaren hun kids verwend hebben, verplicht dat dan weer wel;)

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Voor klasgenoten rond de Eur 10-15. Vriendjes en familie koop ik wat ik leuk/mooi vind, kan oplopen tot Eur 100,- ongeveer. :)

17. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Vriendjes en vriendinnetjes rond de 15-20 euro. Familie rond de 40-50.

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Vriendjes 5 a 10€ en familie/vrienden kids 20€

19. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    wij zitten ook al jaren in de mmm en vinden het altijd erg oplopen met de kado's. toen ik nog een goed betaalde baan had was het 12,50-15 euro. voor kindjes en volwassenen, familie en vrienden.

nu zit ik al een tijdje thuis, en heb sinds kort wel werk, alleen verdien ik met mijn werk nog minderals dat ik kreeg in de ww (van 2200 netto per mnd naar 1300 per mnd naar 600 per mnd).

als er nu een kado gekocht moet worden is het MAX 7.50. wij moeten dit van ons 40euro boodschappenbudget doen, en anders houden we daar te weinig voor over.

Het meest vreemde is dat onze hele familie weet van onze situatie en er alsnog vanuit gaan dat we voor schoonvaders een duurkado kopen omdat hij 70 wordt.
    2 jaar geleden zou dit anders zijn geweest, nu niet.

volgende week gaan we voor het eerst met ons nichtje zelf haar kadotje kopen. Ik deed dat vroeg ook met mijn (kinderloze) tante en vond dat helemaal geweldig. Ik ga dan niet duurder zitten omdat ze het graag wilt hebben.
    (andere tante heeft wel toegezegd, als ze wat duurders uitkies, we ieder de helft doen).

ons buurjongetje was eind december jarig en wilde graag playmobiel, en heb daar een doosje van 4euro voor gekocht, toevallig een piraat en hij is helemaal gek van de piratenboot en die had hij toevallig van opa en oma gekregen. dus helemaal gelukkig met een extra piraat.

Het hoeft dus niet duur te zijn om leuk te zijn. heb bij de action en xenos marsepeijn gehaald en maak daar nu zelf leuke kadotjes van om te geven en doe er dan een kadobon van 5 of 7,50 bij (ligt aan wat we over houden van de boodschappen).

dit jaar gaan we zeker een aantal kinderverjaardagen overslaan, en ook misschien nog wel volwassenen.
    Ook de kraamkado's (2e kind van beiden beste vrienden) zal niet zogroot zijn als de vorige keer (2 kraammanden, nu alleen 1 kado).

misschien zijn er ook nog mensen met goede tips??

*edit* 3 euro als geld geven zou ik nooit doen, dan zou ik me misschien toch wel schamen, en kadotje van 3 euro daar en tegen, daar zie je de prijs niet van en is meer moeite voor gedaan. bij de action, zeeman enzo heb je genoeg leuke kadotjes voor 2 tot 5 euro, die als snel 8 tot 15 euro in een gewone speelgoed winkel kosten

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Speelgoed van Action....moest echt verboden worden :)
    Heeft hier iig. Nog nooit de eerste dag overleefd..;)

Rond de 10/15 euro. Hangt ervan af wat ik zie ik kijk niet op een euro.
    Mijn directe familie geef ik rond de 20/25 euro.

Deel Deze Pagina