Positie kleding

Discussion in 'Zwangerschap' started by -, Jun 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hey,

Vandaag pakte ik mijn zomerkleding uit de kast en merkte dat sommige rokken/broeken wel strak zaten. Ik kan ze nog wel dicht krijgen, maar kreeg daar behoorlijk last van. Ook zijn mijn borsten gegroeid. Wanneer dien je ongeveer positie mode te dragen.

En als je nog niet zo'n buikje hebt, kun je die kleding dan aansnoeren? Ik zag op marktplaats allemaal maten staan, maar hoe weet je nou welke maat je hebt?

Graag jullie reactie...

2. sim

sim Niet meer actief

ik heb ook al moeite met kleding, maar als ik jou was zou ik gewoon naar een prenatal stappen en gewoon eens het één en ander passen om een idee te krijgen. je hebt tegenwoordig ook veel tuniekjes die lekker wijd zijn en heel leuk staan. en een tip voor een spijkerbroek die niet meer dicht wil, elastiekjes lussen door de knoopsgaten en dan om de knoop zo heb je ineens meer ruimte en het rekt ook nog, je kunt dan het elastiek vaker om de knoop slaan als het te los zit, zo heb ik mijn spijkernbroeken tot bijna aan het einde van de zwangerschap kunnen dragen.

succes!

3. Yvette37

Yvette37 Lid

May 5, 2006
    14
    0
    0
    O hellup!!!! de eeuwige tochstand is toch geen advies? Je wilt toch zeker fatsoenlijk zittende kleding als je er normaal ook netjes bijloopt? Hoe je weet welke maat je hebt? Raadpleeg een maattabel...

Bijvoorbeeld op ingro.nl

die maken trouwens op maat..voor elke maat!

4. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou je kan ook laag zittende positie broeken kopen.. dat zijn een soort heup broeken... zeg maar maar dan voor zwangere vrouwen... een brede elastiek band heeft het...

het is eigenlijk makkelijk heb je medium dan hou je medium in positie kleding... maar ik weet niet hoe het in nederland zit of ze daar ook echt nummer maten hebben... ik droeg het vanaf 11 weken

5. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Administrator / Accounting
    Emmer-compascuum
    Hoi Mariska,

Ik was vrij laat begonnen met positiekleding te dragen. Ik wist zelf idd ook niet wat voor maat ik zou moeten nemen, dus toen was ik naar de Miss Etam gegaan en daar kon ik alles mooi rustig passen. Ik moet zeggen dat de ene wat groter viel dan de andere, dus kwam ik thuis met maat 32 t/m 36.

Tipje van een collega van mij (kwam mij heel erg goed van pas): als je toch besluit om je "normale" broeken te dragen en het zit niet goed dicht, en je hebt nog geen zin om bovenstukken te kopen of een buikband, dan kun je ook een shirtje met dunne bandjes vouwen (bandjes naar binnen vouwen uiteraard) en als een soort van buikband gebruiken.

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik draag het al een week of wat. Ik heb normaal maat 36 en ik kon geleende broeken maat 40 al niet meer dicht krijgen. En tsja, ergens houdt het op, dus dan maar positiekleding. Het zit wel super. In de winkel kunnen ze je hartstikke goed helpen.

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Goed nieuws voor meiden in Zuid-Limburg:

Vida Vita zwangerschapsmode in Maastricht (Heer) begint op 1 juli met de uitverkoop ! Handig, want ze hebben prachtige kleding, alleen erg prijzig !

Groetjes,
    Nikki F

8. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @MariskaW,
    Ik heb hetzelfde als jij, ik ben dan ook nog maar een paar weken, maar ik kan bepaalde rokjes en broeken ook niet meer lekker aan. Ze knellen en ben altijd weer blij als ik hem uit mag doen! Loop thuis ook alleen maar in joggingsbroeken of stretchbroekjes! Bij mij zijn het volgens mij mijn darmen, ik heb altijd al problemen gehad met opgezette darmen, maar nu is het helemaal erg! Ik hoop in ieder geval dat er maar 1 in mn buik zit, en niet 2 (waar mijn vriend van overtuigt is)!

Ik hoop dat je eruit komt met het zoeken, als je wat hebt gevonden, geef het vooral door hier! :)

9. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Voor een bh zou ik echt naar bv livera gaan,
    want die van mij zijn ook 2 cupmaten gegroeid,
    en ze kunnen tot het laatst nog groeien.
    Voor de rest kun je je eigen kleding maat aanhouden, bv bij een shirt is het voorpand gewoon wat langer, zodat het over je buik past.
    Ik heb via marktplaats ook wel broeken gekocht, maar eigenlijk 1 linnen met rekbaar stof over de buik zat me goed, de rest was bij de benen of billen te strak, terwijl het wel m'n maat was.
    Ik heb ook wat gekocht, maar dat kun je dan echt wel tot het laats aan.
    Ik heb totaal 3 broeken
    3 shirts lange mouw
    en 2 shirts met korte mouw.
    En heb 2 rokjes die ik onder m'n buik doe, maar deze zijn geen positie.

10. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik ga niet een hele collectie aanschaffen aan gezien ik straks in de winter met een echte toeter rondloop. en ik zie nu toch echt zomerspul hangen.
    maar ik heb gelukkig nog genoeg keus in mijn kast, en wat heupbroeken met een stretchband gevonden, die behoorlijk mee kunnen rekken.

11. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik heb het probleem ook al.
    Ik heb dus al wat aangeschaft, en ik pik nog wat van mijn schoonzus die in februari bevallen is.
    Daar wil ik het even mee proberen te doen, tot het weer kouder wordt en ik weer nieuwe spullen aan moet schaffen.
    Ik heb een rok, lange witte broek en een korte broek, 3 t-shirts en een jurkje die ik over een broek kan doen. Verder verzin ik nog wel wat met de kleding die ik heb anders loop ik leeg straks, haha.

Groetjes MB2005.

12. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Jeetje wat zijn jullie er allemaal vroeg bij zeg! Ik zat bij mn eerste echt te wachten op een buik op een gegeven moment, die kwam pas na 6 maanden en toen zag nog niemand het :rolleyes: Hoop dat het deze keer sneller gaat, maar dat ziet er nu nog niet naar uit heb dus nog een platte buik. Heb net wel een koopje gescoord via een kennisje die ik op marktplaats heb opgedaan, daar koop ik af en toe wat kleding van en die was nu dus zwanger... goed getimed ;) Nu een hele partij zwangerschapskleding over kunnen nemen, voor een klein prijsje. Waarom kijken jullie niet ook op markplaats oid die kleding wordt maar kort gedragen dus is allemaal zgan.

En wat de maat betreft je kunt gewoon je eigen maat aanhouden, daar is geen andere maattabel oi voor. de vorm is alleen anders.

13. klaasje9

klaasje9 Actief lid

May 3, 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    ik denk dat het bij iedereen heel verschillend is! ik heb nog steeds geen positiekleding, vind de spijkerbroeken daarvan niet egt mooi dus die heb ik gewoon een maatje groeter en dan een heupbroek! shirtjes, heb je overal wel, bij h&m en scooter heb je heel veel langere shirtjes, die staan dan heel erg mooi vind ikzelf!

groetjes..

14. sim

sim Niet meer actief

welk merk heb je die heupbroeken? want dat heb ik ook met die positiespijkerbroeken, er zitten allemaal van die kleine kontzakjes op waar door het huge lijkt van de achterkant, en heupbroeken zitten laag en dus niet in de weg.. (ik pas alleen jammer genoeg niet meer mijn oude, die is trouwens wel heel laag, kan ik niet echt handig mee door de knieen) moet trouwens ff zeggen, mooi buikje heb je!!

groetjes sim

15. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Als je in de winter bent uitgerekend, net als Noura (en ik) kun je ook wat shirtjes kopen die meerekken. Zo heb ik een paar shirts bij de zeeman vandaan. Gaat hartstikke goed. Verder heb ik nette broeken van de Prenatal en MissEtam en die kunnen zomer en winter.

16. klaasje9

klaasje9 Actief lid

May 3, 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    @sim:

Dank je... die heupbroeken heb ik nu van Only, paste ik anders nooit egt goed, maar nu dus wel! normaal heb ik meestal broeken van indian rose, diesel, of g-star, maar die zijn best wel duur, en ik ga ervan uit (tenminste dat hoop ik dan maar) dat ik straks weer wat kleiner maatje kan, en dan vind ik het ook wel weer zonde om er zoveel geld aan uit te geven, als je ze later niet meer aan kan!

en die broeken van Only zien er ook wel leuk uit, en zijn meestal wat goedkoper! je hebt ook wel broeken daarvan zonder zakken op de achterkant, daar kan je mooi van die langere strakke shirtjes overheen, anders zie je die kontzakken zo zitten!

(ja ik weet, ben nogal kritisch met kleding enzo, maar heb opleiding gedaan voor modeadviseur, dus vind kleding best wel belangrijk) en je hebt ook zoveel leuke dingen voor als je zwanger bent!

ik moet er wel bij zeggen, dat als ik gewoon thuis zit, meestal wel een joggingsbroek aan heb (wel van only dan :p ) hahah

nou suc-6 ermee!!!!!!!!

groetjes klaasje

17. sim

sim Niet meer actief

@ klaasje: ja dat heb ik ook hoor, ieder voor zich natuurlijk, maar ik vind dat ook belangrijk. mijn man zegt zegt wel eens voor de grap: voor wie doe je dat allemaal maar ik voel me dan gwoon lekkerder en zekerder, weet niet wat dat is, en het is ook een beetje een hobby van me. (zit nu bijvoorbeeld met een ontstoken oog en mag ff geen mascara, tja geen ramp hoor daar niet van, maar ik heb blond haar en blonde wimpers, kortom dan voel ik me erg naakt, dus ik kan niet wachten tot dat over is, dan heb ik tenminste weer wat uitdrukking hihi)
    maar goed bedankt voor de tip, ik ben trouwens gek op only, van kleding t/m riemen, slippers etc, kan bijna zelf een boetiekje beginnen. mijn schoonzusje had met vaderdag ook een leuk kniebroekje aan van only, denk dat ik die aan mezelf geef ben nl binnenkort jarig en die is ook lekker laag!

groetjes sim

18. klaasje9

klaasje9 Actief lid

May 3, 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    hahaha, wat grappig! heb ik ook, niet dat ik make-up en kleding verlaafd ben, maar de dag dat ik zonder mascara de deur uitga, moet nog komen :D

Only heeft idd ook leuke kleren, ook accesoeires enzo, en slippers!

nou jah misschien kunne we ooit nog es een only winkel beginnen, maar die besaal al he :p haha

groetjes...

19. sim

sim Niet meer actief

psst...only-mama de positiekleding, exclusief by klaasje en sim :D

20. klaasje9

klaasje9 Actief lid

May 3, 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    hahhaaaaaha :)