Bandenpijn; wat, waar en wanneer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal1985, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik denk dat ik bandenpijn voel, maar als ik google kan ik nergens echt vinden wat en waar je wat hoort te voelen bij bandenpijn. En wanneer bandenpijn op kan gaan spelen.

Wie weet dit? Ook ben ik benieuwd wanneer jullie last kregen van bandenpijn en hoe jullie dit ervaren/ervaart hebben.

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik heb al eerder bandenpijn gehad..in week 12 geloof ik...week 17..maar nu is de bandenpijn erger...bij mij zit de pijn vooral aan de zijkant (boven de liezen) en midden, boven het schaambot, aan de baarmoeder dus....en vooral bij (te snel) opstaan en me omdraaien in bed..tevens heb ik een pijnlijk gevoel aan het schaambot maar dat kan te maken hebben met de bekkeninstabiliteit die ik heb.
    rond 5 a 6 weken had ik vooral last van ongikrampen en dat had te maken met het uitrekken van de baarmoeder..

3. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik had eerst ongiekrampen inderdaad. Tot ongeveer 12 weken. Daarna werden het steekjes aan de zijkant. Ik denk dat dat de bandenpijn is! Ook als ik keihard heb gefietst bijvoorbeeld omdat ik haast had, voel ik het.
    Succes

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb al vanaf week 6 bandenpijn. De vk zei ook dat dit kon bij een 2e, het voelt af en toe alsof het kan scheuren, vooral als ik te snel op sta of een verkeerde beweging maak.

Liefs,
    DD

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Je kan het voelen bij een plotselinge beweging. Ik voel dan steken links en rechts onderin mijn buik.

Heb het ook vaak als ik net ben wezen plassen en mijn blaas heel erg vol was. Het kan ook zeurend zijn.

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier ook bij een plotselinge, snelle beweging, dan heb ik echt steken in m'n buik.

7. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb het sinds week 14 duidelijk en nu best erg soms. Het is altijd aan de zijkanten bij mij links en rechts bij me middel, het voelt als een soort trekkerige spierpijn. Ik heb het vooral als ik teveel doe en zwaar til, soms snachts in bed met omdraaien of als ik heel snel ga zitten, me tesnel uitrek enzo.

8. chantal1985

Hmm, als ik jullie zo lees, dan zou ik het nog niet kunnen voelen. Ik ben nu pas 7 weken en het is m'n eerste zwangerschap. Toch lijkt het er wel op... De ongesteldheidspijn heb ik in week 4 & 5 gehad en dat voelde toch heel anders.

Ik voel steekjes links en rechts boven m'n schaambot als ik nies, opsta van de bank, omdraai in bed, of als m'n blaas vol zit. Verder is m'n zij gespannen, aan beiden kanten. Als ik m'n bovenlijf draai, dan voel ik daar een soort van steekjes/spierpijn.

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    chantal, het kan zeker wel. Ik voelde dit keer rond mijn NOD mijn banden, en had toen al vermoedens.
    Bij de eerste had ik het ook al heel snel. Het kan al beginnen zodra je baarmoeder gaat groeien dus het is niet gek.

10. Chai

Chai Niet meer actief

Misschien is het meer het groeien en nog niet echt bandenpijn, klinkt wel als bandenpijn.

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik had het bij plotselinge bewegingen lees ik in mijn dagboek van 3 jaar geleden :) Steken, links en rechts. Ik had het voornamelijk links onderin. Bij 17 weken werd het steeds erger en toen ineens had ik er geen last meer van.
    Volgens mij groeit je baarmoeder super hard in het begin en moet alles daar nog even aan wennen, je banden, je spieren, je darmen, alles gaat even raar doen.

12. chantal1985

Bedankt voor jullie reacties, dames.

Net zat ik op de wc en moest niezen (haha, ja erg fijn) en had met opstaan ook gelijk weer steken. Lijkt dus echt op groei/bandenpijn.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb aan het begin ook flink last gehad van pijnscheuten als ik bv op ging staan, dan bleef ik echt even voorover gebukt staan van de steken/pijn in mn onderbuik. Hoe vroeg het begonnen is weet ik alleen niet meer...

Deel Deze Pagina