Verweken baarmoedermond etc.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babii, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi meiden,

Ik heb een paar vragen aan jullie:

1.) Bij hoeveel weken is jullie baarmoedermond verweekt?
    2.) Kan je zelf ook nog het e.e.a. stimuleren qua verweking? Zo ja, hoe?
    3.) Bij hoeveel weken was jullie kindje ingedaald?
    4.) Kan je zelf voelen of je kindje is ingedaald?
    5.) Vanaf hoeveel weken gaat men voelen of je baarmoedermond is verweekt?

Vraag dit omdat ik word ingeleid tussen 37 - 39 weken. Maar als m'n baarmoedermond niet is verweekt, dan volgt er eerst een opname die wel 3 dagen kan duren i.v.m. inbrengen van gel. Heb dat zelf natuurlijk liever niet, maar wat moet dat moet.

Vroeg me dus af of je ook zelf kan helpen bij het verweken van de baarmoedermond? Las het e.e.a. over frambozenthee, maar hoeveel moet je dan per dag drinken, en helpt het?

M'n kleine was overigens wel al goed aan het indalen, maar dat zegt natuurlijk niks over de bevalling.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.....

Liefs

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik lees mee!

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    1. Bij mijn zoontje was de baarmoedermond nog niet verweekt, sterker nog hij was onrijp toen ik werd ingeleid. Werd ingeleid omdat ik een scheur in mn vliezen had maar geen weeen kreeg. Mij was verteld dat het wel lang kon duren juist omdat die baarmoedermond nog onrijp was, uiteindelijk heeft de bevalling 9.5 uur geduurd vanaf het moment dat het infuus erin ging. Viel dus best mee!

2. Nee het enige wat voor verweking van je baarmoedermond zorgt zijn weeen en soms gaat het vanzelf en voel je er niets van.

3. Mijn zoontje was met 29 weken volledig ingedaald, had ook indalingssteken en mn buik zat gelijk een stuk later. De echo de volgende dag bevestigte het.
    Dit kindje was met 27 weken volledig ingedaald.

4. Zie antwoord 3

5. Geen idee, ik heb nog nooit bij een vk gelopen. Bij mijn zoontje voelde ze het elke week vanaf 34 weken omdat ik toen ook met vroegtijdige weeen in het ziekenhuis lag. Momenteel voelen ze het ook elke controle maar ook dat komt doordat mijn zwangerschap niet echt normaal gaat.
    Overigens heb ik sinds 29 weken al wat ontsluiting, had toen onregelmatige weeen. Maar met een 2e kindje schijnt dat te mogen.

Frambozenthee enzo heb ik geen idee van, volgens mij verkomt het toch juist uitscheuren met de bevalling? Heb me er nooit in verdiept.

Maar hoe willen ze je gaan inleiden dan? Door de vliezen door te prikken oid dat je baarmoedermond eerst verweekt moet zijn? Misschien kunnen ze je ook gewoon een infuus geven? Dat lijkt me sneller dan die gel!

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    1.) Bij hoeveel weken is jullie baarmoedermond verweekt?
    Is dit hetzelfde als wanneer de baarmondermond verkort/intrekt?
    Dan was dit bij bij week 32 het geval. Ze kwam hier pas in het ziekenhuis achter.

2.) Kan je zelf ook nog het e.e.a. stimuleren qua verweking? Zo ja, hoe?

Geen idee of dit kan.

3.) Bij hoeveel weken was jullie kindje ingedaald?
    Vanaf week 28 aan het indalen, bij controle week 33 lag ze vast.

4.) Kan je zelf voelen of je kindje is ingedaald?
    Het indalen op zich voelde ik wel dmv scherpe steken van onder ( alsof er iemand met een mes in je vagina duwt) Daarnaast veel banden en bekkenpijn deze periode.

5.) Vanaf hoeveel weken gaat men voelen of je baarmoedermond is verweekt?
    Geen idee wat standaard is. Bij mij kwamen ze erachter omdat ik met 32 weken de slijmprop was verloren en harde buiken had om de 2 min. Vanf nu controleren ze het bij iedere controle dmv inwendige echo.

Weet niet of je hier iets mee kunt maar in ieder geval sterkte!

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dank jullie meiden! Het varieert dus echt per persoon....

Ik ga de gynaecoloog morgen toch even vragen te kijken/voelen.

Weet wel dat hij zei dat ze goed indaalde, maar nog niet helemaal... Hopelijk verweekt hij uit zichzelf ;).

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Vraag1: 41 weken was hij verweekt er+1 cm ontsluiting terwijl er met 40+4 nog gevoeld was en alles toen potdicht en hard was, het kan dus snel gaan.

Vraag2: weet ik niet...

Vraag3: 29 weken begonnen met indalen 34 weken los in bekken 36 weken vast in bekken.

Vraag 4: niet echt heel bewust wat bandenpijn maar vrij weinig.

Vraag5: bij onze vk toucheren ze pas vanaf 40 weken bij een eerste tenzij er natuurlijk aanleiding is om dit eerder te doen.

Groetjes en succes

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bedankt meiden voor jullie antwoord!

Vandaag had ik een ctg want voelde m'n baby niet... Gelukkig alles goed en beweegt ze weer.

Ze hebben getoucheerd en ze zei;

Je BM mond is wel wat soepeler, maar voel het tuutje nog. Feit dat hij soepeler wordt is goed zei ze, maar dat tuutje verhaal, haha.

Iemand die dat snapt?

8. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Je baarmoederhals is normaal gesproken lang en zit dan nog dicht. Vaak bij het eerste kindje word eerst je baarmoederhals korter en als die kort is kan hij open gaan (ontsluiting).

Het tuutje is dus de baarmoederhals die nkg lang is.

Bij een tweede kindje kan het voorkomen dat je baarmoedermond al open gaat staan terwijl je de hals nog lang is. Dit heb ik. Ik heb dus al ontsluiting terwijl de hals nog lang is.

Hoop dta je er wijs uit bent geworden

Xxx

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Oké dus feitelijk gezien zegt het niets.... Ik dacht; yes hij verweekt zelf al, dat scheelt mij tegen de tijd dat ze me gaan inleiden (tussen 37-39 weken) weer een eerdere opname.

Zou namelijk kunnen dat ze me dan eerst opnemen om met gel te verweken enzo.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    1.) Ben ingeleid met 40 weken en 13 dagen! Door die gel ging het bij mij pas verweken. Volgens mij is dat dezelfde gel als waar jij het over hebt. Bij mij werkte het pas de tweede keer, maar daarmee is de kleine wel dezelfde dag nog geboren.
    2.) Geen idee. Ken alleen van die bakerpraatjes, maar die heb ik destijds ook allemaal geprobeerd, zonder resultaat.
    3.) Eerste weet ik niet meer. Deze zo rond de 36 weken.
    4.) Weet ik niet zeker. Ik had wel het idee dat ie lager lag, maar dat kan tussen mijn oren gezeten hebben, omdat ik wist dat ie zo rond die tijd zou moeten indalen.
    5.) Kun je dat voelen dan??? Geen idee dus.

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Yep, dat kunnen ze voelen... Kan je zeggen, het voelt niet fijn, haha.

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Mijn baarmoedermond was met 37 weken volledig verweekt en dik cm ontsluiting waardoor ik gestript kon worden.
    Denk zeker wel dat t soepel wat zegt! Ken namelijk ook dames waar t bij 39 weken 'potdicht' zat

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier inleiding bij 42 weken. Vanaf week 39 ging de vk voelen en ik zat telkens nog potdicht. Geen verweking niks.

De dag van inleiding kreeg ik om kwart voor 5 ochtend al weeën. Door de gyn die de dag ervoor flink had zitten duwen en doen.
    42 weken begon de inleiding om 8uur in de ochtend. Gel in gebracht. Deed niks in de middag nog een keer. Deed weer niks, de volgende ochtend weer gel toen had ik 1cm
    Hebben ze de slijmprop er uit moeten snijden want die wat nog super vast.(dat was pijnlijker dan de bevalling zelf)
    In de middag nog 1x gel.

Voor de nacht een spuit met slaap middel omdat ik al vanaf binnenkomst zkh weeën had.

De 3de dag werd alles op alles gezet. Om 9uur ruggenprik erin half 10 hebben ze mijn vliezen gebroken, weeën opwekkers vol aan.

Om 21.30uur de ruggenprik uit weeën opwekkers op de hoogste stand en wachten tot ik persweeën kreeg. 72uur na begin inleiding is om 23.30uur jolie geboren:)

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh en dat tuutje moet je zien als een piramide die instort.

Hij word korter korter korter, tot hij gelijk staat aan baarmoedermond en dan schuift hij open hahaha

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zal wel niet goed gelezen hebben... Ik dacht dat ze bedoelde wanneer je dat zelf kon voelen. :) Ja, ik wist dat vk en gyn dat kunnen voelen :) Maar ook geen idee wanneer. Misschien een goede vraag om op het forum in het deel vand e VK te plaatsen?

Deel Deze Pagina