De titel zegt het al. Telkens als ik een stukje loop (paar honderd meter ofzo) merk ik dat mijn buik gespannen wordt. In huis of op mijn werk heb ik het niet omdat ik dan geen grotere stukken loop. Het doet geen pijn, maar echt ontspannen voelt het ook niet... Iemand die dit herkent?
ja ik herken het bij mij doet de buik ook pijn hoge steken in de buik. ik hoorde dat het te maken kan hebben met je ademhaling. leg je handen op je buik en probeer naar je handen te ademen. succes liefs roos
klinkt idd als harde buiken, hier een ervaringsdeskundige iets waar je niet 123 aan denkt maar laat je urine eens testen als je dat nog niet hebt gedaan, zou ook zomaar blaasontst kunnen zijn. x pina
Ik heb het ook als ik wat langere stukken loop. Je banden hebben het dan toch wat zwaarder te verduren waardoor je bandenpijn of harde buiken krijgt.
Hee dat heb ik ook! op me werk merk ik het niet maar als ik daarna naar de auto loop is mijn buik keihard. denk gewoon harde buiken, word daarna snel weer normaal en doet geen zeer dus maak me niet druk. xxx
Kan dat geen kwaad? Ik zit immers pas op 22 weken... Moet morgen naar de vk, dus zal het meteen vragen.
Harde buiken met 22 weken is inderdaad een beetje aan de vroege kant... tenminste als het je eerste is. Ik had dit ook met 21 weken en ik heb toen te horen gekregen dat ik een stapje terug moest doen. Dus misschien maak je je te druk met dingen of til je te zwaar? Sowieso is het ook verstandig om je urine te laten testen op blaasontsteking maar dit zal je vk je dan morgen ook wel adviseren. Succes in ieder geval!
Kom net thuis met zo'n buik, naar het huis van mijn moeder gewandeld (10 min). Heenweg ging nog wel, terugweg werd de buik weer helemaal gespannen. Irritant gevoel, maar nu als ik ga zitten trekt het langzaam weer weg
Ik heb ook harde buiken als ik een stuk moet lopen, dus niet tijdens het winkelen bv maar wel als ik even naar de auto loop of de brievenbus. Dan loop je vaak toch net iets sneller of anders en dan knalt mn buik direct keihard. Ik moet dan wel rustiger aan. Geef morgen idd even aan bij je vlk want misschien moet je ook rustiger aan doen..
Ik heb het zelfs nog sneller Suusjeuh, gewoon al na 10 min lopen, en dan maakt het niet uit in wat voor tempo ik loop. Daarom doe ik het liever gewoon rustig aan, want ook al doet het geen pijn erg lekker voelt het ook niet, soms heb ik dan echt het gevoel alsof mijn buik gaat ontploffen!
hierhetzelfde probleem. Heb het sinds 24 weken. Met boodshappen of enkel het lopen met de honden. Bij mij spant alles aan en als ik doorloop wordt het ook pijnlijk. Ik mag dus al geen langere afstanden meer lopen van de vk.
Herkenbaar hoor, ik had dat ook heel erg rond de 22 weken! Je beeb maakt dan een flinke groeispurt, en daar kan je baarmoeder geprikkeld op reageren. Dat merk je door de vele harde buiken zodra je wat doet. Hou in de gaten dat het geen blaasontsteking is, maar waarschijnlijk trekt het binnenkort weer wat bij.
Heb op jullie advies laten controleren op blaasontsteking. Was gelukkig niet het geval. Net bij de vk geweest en zij zegt dat het geen kwaad kan en dat ik zelf het beste kan inschatten wanneer ik een stapje terug moet doen. Ik ben al blij dat het geen kwaad kan. Wel fijn om te lezen dat het jullie bekend voorkomt. Verder hartje weer gehoord en bloeddruk prima. Ik kan er weer even tegenaan!
Ik heb dat ook! Me buik wordt dan ook echt hard Net alsof ik me supervol gepropt heb Maar harde buiken dus, gelukkig. Niks ons druk om te maken
hier ook hetzelfde, kan geen stukje lopen zonder dat mn buik gelijk hard en gespannen word. en het lijkt wel of meneertje dan ook altijd nog lekker is naar voren gaat hangen dus dat schiet ook niet op