Voelde jij de bevalling aankomen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lady1985, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik ben erg benieuwd of jullie symptomen hadden die de bevalling aankondigde. Ik hoor heel vaak dat het uit het niets begint, maar kunnen er ook voortekenen zijn? (En dan bedoel ik niet het verliezen van de slijmprop, het breken van de vliezen of weeen ;))

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Bij de eerste niet. Ik dac echt 42 weken te gaan halen maar op de uitgrekende datum werd ik ineens wakker met weeen.

Bij de tweede wel, ik werd heel erg in mezelf gekeerd en voelde het gewoon. De vk sprak me tegen (ik zat nog potdicht) maar een uur daarna begonnen de weeen :D

3. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Bij de oudste heb ik het wel een beetje aan gevoeld, vriend moest en zou laat in de avond nog de box in elkaar gaan zetten. s' nachts begonnen de weeen.
    Bij de jongste wilde ik de dag voordat ze geboren werd nog allerlei inkopen doen, kon niet meer wachten haha, en s'avonds had ik mijn moeder aan de telefoon en heb tegen haar gezegd; vannacht wordt ze geboren,ik weet het gewoon. En inderdaad!

4. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Helemaal niets! Bij mij begon het echt uit het niets.

5. emni

emni Actief lid

Aug 11, 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik voelde het aankomen..
    Het was heel raar want ik lag al 5wkn in het zkh met vroegtijdige weeen
    vanaf week 28 en had het er wel met de verpleging over gehad. Er was 1 zuster en die vertelde mij dat als het echt begint je dan een raar gevoel vanbinnen krijgt gewoon eventjes een apart gevoel..
    Zij had 4 kids gekregen dus ik geloofde het wel..

Een dag voor week 33 mocht ik naar huis om 12:00 was ik thuis en had wel weer wat weeen maar ja dat was al normaal het zakte wel weer wat af.. Tegen 20:00 kreeg ik zo in 1x een heel kort raar gevoel in mn buik heel apart.... en waarrempel we gingen tegen 23:00 maar naar bed omdat het weer begon te rommelen en ik in elk geval wel heel graag nog 1 nacht samen in bed wou liggen voordat ik weer heen kon.. maar om 24:00 verloor ik de slijmprop om 00:30 weer in zkh en de volgende avond on 22:06 ben ik na 23uur!!!!rugweeen bevallen van een prachtige zoon!!

Dus de zuster had gelijk hihi
    Ben benieuwd of het met de 2e straks net zo gaat..nou ja in elk geval hopelijk wel de 40 weken uitzingen!!

Liefs Emni

6. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,973
    2
    38
    oosten van het land
    Nee aboluut niet.
    Hier totaal uit het niks braken mijn vliezen, volledig onverwacht.

7. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

Feb 8, 2011
    501
    0
    0
    3 x uit het niets....elke dag denken dat het bijna wel zal beginnen en echt op de dag dat je het niet verwacht gebeurde het!

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Een dag ervoor had ik vals alarm na een paar glazen tonic drinken.
    Ik had onregelmatig even weeen en op een gegeven moment was het inneens over.
    De dag erna zat ik weer aan de tonic en zat Jamie woon - lady luck te luisteren terwijl ik achter mijn laptop zat te gamen..
    Toen inneens begon het :).

9. Remember

Remember Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,140
    0
    0
    Ik voelde het aankomen.
    Keerde wat terug in mijzelf en had dunne ontlasting, als of mijn lichaam zich aan het reinigen was.
    Heb voor de bevalling heerlijk ontspannen geslapen en alles extra gechecked.

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Nee, ik voelde het niet aankomen....

Was al 5 dagen overtijd en stond die ochtend op met buikpijn. Maar echt een vage buikpijn, ik wist niet wat het was.... Ben toen gewoon gaan doen wat ik zou gaan doen, op de bank zitten afwachten leek me ook zo nutteloos, en pas toen ik 's middags weer thuis kwam, begon de buikpijn toch wel echt zo vervelend te worden dat ik begon te denken dat het wel eens weeen zouden kunnen zijn.... Toen pas na een uur of 3, dus rond het avondeten, kwam er regelmaat in de buikpijn en begon ik ook last van mijn rug te krijgen, dat werden later rugweeen die niet weg te puffen waren.

Toen had ik wel door dat er wat ging gebeuren ;)

11. mammied

mammied Actief lid

Jun 14, 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Bij mij begon het met de eerste 2 met een beetje gerommel in de buik, kon in de week voor de bevalling ook makkelijker naar het toilet zeg maar ;), idd. alsof het lichaam zich aan het reinigen is... en toen kreeg ik lichte weeen en daarna de slijmprop. maar dat gevoel waar ik over las hier, klopt wel. je krijgt echt zo'n gevoel dat je weet dat het dit keer anders is dan de voorweeen of iets dergelijks :)
    zoiets moois en aparts is dat. Nu ben ik zwanger van de 3e maar weet echt niet of het weer zo zou gaan :(...

12. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Achteraf gezien wel. De dag ervoor kon ik amper nog lopen, kleine lag zo laag in mijn buik. Had ook behoorlijk last van mijn darmen. De volgende dag werd ik wakker, had best goed geslapen, en de harde buiken vielen me op. Kwam en ging, mijn vriend wilde nog gaan werken. Hij moest eigenlijk naar Belgie. Nou werken was goed, maar naar Belgie, dat kon die beter maar niet doen :p Die middag is onze kleine man geboren!

13. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

Jun 9, 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    De vk heeft gestript met 41+2dg, eenmaal terug onderweg naar huis voelde het al anders dan anders, ik kreeg een erg onrustig gevoel. Ik weet nog dat we op de bank zaten te eten en ik totaal mn rust niet kon vind, kon niet lekker stil blijven zitten ofzo. Gedurende de avond moest ik bezig zijn, alles nog even aan kant terwijl er nog niks van weeën o.i.d. te voelen was, maar m'n lijf had het toch goed, om 02.06u lag m'n dochter op m'n buik!

Share This Page