help, zwanger in het buitenland

Discussion in 'Zwangerschap' started by rose87, Sep 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rose87

rose87 Lid

Aug 23, 2009
    64
    0
    0
    azie
    hallo allemaal,
    ik woon nu 6 jaar in Thailand en ben samen met een thaise jongen, ik ben nu bijna 15 weken zwanger van de eerste, ik ben er erg blij mee. maar alles is zo anders hier, je kunt hier niet zo maar de vk opbellen. je moet alles zelf uitvissen. Mijn ouders wonen ook hier dus moet alles aan mijn moeder vragen. maar wil haar nou ook niet ongerust maken.
    ik heb mijn 1e echo met 12 weken gehad en de dokter zei dat de baby erg sterk was en alles was goed. hij bewoog echt heel erg veel.
    Ik moest eerst veel overgeven was ontzettend moe, pijnlijke borsten en last van mijn onderrug, maar dat is nu allemaal weg, Ik ben echt bang dat er iets mis is, maar ik moet wachten tot de 18e.. heeft iemand tips?

2. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Hoi Rose,

in het 1e trimester kan je last hebben van allerlei kwalen zoals misselijkheid, overgeven, gespannen borsten, moeheid enz. Meestal in het 2e trimester ga je je beter voelen en verdwijnen al die klachten, dat geldt helaas niet voor iedereen, maar meestal wel.
    Dan krijg je even een rustige periode zeg maar.
    In het 3e trimester, dus de laatste 3 maanden krijg je het vaak weer wat zwaarder, hoeft niet altijd, maar kan.
    Ik zou me niet zo'n zorgen maken als ik jou was en gewoon de 18e afwachten!

Krijg je dan weer een echo?

groetjes Pip

3. rose87

rose87 Lid

Aug 23, 2009
    64
    0
    0
    azie
    ja de 18e krijg ik weer een echo, maar voel ook echt nog helemaal niks rommelen in mijn buik. soms een beetje maar dan denk ik dat het mijn darmen zijn ofo.
    pff nog 2 weken wachten echt zo lang.. echt super bedankt voor je reactie!

4. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Ja vervelend is dat! Komt omdat je nu ook je beebje nog niet voelt! Dat voel je meestal pas tussen de 17 weken en 23 weken zwangerschap! Ook dat is bij ieder weer anders!
    Ik was in die periode ook wat onzeker, omdat ik me toen ook goed voelde en niets in de buik voelde!
    Dat is nu wel anders! ;)

5. rose87

rose87 Lid

Aug 23, 2009
    64
    0
    0
    azie
    oh dank je, ben nu wel wat gerustgesteld. Ik ben wel blij dat er zo veel info op internet staat. zodat je week per week alles kunt volgen, het is wel vervelend want in NL hebben ze gymnastiek en allerlei mogelijkheden voor zwangere vrouwen, daar hebben ze hier nog nooit van gehoord volgens mij. en de positie kleding mode is hier echt uit het jaar nul haha. echt van die soepjurken in fletse kleuren haha.

6. noralie

noralie Actief lid

Feb 18, 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
  7. ey hey,

Ik woon ook in het buitenland en idd het is even dingen uitvinden.
    Ik doe ook niet aan al die zwangerschapdingen. Elke dag even lekker zwemmen en wandelen doet wonderen. Ik heb trouwens heelveel gehad aan het boek van Deepack chopra de magiche negen maanden. Daar staan ook nog yoga oefeningen in.
    ik weet dat ik met mijn 15e 16e week de baby pas echt begon te voelen. Besefte me toen dat dat rare gevoel vanme darme ook de baby was geweest :)
    Ik weet ook dat ik vaak net als jij zat na een echo. Even ben je terust gestelt, maar al snel ben je weer bang dat er iets mis is.
    Wees niet bang denk dat je binnenkort de baby echt gaat beginnen te voelen en dan stelt hij je wel gerust ;)

Liefs,

Helene

8. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    EspaƱa
    Het is idd niet hetzelfde om zwanger te zijn in het buitenland. Ik zie hier op het forum altijd mensen die zeggen: dan bel je toch even naar de verloskundige/gynacoloog, maar in het buitenland gaat dat toch niet zo makkelijk (tenminste hier niet). Ik zou me niet te druk maken om het feit dat je je beter voelt, als je toch erg bezorgt blijft kun je misschien naar een privegynacoloog gaan om een echo te laten maken...

Share This Page