Hoi allemaal, Inmiddels 22w3d zwanger van ons eerste kindje en zoals jullie wel begrijpen totaal onervaren Hoewel de tijd nog niet begint te dringen, wil ik de boel toch graag in orde hebben... We hebben bij het gewone matrasje een aerosleep topdek matras gekocht. Daarnaast de aerosleep hoeslakens. Nou staat er op de uitzetlijst zoveel verschillende dingen dat ik even niet meer weet wat er nog bij moet. Zie door de bomen het bos niet meer Op de uitzetlijsst staat namelijk: Moltonhoeslakens Lakens of overtrekjes Hoeslakens Moltonzeiltjes of aerosleep Dekentjes of duodeken De aerosleep hebben we dus, dus hoeven we dan geen zeiltjes meer te kopen? Ook niet voor onder de billen..? We hebben aerosleep hoeslakens, dus neem aan dat we dan ook geen gewone hoeslakens meer hoeven te kopen? Dekens en lakentjes uiteraard wel. Wat is dan het verschil tussen een gewone deken en een duo deken? Maar de moltonhoeslakens dan...? Dan nog een ander vraagje. Gebruik je bij de aerosleep wel een hydrofielluier onder het hoofdje? Lijkt me ook zo zielig om het kindje zo op die hoeslakentjes met honinggraadstructuur te leggen. Veel vragen... maar hoop dat jullie het een beetje begrijpen, en dat jullie mij verder kunnen helpen! Alvast bedankt! Groetjes, Femke
Met 1 hand want aan 't voeden; Geen zeiltjjes nodig ook niet onder billen (zit luier om ) Aerosleep hoeslaakens zijn voldoende, geen molton want je kan je aerosleep wassen. Evt molton om matras en dan aerosleep als je wilt. Hydrofiel doe ik wel altijd anders kan ik 5x per dag bed verschonen door 't spugen.
Alleen de hoeslaken van aerosleep zijn voldoende, ik zou er 3 kopen ook van de lakens en dekens. 1 op bed 1 in de was en 1 in de kast Moltonhoeslaken heb je dus niet nodig ook geen andere hoeslakens want dat haalt het effect van de aerosleep weg! Voor de billen of als het kindje spuugt kan je de aerosleep in de wasmachine doen en hij is weer schoon en zo blijft je matras ook schoon! Wij vinden het echt een heerlijk ding wij hebben dan ook het matras ervan , wij hebben ook een buikslapertje al vanaf 3 weken en vonden het toch ook een fijn idee dat als hij spuugde het dan gelijk weg liep en niet blijft liggen!
ohhja, dekens; met dit weer liggen er boven 2 dubbelgevouwen dekentjes in de wieg. Een duo deken is in 2 delen en dus hoef je geen 2 dekens te kopen. Maar ik heb er 3; 2 in de wieg, 1 in de wagenbak overdag slapen.
Hier: matras, daarop aerosleep, op hoofdhoogte hydrofiel, daarover aerosleep-hoeslaken. Hydrofiel ligt onder het hoeslaken omdat m'n dochter 'm anders lostrekt, maar bij kleintjes kan hij er ook op natuurlijk.
Hydrofiel beter niet gebruiken lijkt mij. Deken heb je alleen nodig als kindje niet in slaapzak slaapt. De rest heb je niet nodig
De aerosleep met hoeslakens is compleet. Eventueel kun je onder de aerosleep een molton doen ter bescherming van je matras maar de aerosleep laat geen vocht door (heeft zelf een plastic laagje onderop) dus dat moet niet. Als je de aerosleep hebt voor het doorademen, geen hydrofiel, dat gaat de werking tegen. Erboven heb je meerder keuzes: * Lakentje-dekentje (van beide 2 stuks minimaal) * Dekentje-overtrekje (gewoon een simpele deken met een overtrekje eroverheen, dekbedje mag niet) * Slaapzak Ik heb gekozen voor een lakentje-dekentje in de wieg en in de ledikant een 4 seizoenen deken van Vellux (meest veilige deken wordt gezegd, kunnen ze doorheen ademen) met een katoenen overtrekje eroverheen voor het zicht. Maar, toen ze 3 maanden was en over ging naar haar ledikant, woelde ze zich omhoog, dus heeft ze welgeteld 2 dagen onder deze dure set geslapen en daarna in een slaapzakje
Als het kindje nog een kruikje in het bedje heeft mag je de aerosleep (los) niet gebruiken. Als de kruik zou lekker verbrand namelijk je kindje. Hier voor de eerste tijd nog maar een jersey hoeslaken aangeschaft. Kan later ook op de aerosleep.
"Mag je AeroSleep gebruiken in combinatie met een hete waterkruik? De AeroSleep-matrasbeschermer kan zeker in combinatie met een hete waterkruik gebruikt worden. Sterker nog: bij gebruik van een kruik, raden wij AeroSleep sterk aan. Door veelvuldige aandacht de laatste jaren gebeurt het gelukkig zeer zelden dat de kruik gaat lekken. Maar indien dit onverhoopt toch zou voorkomen, is het veiliger een Aerosleep-matrasbeschermer te gebruiken. Het hete water zakt namelijk direct doorheen de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de onderste absorptielaag waarin het water zich verspreidt. Het kind ligt dus nooit in direct contact met het water. Indien een kruik echter lekt op een matras zonder AeroSleep blijft die matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind langer in direct contact met het hete water ligt. U kunt dit gerust uitproberen door een kopje heet water over de matras te gieten en over de AeroSleep, en vervolgens het verschil te voelen." Dan wel informatie van de fabrikant zelf maar kan me haast niet voorstellen (correct me if i'm wrong) dat dit complete onzin zou zijn. Van onze kraamzorg mag het overigens wel direct op het bedje, zij raden het niet aan maar ook niet af. Mijn vraag aan de aerosleep gebruikers. Als je kindje een spuitluier heeft of dusdanig gespuugd heeft dat je aerosleep in de was moet midden in de nacht, leg je dan je kindje terug op bed zonder matrasbescherming (mijn wasmachine doet 1,5 uur over een 60 graden was en dan nog drogen) of zorg je er dus voor dat je dan ook nog een molton achter de hand hebt?
Ik heb er een 2e bijgekocht omdat het wassen steeds in zo'n sneltreinvaart moest (geen droger hier en die wordt ook niet aangeraden voor een aerosleep). Ideaal
Dankjewel voor je antwoord! Klinkt ideaal, wel prijzig. Begrijp dat als het vaak gebeurt dat je hem moet wassen, dat het wel waard kan zijn.
Ik heb op marktplaats een reserve aerosleepprotect gekocht zodat ik bij het wassen wat achter de hand heb. Scheelde de helft met nieuwprijs en wassen mket je dat babyspul eerst toch. Misschien voor jou ook een optie???
Hier heb ik ook 2 Aerosleep dekjes, zeker de moeite waard ja. Ik was ze tegelijk met de hoeslakens namelijk. En het droogt supersnel dus je hebt echt geen droger nodig.
Tja ik weet het ook niet, degene die kwam voor de intake van de kraamzorg legde het zo aan mij uit... Nog meer mensen ervaring met kruik en aerosleep. Een tweede aanschaffen is mischien ook nog wel een optie. Tot welke leeftijd liggen ze er eigenlijk op??