Hoi dames, Tot welke week zijn jullie gestopt met foliumzuur innemen? Ik neem het elke avond en heb er eerlijk gezegd nu wel genoeg van.. ben overgings de 12 weken voorbij. Welke multivitaminen kan je nu beter innemen iemand tips?
Sinds ik zwanger ben ben ik overgestapt op een multivitamine waar foliumzuur in zit. Deze slik ik nu nog steeds en stop ik mee zodra het geboren is. Ik gebruik de mama compleet van davitamon, maar je hebt ook een hoop eigen merken bij de drogist.
Ik gebruik ook de mama compleet van davitamon met visolie. Was laatst een keer een actie bij bol.com dus direct genoeg ingeslagen voor de rest van mijn zwangerschapstijd.
Ik slikte tijdens mijn zwangerschap mama compleet met visolie van davitamon. Daar zit ook de juiste hoeveelheid foliumzuur in.
Ook ik slik de mama compleet met visolie! Zit wel foliumzuur bij in, maar plas je toch weer uit, dus kan geen kwaad. Zijn wel redelijk prijzig, dus goed op zoek gaan naar een goede actie
Als je alleen foliumzuur slikt kun je daarmee stoppen als je 16 weken gepasseerd bent. De laatste nieuwe richtlijn is 16 omdat foliumzuur ook goed zou zijn voor aanleg van placenta en de groei hiervan omdat de kleine een spurtje maakt tot ong 16weken. Maar in de multi zwanger zit t in, dus dat kun je gewoon blijven slikken
Met 10 weken zegt de 1, 12 zegt de ander, nu hoor ik 16 etc. Ik zeg; iig 16 weken maar langer schijnt ook goed te zijn; hele zwangerschap. Ga over op zwanger zijn vitamines
Hier ook Davitamon mama compleet met visolie (lust zelf geen vis). De vk adviseerde ook om de hele zwangerschap door te gaan, kan geen kwaad.
Zodra ik een positieve test had. Gelijk oveegestapt naar zwanger zijn vitamines. Zit ook foliumzuur in.
Ik ben in september 2013 begonnen met visolie en een multivitamine voor zwangere vrouwen (vitaal zwanger van kruidvat) waar oa foliumzuur inzit. Ik ben nu 18 weken zwanger en slik beide nog steeds. Blijf het ook slikken tot de baby er is en maak de potjes dan op. In principe kun je het gewoon door blijven slikken. Als je teveel in je lichaam hebt dan plas je dat automatisch wel uit.
Ik moet m'n hele zwangerschap doorslikken (verhoogde dosis) en slik daarnaast ook davitamon mama compleet + visolie Als je toch overstapt naar andere vitaminen zit daar vaak ook foliumzuur in, lijkt me niet dat je dan 2 verschillende dingen hoeft te slikken.
Het zit ook in de multivitaminen die ik slikte tijdens borstvoeding, dus ik ben eigenlijk nooit gestopt...
Nou die van gravitamon is anders ook best prijzig 15 euro zoveel maar ik heb t gevoel alsof ik daar een beetje stoned van wordt meer in de zin van nog meer sufferig en misselijk heel vreemd. Daarom dacht ik misschien kan ik overstappen naar een andere multivitaminen waar de foliumzuur niet zo sterk aanwezig is aangezien dat eigenlijk al "klaar" is en ik die 12 weken al gepasseerd ben
De één zegt 12 weken, de ander 16... in Duitsland (waar ik woon) wordt het zelfs gedurende de gehele zwangerschap geadviseerd!
Volgens mij wil TS liever stoppen met de tabletjes. Als je foliumzuur én een multi gebruikt, kun je de foliumzuur wel aan de kant doen. De meeste multi's bevatten genoeg foliumzuur en daar hoef je dus niet bij te slikken. Wil je helemaal niets slikken, dan kan dat ook. Mijn VK meldde me dat ik mocht stoppen met foliumzuur toen ik op 16 weken zat. Ik slik nu nog wel af en toe een multi, maar absoluut niet trouw. Ik eet heel gezond en gevarieerd en in principe zit alles daar in. Ik heb wel roosvicee ferro er naast, omdat mijn HB aan de lage kant is. Hoewel veel vrouwen dus een multi slikken, is het absoluut niet noodzakelijk. Zie het ook niet als iets wat je voor je kindje doet (je kindje neemt namelijk precies wat ie nodig heeft van jou!) maar eerder iets wat je doet om je eigen reserves op peil te houden.