Positiebroek als niet-zwangere

Discussie in 'De lounge' gestart door Ligero, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Nadeel van je figuur.
    Ik ken ook iemand die een 'appel' is. Rond bij d'r buik en dunne benen. Die draagt ook zeangerschaps broeken. Levert wel eens een nare opmerking op, hoewel dat natuurlijk ook kan zonder broek. Zij hees haar broek een keer op waardoor ze de opmerking kreeg 'aaa, zo te zien toch zwanger'

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Eerlijk gezegd miste ik die band wel bij gewone broeken na mijn zwangerschap. Je hebt nml. altijd een bedekte rug wanneer je even door je hurken moet. Sommige gewone broeken laten een heel ander beeld zien. :)
    Ook lekker warm tijdens de winter. :p Ik zie alleen maar voordelen. :D
    Goed dat je aan je figuur wilt werken, maar dan wel wanneer je daar zin in hebt. Anders hou je het niet vol.:)

3. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Als ze mooi zitten, gewoon doen hoor! Ik vond juist (maar dat kan ook aan mijn figuur liggen) dat positiebroeken ná de zwangerschap mijn buik erg benadrukten en niet afkleedden.. Maar als dat bij jou juist wel beter werkt, prima toch :)

4. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Haha grappig ik vond ze vreselijk zitten met zo'n band er om..

Maar on topic ik koop altijd positiebroeken voor een cliënt van me.. Ze heeft zulke magere beentjes en dan een flinke buik (s ochtends mooi plat, maar ze hapt veel lucht dus een luchtbuik) en dat werkt perfect! Ziet niemand iets van toch..

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Gewoon doen! Hier 16mnd Na de bevalling nog steeds 1 positiebroek. Hij zakt niet af, lekker stukje extra aan de achterkant, staat goed, werkt m'n blubberbuik een beetje weg. Gewoon doen

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Lekker doen! Ik heb endometriose en crohn en daardoor buiten de zwangerschappen om vaak een opgeblazen buik en buikpijn, nou dan zitten die broeken heerlijk kan ik je vertellen! Ook lekker warm in de winter.

Wat ook nog een optie voor je zou kunnen zijn is corrigerend ondergoed maar dat is wat je zelf prettig vindt.

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dankjulliewel. Ik heb 1 positiebroek nu gekocht via h&m online. Ben benieuwd hoe ik het ervaar als hij binnen is. Hopelijk dan eens een broek die goed zit!

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Corrigerend ondergoed heb ik ook wel maar vind ik niet altijd prettig zitten. Bedankt voor het meedenken!

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Door mijn korte beentjes passen broeken mij vaak niet. Of ik moet ze laten innemen.
    Nu koop ik sinds kort 3/4 broeken. Die zijn voor mij qua lengte perfect 😀
    Oftewel, staat het goed en zit het lekker...doen!👍😀

10. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Volgens mij verkoopt mamalicious ook broeken zonder buikband :)

Als het lekker zit en je er goed bij voelt gewoon doen!

11. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Maar ik heb maat 36 en dus makkelijk praten. Wie weet dat ik er anders in zou staan als ik daar ook tegen aan liep en ze lekker bij de H&M zou bestellen! Oftewel: het maakt niet uit wat ik of wij vinden want iedereen heeft een ander referentiekader. Als het de oplossing voor je probleem is en het zit lekker en je voelt je er prima bij zie ik geen reden om het niet te doen!

12. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Gewoon doen.
    Ik heb na mn zwangerachap ook nog wel een maand of 4 met zwangerschapsbroeken gelopen, ondanks dat ik mijn oude weer begon te passen. Het voelde gewoon nog niet goed.
    Je hebt overigens ook zwangerschapsbroeken zonder band!

13. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt! Jij moet je broeken dragen en wij allemaal niet. Ik zie geen kwaad erin als jij positiebroeken zou dragen :) Als jij je daarbij zekerder voelt, gewoon doen dus! ;)

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Mijn jongste is nu een jaar en 2 zwangerschaps broeken draag ik nu nog. Ik sla de buikband om naar beneden.

15. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Gewoon doen hoor als dat de enige broeken zijn die wel goed zitten.
    Je kan de band er gewoon uithalen, dat deed ik ook toen ik net was bevallen en mijn eigen broeken nog niet lekker zaten.

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb er ook heel lang 1 gedragen.
    Heerlijk
    Gewoon een leuke mooie spijkerbroek.
    Maar dan positie.

Op ten duur ben ik gaan lijnen en werd hij te flubberig.

Sindsdien staan gewoon spijkerbroeken ook weer beter😋

17. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Allereerst: als jij je er fijn in voelt, en je vindt het beter staan: doen!

Dat gezegd hebbende, als ik even voor en met je mee denk over hoe ik dit zou verminderen/verhullen:

-Een (licht) corrigerende body zit meestal wel lekker. Ik ben ook geen fan van de broekjes of oprollende hemdjes. Maar de body's draag ik liever wel dan niet. Wel goed op maat kopen, en door ze over jouw panty dicht te maken, blijft die ook heerlijk op z'n plaats.

-jurken en rokken die jouw figuur complimenteren (en trinney &susannah met hun figuren analyse kunnen helpen, maar ook verder googlen over jouw figuur), staan m.i. mooier.

-een zwangerschapsbroek geeft een extra laag op jouw buik, en je accentueert daarmee je buik. Dat zou ik niet fijn vinden na de herstelperiode na de zwangerschap.

-Als je er klaar voor bent: probeer door middel van sport en alle slechte koolhydraten mijden, jouw figuur positief te beïnvloeden. Dat loont echt!

Maar dat waren mijn gedachten! Sowieso is het belangrijkst dat jij lekker in jouw vel in kleren zit :).

18. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Lekker doen als jij je daar goed in voelt. En niemand die het ziet.

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Bedankt voor je uitgebreide reactie.
    Is een body niet erg onhandig als je naar de wc moet bijvoorbeeld?

Ik heb ervaring met (slechte) koolhydraten minderen. Dat heeft mij eerder goed geholpen en zal ik zeker weer toepassen.

20. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Over een corrigerende body: Er zitten in het kruis drukknopjes, of haakjes. Kost mij nauwelijks tijd. Maar sowieso geen omkleden op de wc o.i.d..

En de lijn van mijn lichaam loopt gladder af, buik platter. Ik draag het overigens als extra kledingstuk, bh en slip dus ook. En overwegend H&M.

Deel Deze Pagina