Hallo, Ik weet niet of er nog zijn onder jullie die dit hebben... Maar sinds 2 dagen last van een opgezwollen en gespannen buik. Dit is niet in opstoten maar blijft zo de hele dag en nacht door. De laatste week deed ik wel vrij veel zwaar werk, kan dit hier mee te maken hebben? Of is dit een typisch kwaaltje? Pijn noem ik het zeker niet enkel een vervelend gevoel.
Ik heb sinds vorige week precies hetzelfde, vooral 's middags en 's avonds op mijn werkdagen en de dag erna. M'n buik voelt dan heel gespannen, alsof het op ontploffen staat en is ook gevoelig voor aanraking. Ik ben een beetje bang dat dit inderdaad harde buiken zijn. Vrijdag ga ik even overleggen met m'n verloskundige hierover. Heb jij al gevraagd aan je verloskundige wat het kan zijn?
Ik denk mss idd mijn darmen en mijn buik die hard aan het groeien is? Want is nu al iets beter... Of harde buiken maar duurt dan idd ook erg lang... Is sinds gisteren beter en vandaag terug weg!
Vreemd he... Duurt dus ook erg lang bij je? Hou je me op de hoogte wat je verloskundige zei? Ik moet pas binnen 3 weken...
Hoi! Ik heb hetzelfde gehad, vooral inderdaad einde van de dag. Wandelen was helemaal niks met een gespannen buik. In mijn geval was het echt een opgeblazen buik en geen harde buiken. Ik had ook wel veel last van mijn darmen ( lucht!) Lekker je buik voldoende rust geven door bijv. Op je zij liggen hielp bij mij en lekker rustig aan doen!
Een harde buik dan voel je echt een soort ronde harde bal die je ook aan de buitenkant duidelijk kan voelen. En die houden enkele sec aan en nemen dan weer af. Zo klinkt dat niet, gespannen en gevoelig kan ook veel lucht zijn van je darmen bijv omdat ie zich ook nog heerlijk aan het verplaatsen zijn.
Heb ik destijds ook gehad. Het waren geen harde buiken. Maar wel gespannen. Alsof Mn huid en Mn spieren niet ver genoeg oprekten voor de baby. Meestal als Mn buik snel groeide. Erg vervelend met lopen en werken. Maar de tip was echt om rustig aan te doen. Ging na ongeveer twee weken weer over....
Hier nog even een update: ik heb gisteren m’n verloskundige gesproken en het zijn inderdaad harde buiken bij mij. Op werkdagen gaat het ‘s morgens prima en begin ik in de middag last te krijgen, wat dan nog wegtrekt. Maar hoe verder de dag vordert neemt de frequentie van de harde buiken toe, tot uiteindelijk de spanning voor lange tijd aan blijft houden. Pas na een nacht slapen is het weg, maar begint het dus gewoon weer opnieuw. Dit waren voor haar tekenen dat ik het rustiger aan moet gaan doen en vanaf komende week ga ik dan ook halve dagen werken. Hoe is het nu met jou?
Och dankje! Wel hier stukken beter maar ik had het idd ook na zware werkdagen met heel veel fysiek werk... Toen was het beter en deze week terug een zware dag en had het opnieuw. Dus ik denk precies hetzelfde ☺️! Leuk dat je halve dagen aan het werk kan! Gelukkig kreeg je een mooie waarschuwing van je kleintje!