Positief bevallingsverhaal!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sang85, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sang85

Sang85 Lid

26 feb 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een aantal weken geleden ben ik bevallen van mijn eerste kindje, 4 weekjes vroeger dan de uitgerekende datum. Voor mijn bevalling ben ik veel op internet gaan zoeken naar verhalen van anderen over hun bevalling. Dit maakte me zo bang, je komt vooral heel veel negatieve verhalen tegen en zo weinig positieve.. Maar mijn bevalling was echt fantastisch en heeeel positief dus voor alle mama's die binnenkort moeten gaan bevallen, hoop ik dat dit een beetje helpt om de angst te verminderen :)

Mijn vliezen braken, waarop de verloskundige langs gekomen is en me doorgestuurd heeft naar het ziekenhuis ( ik was nog net geen 37 weken dus protocol ) In het ziekenhuis hebben ze gecontroleerd of het echt vruchtwater was en gaven z e aan dat ik nog maar even wat afleiding moest zoeken want het kon nog wel eens 24u gaan duren. Vlak daarna kreeg ik mijn eerste wee ( geen voorweeën gehad ) en vanaf die eerste wee kwamen ze regelmatig om de 1,5 / 2 minuten en ze hielden meteen vanaf het begin minimaal een minuut aan. Dit konden ze bijna niet geloven maar de verpleegkundige ging na een uurtje toch maar eens kijken of ik al ontsluiting had. 9 cm! Dus alles werd heel snel klaar gemaakt en nog geen 10 minuren later kon ik al gaan persen. Dit persen heeft nog dik een uur geduurd maar toen was ze er al.

Een hele fijne en vooral snelle bevalling ( met ontzettend fijne mensen om me heen van de afdeling verloskunde )
    Zo kan het dus ook! Ik hoop dat vooral de mama's die erg opzien tegen de bevalling omdat ze niet weten wat er op hun af komt iets hebben aan dit verhaal. Er bestaan dus ook hele mooie en prettige bevallingen ( tijdens het hechten ( want helaas wel een knip ) zei ik al tegen mn vriend, er komt sowieso een tweede, dit wil ik zeker weten nog eens meemaken :) )

2. Lonneke81

Lonneke81 Lid

15 okt 2013
    26
    0
    1
    Diëtist en Vitaliteitscoach
    IJmuiden
    Ik denk namens iedereen die gek wordt van de horrorverhalen: DANKJEWEL! :)

3. Isolabella

21 jan 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als eerste, gefeliciteerd! En dank je wel voor je verhaal :)
    Dit zijn precies de verhalen waar ik naar op zoek ben, want je komt inderdaad een stuk vaker de negatieve tegen dan de positieve (en dat is denk ik geen realistische verdeling, maar meer omdat mensen hun negatieve verhaal posten om te verwerken....)

Dus dank! Ik hoop over een paar weekjes ook een positief verhaal te kunnen posten!

4. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.443
    372
    83
    in een huis
    Heerlijk om te lezen. Zelf ook een hele fijne ingeleide bevalling gehad. En idd ook ik zei gelijk dat ik het graag nog eens over wilde doen. WT een heerlijk moment

5. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Ik kan ook terugkijken op een fijne eerste bevalling. 'S Avonds en 's nacht onregelmatige weeën gehad, die in de loop van de ochtend regelmatiger werden. Ik wad heel relaxed, vond het goed te doen. Om 08:30 uur kwam de Vk, had ik 4 cm ontsluiting. Toen braken wel de vliezen en bleek dat dochter in het vruchtwater had gepoept.
    Dus naar het ziekenhuis, maar daar was het ook relaxed. Om 10:00 uur had ik daar al 7 cm. Om 12:15 uur volledige ontsluiting. Die laatste 2 uur deden wel zeer. Maar nog steeds geen horror.
    Persen duurde ruim een uur, maar was blij dat ik in het ziekenhuis was, want ik had bijstimulatie nodig wat de weeën betreft. 2 hechtingen en een kerngezond kind.
    En ik voelde me daarna eigenlijk weer prima!

Kraamweek vond ik een stuk pittiger!

Ben benieuwd hoe het deze keer zal zijn!

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik kan mijn bevallingen ook écht geen horror noemen hoor.
    Bij de eerste wel totaal 14 uur geduurd, maar dat is op zich ook nog redelijk gemiddeld voor een eerste. Wel een knip gehad en ben geholpen met de vacuumpomp, maar verder prima hoor.
    Bij de tweede ben ik ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes, en heb heeeeeerlijk in bad rondgedobberd. Ik had ook graag het laatste stukje nog in bad gedaan, maar na anderhalf twee uur in bad wilde de VK graag een CTG maken en verdere controles doen.... dus toen een poosje op bed gelegen, pijnstilling gehad.... en ineens ging het zo snel dat de VK zelfs het bad niet meer gevuld had gekregen om me alsnog in bad te laten bevallen. Ik kreeg ineens persdrang, mn vliezen knapten en 20-30 minuten later was dochterlief er ook.

7. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zei na afloop tegen mijn vriend: eigenlijk hadden we het moeten filmen was een leuke komedie geweest haha.. Rond 13.00 nog even op de koffie bij mijn pa en zijn vrouw. En die moest nog even een foro van ons 2 mkn met mijn DIKKE buik haha.. Uur later thuis begonnen de weeën al had ik eerst niet t idee dat t weeën waren maar omdat ze ong al 1 minuut duurde ben ik toch gaan tellen.. Tijdens weeën solo polonaise gelopen half hangend op t bed en zo een uurtje ong bezig geweest toen braken vliezen in de gang en begon ik te krijsen haha! Ik op mijn sokken half gare t-shirt en legging naar auto vriend hobbelend met koffer enz er achter aan.. Ziekenhuis in meteen al 9 cm onsluiting, 3 kwartier persen en onze mooie meid was 😀.. Er zijn nog wel andere 'leuke' momenten geweest maar dan wordt t verhaal zo lang haha.. Dit is onze eerste meid en vandaag precies 8 weken!

8. memmie91

memmie91 Lid

30 jun 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn bevalling was ook prima te doen.
    Om 2 uur s nachts begonnen de weeën, om half 5 de verloskundige gebeld en had al 5 tot 6 cm ontsluiting!
    Naar het ziekenhuis, in de auto zelfs nog gelachen met manlief. Prachtig om dan even samen te zijn, 2 regenbogen in de lucht en helemaal te zien, erg bijzonder.
    In het ziekenhuis de weeën opgevangen aan een aanrecht. Stond rustig te praten en te lachen met de vk, kv en man tot ik een wee kreeg, dan draaide ik me om en ademde hem weg om me weer om te draaien en te lachen.
    Helaas bleef de ontsluiting hangen en moest ik op mn zij gaan liggen, waardoor ik wat pijnstilling nodig had, maar niet als erg vervelend ervaren.
    Toen vorderde het snel, waarop ik na 50 minuten persen een prachtige dochter in mijn armen had.

9. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Mijn (thuis)bevalling van onze jongste was ook zeker geen horror! Al twee dagen wat slijm verloren, maar uiteindelijk op donderdagochtend om half 6 het eerste beetje buikpijn. Om half 9 was de verloskundige er, toen al 4/5 cm. Om kwart over 9 braken m'n vliezen, om 11u mocht ik persen met volledige ontsluiting en 7 minuten later (inclusief pauze om de navelstreng door te knippen omdat die rond z'n nekje zat) was ons mannetje er! 3 hechtingen in m'n gescheurde schaamlip, maar verder niks.

Ja heftig! Ja pijnlijk! Maar zeker geen horror! En binnen 6 uur is best snel 😉

10. hopeful2014

8 okt 2014
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames wat goed om dit te lezen, na al die horrorverhalen ga ik van t ergste uit. Maar zo te lezen kan het ook allemaal wel meevallen. Ik ben niet bang voor de bevalling maar wel heel benieuwd hoe ik het zal ervaren. Hopelijk ook positief, dan kan ik hier mn verhaal delen😊

11. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.124
    5.044
    113
    Vrouw
    Het duurt nog een half jaartje voor ik ga bevallen, maar heerlijk om die positieve verhalen te lezen! Je komt inderdaad meer horror tegen dan positieve ervaringen!

12. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Hier ook vlotte thuisbevalling 4 uurtjes gepiept. Ik heb nu 'zin' in mijn tweede bevalling ;)

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    1e bevalling viel me ook reuze mee, ondanks weeënstorm. was snel gepiept, hoefde niet lang te persen en voelde me totaal niet bang of gespannen. dacht alleen maar: ik wil onze kleine zien! hihi.
    tuurlijk deed het pijn, maar al met al ging het zo lekker snel. 4 uurtjes bezig geweest waarvan 2 uur echt flink moeten werken was onze dochter er met 3 of 4 pers-weeën.
    hoop deze keer weer zo'n bevalling te hebben. alleen dan wel wat rustiger zonder weeënopwekkers hopelijk, maar zeker geen horrorverhaal!

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Hier ging ook alles volgens het boekje. Na 5 uur weeën kon ik gaan persen. Dat heeft wel 1.5uur geduurd en uiteindelijk een knip gehad (die ze tijdens een perswee zetten dus dat voel je niet) want dl lag met haar armpje langs haar hoofd.

15. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Hier was mijn eerste bevalling ook zeker geen horror te noemen.
    Vanaf de hevige weeën heeft het inclusief persen 4 uurtjes geduurd.
    Geen scheur of knip.

Als mijn volgende bevalling weer zo verloopt ben ik helemaal gelukkig.

16. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een hartstikke fijne bevalling gehad!

Om kwart voor 8 's ochtends braken mijn vliezen, om half 9 begonnen de weeën direct. Ik zat in een weeënstorm, maar dit kon ik goed aan. Van half 9 tot 12 weeën opgevangen en om 12 uur mocht ik gaan persen. Een halfuurtje later was mijn zoontje geboren, niet ingeknipt of gescheurd. Heerlijk thuis bevallen!

17. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik heb 3 mooie bevallingen gehad.
    Ondanks alle keren een weeenstorm, vond ik het een prachtige ervaring :)

18. Sang85

Sang85 Lid

26 feb 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zie je maar dat er toch veel meer mensen zijn met een positieve ervaring, wat fijn...

Voor iedereen die nog 'moet'... Veel succes en geniet ervan! :)

19. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier een onverwachte maar fijne bevalling, we waren voor controle in het ziekenhuis waar plotseling mijn vliezen braken, vrij snel volgende rug weeën maar op het moment dat vervelend werd ( was naar 50min) en ik pijnstillers wilde bleek ik al te mogen persen, wa't uurtje en tien min duurde met een knip maar niet gevoeld .
    Geen naweeën gehad ofzo

Hoop weer zo bevalling naar dan met 37+ weken

20. Hier ook een heel fijne bevalling gehad. 's Nachts wakker geworden met weeën (nadat ik was gestript, dus helemaal onverwachts was het niet!). Toen de VK een uur later kwam had ik al 7 cm ontsluiting en ben ik onddr de deouche gegaan. Uurtje later had ik 9 cm en heeft de VK mijn vliezen gebroken. Toen bleef het nog wel een paar uur steken op 9 cm. Uiteindelijk na een katheter de laatste cm en heb ik 25 minuten geperst en toen was hij er al :D

Ik zou het zo weer overdoen, ik vond het echt zó geweldig. Wat een oerkracht krijg je dan zeg :D

Deel Deze Pagina