Etos zwanger worden verstoord cyclus

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Yessica1991, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yessica1991

Yessica1991 Nieuw lid

30 jul 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Yessica1991, 6 nov 2014
    Laatst bewerkt: 6 nov 2014
    Hoi Allemaal,
    Ik ben sinds juli dit jaar gestopt met de pil nadat ik deze 8 jaar gebruikt heb.
    Ik werd voor de eerste keer na 33 dagen ongesteld en de 2e keer na 35.
    D.m.v. Ovulatietesten heb ik de eerste keer gemerkt dat mijn lutale fase maar 6 dagen was(veel te kort dus).
    Omdat ik mijn eisprong goed had gevoeld en er nog niet teveel mee bezig wil zijn heb ik geen ovulatietesten meer gedaan.
    Sinds mijn vorige menstuatie(september) ben ik etos zwanger worden gaan slikken(slikte voorheen vitaal zwanger van kruidvat) omdat ik hoopte dat dit mijn lutale fase zou verlengen(op internet stonden hier positieve reacties over). Ruim 2 weken geleden heb ik weer 2 dagen lang menstruatie achtige krampen gehad(zelfde gevoel als rond die 1e eisprong). Ik dacht dus dat dit mijn eisprong was. De afgelopen 2 weken heb ik regelmatig een zeurend gevoel gehad in mijn onderbuik/rechterlies. Omdat ik nog niet ongesteld was hoopte ik stiekem op misschien toch een zwangerschap. Nou heb ik gisteren getest en hij gaf aan dat ik niet zwanger ben.. Ik zit nu dus al op dag 50 en die onzekerheid maakt me behoorlijk chaggie, word liever gewoon ongesteld zodat ik in ieder geval weet waar ik aan toe ben...
    Zijn er meer mensen die een soortgelijke ervaringen hebben gehad evt met die Eros zwanger worden pillen??

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik denk niet dat het aan die pillen ligt.
    Je bent nog geen 4 maanden gestopt met de pil, je cyclus kan nog best flink in de war zijn.

Je voelt trouwens ook niet je eisprong.
    Je voelt het groeien van het ei.
    Na een positieve ovulatie test springt je tussen de 24-48 uur.

Maar een lf van 6 dagen is inderdaad wel heel kort.
    Ik heb de laatste tijd hier veel gelezen over tarwekiemolie.
    Dat zou de lf kunnen verlengen met een paar dagen.

Als je het allemaal niet vertrouwd kun je altijd langs de huisarts gaan.

3. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Ik heb daar geen ervaring mee, het kan na zo, n lange tijd nog "gewoon" ontpillen zijn. Maar je voelt wel degelijk je eisprong, ik doe aan iui en spuit pregnyl waardoor ik weet dat ik binnen 36 tot 40 uur een eisprong heb en ik heb dan hele specifieke pijnklachten die heel duidelijk te voelen zijn en dat blijfr een aantal uur aanhouden tot mn eisprong is geweest.

4. Yessica1991

Yessica1991 Nieuw lid

30 jul 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi beeb 87,
    Ja ik ben nu inderdaad pas 4 maanden gestopt en als het nog even duurt vind ik dat echt prima, daar zijn we ook wel vanuit gegaan.
    Ik heb de afgelopen maanden alleen iets teveel verhalen gehoord over mensen die binnen 3 maanden zwanger waren en daardoor maak ik me denk ik gewoon toch een beetje zorgen.. Een jaar wachten met een goede cyclus is toch anders als een jaar wachten met zoals nu bv een cyclus van 50 dagen.. Veel site's zeggen ook dat je cyclus een half jaar na pilstop toch wel weer een beetje op de rails moet zijn.. Ik ben nu 4 maanden verder en hij ontspoort alleen maar meer haha dus dat is frustrerend..

5. rosalincke

rosalincke Bekend lid

1 nov 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de zelfde pillen sinds vorige maand daarvoor had ik tien jaar lang een cyclus van 28 dagen, vorige maand ineens 26 en deze maand heb ik tot nog toe geen eispring gehad ( terwijl dat ook altijd stipt op de dag kwam) dus ben benieuwd wanneer ik deze maand ongesteld ga worden. Als het buiten de marge van 26-30 dagen valt stop ik er weer mee.
    Pfff wat een lange cyclus heb jij knap frustrerend!

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja ik snap je frustratie hoor!
    Maar binnen 3 maanden is geen hele grote kans hoor.

Hoe lang duurt het voordat je zwanger bent:
    30% van de vrouwen is binnen drie maanden zwanger
    70% is binnen een half jaar in verwachting
    80% van de vrouwen is binnen een jaar zwanger
    90% is na twee jaar in verwachting

50 dagen is inderdaad heel erg lang.
    Ik zou toch de ovu testen blijven gebruiken.
    Als je lf kort blijft zou ik daar wel voor naar de huisarts gaan.
    Met een lf van 6 dagen is het bijna onmogelijk voor een eitje om in te nestelen. Dat gebeurd tussen de 5/6 - 10 dagen.

7. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ik heb ze een paar maanden gebruikt en ging van een regelmatige cyclus naar een cyclus waar geen pijl op te trekken valt. Gestopt met de pillen en daarna weer normaal. Hier dus ook geen succes.

8. Yessica1991

Yessica1991 Nieuw lid

30 jul 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel allemaal! Ik denk dat ik er ook maar mee ga atoppen als ze op zijn..
    Het vervelende met die ovulatietesten vind ik dat je zo lang niet mag drinken.. Ik ben al een hele slechte drinker waardoor ik erg regelmatig obstipatie heb.. Werktijden zijn ook onregelmatig dus lekker handig allemaal haha..
    Ik ga volgende maand denk ik temperaturen zodat ik in ieder geval daarna weet of ik überhaupt een eisprong heb iedere maand etc...

9. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Raar zeg met die pillen pff denk je iets goed te doen he?

En die ovulatie testen is best te doen hoor, ik deed het altijd tussen 11 en 12.00 elke dag en ging prima.

Succes in ieder geval he

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik ging van een cyclus van 42 dagen naar een cyclus van 33 dagen en was ook die ronde gelijk zwanger. Of het aan de pillen ligt? Geen idee. Maar ik deel dus niet jouw ervaring.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij mij schopte het destijds wel degelijk mijn cyclus in de war. Had een keurige cyclus van 27/28 dagen, toen twee maanden die pillen geslikt en plots cyclussen van 35 dagen!

Er zit een kruid in die pillen, Vitex Agnus Castus, wat je cyclus reguleert. Maar als je al een regelmatige cyclus hebt, valter niks te reguleren en dus zou ik er dan ook niet mee beginnen.

12. Heidebloempje

Heidebloempje Actief lid

6 mei 2013
    104
    28
    28
    NULL
    NULL

Daar wil ik even een nuance op maken. Ik heb een tijd me rond gelezen rondom Vitex. Het kruid reguleert niet precies je cyclus, al kan het wel dat effect hebben, het stabiliseert je hormonen. Het is best een krachtig kruid die je in de juiste vorm en hoeveelheid moet gebruiken.
    Ik heb zelf, na 1 miskraam, verschillende soorten Vitex geprobeerd. En uiteindelijk een vermalen versie die ik 's ochtends in de yoghurt deed. Smaakt vreselijk. Maar ik merkte duidelijk verschil in mijn cyclus. Duidelijk vruchtbaar slijm in de vruchtbare dagen bijvoorbeeld.
    Uiteindelijk 2e ronde, na opnieuw serieuze start, zwanger geworden.
    Toen nog een paar weken doorgeslikt omdat men suggereert dat abrupt stoppen een daling in progesteron kan veroorzaken (wat een miskraam zou kunnen veroorzaken) en toen gestopt.

De ervaringen met Vitex zijn wisselend. Goed is ook om te kijken hoe je je voelt, het stabiliseert je hormonen immers. Dus niet alleen die om vruchtbaarheid gaan.
    Daarnaast is het een kruid die een tijd nodig heeft voor het zijn effect laat zien, zo'n 3-6 maanden. Als je jezelf de tijd gunt kan het leerzaam zijn dit te onderzoeken. Maar dat mag ieder voor zich bepalen.

13. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Bij mij deden die Etos pillen helemaal niets. Merkte pas verschil toen ik tarwekiemolie ging gebruiken (kruidvat). LF veranderde van 10/11 naar 13/14 dgn. En nu voor de 2e x zwanger.

Of het door de tarwekiem kwam, geen idee. Maar voor verlenging van lf hielp het bij mij iig wel.

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Van een lange cyclus met ei, ging ik naar een hele korte cyclus zonder ei.
    Na 2 maanden de pillen dus weer de deur uit gedaan.

Later bleek ook dat ik ze niet mocht hebben, vanwege schildklierproblemen.

15. Anouk89

Anouk89 Actief lid

15 jun 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hebben de Etos pillen niet m'n cyclusduur veranderd

16. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Bij mij werd mijn cyclus juist korter.. Heb al jaren geen pil geslikt, laatste jaren altijd lange cyclus gehad.. Van me dochter zwanger geworden door hormonen spuiten..

Nu deze pillen gebruikt, van m'n ei op dag 32 ben ik na m'n ei op dag 20 gegaan, dus ik ben erg tevreden over deze pillen.. Heb nog een aantal strips over, mocht iemand daar belang bij hebben, mag je me een pb sturen.

Deel Deze Pagina