Echos ect in het weekend?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lavania, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lavania

lavania Lid

7 jul 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik vroeg me af hoe het beleid bij jullie is als voor een IUI de FM en bloedprikken in het weekend vallen? Ons eerste IUI ging dus mis, ik vermoed ook vanwege het timing (te laat voor Pregnyl vanwege weekend) :x Nu staan we dus weer voor hetzelfde probleem voor poging 2!

Denk erover na om met de IUI te stoppen, wel zonde van mijn geld en zenuwen als ieder keer niet goed getimed wordt vanwege het weekend.

Ik ben benieuwed na jullie verhaal :)

2. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    voor fm kan ik in het weekend sowieso terecht, hoe het zit met een iui krijgen in het weekend durf ik niet te zeggen eigenlijk ;)

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    In de VU gaat alles gewoon door, zowel in de weekenden als met feestdagen.

Welk ziekenhuis zit je dan ?
    Balen dat je hierdoor de IUI bent misgelopen !

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb 11x IUI gehad bij het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen en dat vond ook gewoon plaats in de weekenden en op Feestdagen (behalve Kerst).

Ook echo's / follikelmetingen vinden daar gewoon in het weekend plaats.

Ben zelfs eens een keer (paar jaar geleden inmiddels al) op Tweede Paasdag naar het ziekenhuis geweest in verband met de uitslag van een samenlevingstest!

Je zou, als jouw ziekenhuis pertinent weigert om in het weekend te behandelen, eens bij een ander ziekenhuis kunnen informeren wat hun protocol is.

Het zou zonde zijn als al jouw IUI-pogingen daarom mis zouden lopen!

5. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben ze 1 dag in het weekend,dat je kan komen voor echo of iui.. zou idd is verder gaan kijken bij andere zkh,want het is wel echt klote dat je iui op laatste moment niet door kan gaan..succes iig
    xxxx

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik liep bij het amc en daar doen ze ook gewoon echo's e.d in het weekend en dat lijkt me gezien de kosten van de behandelingen voor patient (emotioneel en financieel) en samenleving (financieel) ook niet meer dan normaal :(. Ik sluit me bij Fenyalara aan en zou ook kijken of er geen ander zh in de buurt zit. Het lijkt me toch wel erg zonde om op zo'n onzinnige manier je kansen toch ietwat te verkleinen, enkel door suboptimale timing.

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik doe de IUI's in een kliniek in Leiderdorp. Alles gaat gewoon door in het weekend. Gelukkig, want ook nog 's die stress erbij lijkt me afschuwelijk. Heb 2x een IUI op een zondag gehad.

8. Balou1

Balou1 Actief lid

5 mrt 2009
    111
    0
    0
    In het Bronovo gaat het ook gewoon het hele weekend en zelfs feestdagen door, ben zelf ook al een keer op zondag geweest. Zou gaan kijken of je niet naar een ander zh kan. Elke keer een teleurstelling als het weer in het weekend valt is ook niet leuk:(

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ons (UMC Utrecht) gaan de FM's en IUI's gewoon door in het weekend (ook in (school)vakanties, feestdagen ed).
    Alleen wordt de uitgangsecho vaak uitgesteld tot maandag, maar dat heeft verder geen consequenties...

10. lavania

lavania Lid

7 jul 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Bedankt voor jullie reactie :) Na wat heen en weer bellen, eindelijk wat duidelijkheid: Alleen de eerste echo kan niet op het weekend!

Apart want volgende keer had ik op zondag voor een echo moeten gaan maar ze wilden me pas op mandaag zien, te laat dus :x

Ik kan wel zeggen dat ik van al dat heen en weer bellen en eentje zegt links en de ander rechts, moe ben en ook de dames achter de balie werken niet echt mee :$ Ben dus even boos geworden, de hormonen :p

Iemand ervaringen met MCK in Leiderdorp?

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis (MCL) doen ze geen follikelmetingen in het weekend. IUI's doen ze niet op zaterdag, wel op zondag. Eén dag eerder of later kan vaak wel, als je net op zaterdag uitkomt. Want je kunt het wel redelijk plannen met behulp van Pregnyl. Een heel weekend overslaan zal minder snel lukken.

12. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hoi ik zit bij het mck vind het heel fijn ziekenhuis. Ben bezig met icsi pogingen en heb zelfs al 2x punctie gehad op zaterdag. Ze zijn gewoon heel de week open.

Deel Deze Pagina