Dodelijke pinda allergie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sunshineS1976, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Beste verloskundige,

Aan mijn moeders kant van de familie hebben een paar mensen een dodelijke pinda allergie. Mijn broertje heeft het ook, mijn ouders en ik niet.

Ik vraag me af of dit erfelijk kan zijn en ons kindje het ook kan hebben? Stel dat ons kindje deze allergie ook kan hebben, kan hij hier dan al last van hebben in mijn buik?
    Mijn broer hoeft maar een piepklein kruimeltje binnen te krijgen van pinda's of noten en het is gedaan als hij niet binnen enkele seconden een adrenalinespuit zet.
    Ik merk dat ik een beetje panisch ben met satésaus, bijvoorbeeld bij een barbecue. Iemand had met zijn mes, waar satésaus aan had kunnen zitten, in de kruidenboter gezeten en die hoefde ik dus al niet meer.
    Kan mijn kindje in de buik overlijden als hij de allergie heeft en ik pinda's eet?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes,

Danielle

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

In de buik kan het absoluut geen kwaad voor het kind. Maak je geen zorgen. Het kan zijn dat je een iets verhoogde kans hebt als het vaker voor komt in de familie, maar weet niet precies hoe hoog.

Groeten Evelien

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Bedankt voor het snelle antwoord! Dat stelt me wel gerust!

Deel Deze Pagina