Positief getest en wat nu?

Discussion in 'Zwangerschap' started by maart, Dec 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maart

maart Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    2,252
    0
    0
    Zuid Holland
    Beste dames,

ik heb een stuk of 5 tests gedaan en allemaal positief. ik heb een foto gemaakt van een van mijn tests die heb ik in mijn album gezet.

Alleen wat nu?

Dit is de eerste keer voor mij en ik zou nu echt niet weten wat ik moet doen.

Wanneer moet ik bv naar de huisarts? en wanneer weet ik zeker dat ik zwanger ben? wanneer krijg je de eerste echo?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

2. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Hoi,
    Toen ik positief testte heb ik ook de huisarts gebeld, zo van "wat nu?"
    Ik kreeg het telefoonnr van de vk hier in de buurt, en moest die maar bellen.
    En ik kreeg het verhaaltje te horen van, 'geen brie, filet american enz". ;)

3. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Contact opnemen met de assistente van je huisarts (die je vervolgens het telefoonnummer geeft van een verloskundige) of contact opnemen met een verloskundige (misschien zit er maar 1 in je woonplaats). De verloskundige vraagt naar de eerste dag van je laatste menstruatie, berekent hoe lang je zwanger bent, vraagt of je foliumzuur slikt, legt uit dat je gezond moet eten, vraagt naar je klachten e.d. en plant de afspraken voor de intake en de afspraak voor de echo in. Tot die tijd, lekker genieten, gezond eten, niet stressen.

p.s. ook handig, je ziekenfondskaartje bij de hand

GEFELICITEERD! :D :D :D :D

4. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Een positieve test betekent dat je zwanger bent! Als eerste gefeliciteerd. Ik weet niet of het in de planning lag? Maar ik heb in ieder geval het idee dat je er blij mee bent.
    Ik was in het begin net zoals jij, eh wat nu? Ik ben toen naar mijn dokter gegaan. Zij heeft me precies verteld wat ik moest doen. Maar je hoeft niet perse naar de dokter. Je kunt ook de Verloskundigepraktijk bellen voor een afspraak. Daar vragen ze wel hoever je bent en dan weten zij ook wanneer je je eerste echo krijgt.
    Ik kreeg mijn eerste echo toen ik 11 weken was.

Verder zijn er bepaalde dingen die je niet mag eten zoals rauw vlees, rauwe melk, rauwe eieren. Pas op met alcohol en als je medicijnen gebruikt zou ik wel even contact opnemen met je huisarts.

Verder vergeet ik vast nog een heleboel te vertellen maar gelukkig zijn er een hoop meiden hier die me kunnen aanvullen :D

Heel veel plezier in ieder geval komende maanden!

5. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hoi maart,

Die test is goed positief hè, dus proficiat!

Naar de huisarts hoef je niet te gaan. Je moet alleen wel laten weten dat je zwanger bent. Ook aan je apotheek moet je dit laten weten.
    Een verloskundige kun je vanaf nu, wanneer jij wilt, bellen. Dan krijg je een afspraak voor over een paar weken voor een intakegesprek Van de vk zul je dan horen wanneer je een echo krijgt e.d. Maak voor jezelf een lijstje met dingen die je de vk de eerste keer wilt vragen.

Je weet nu al zeker dat je zwanger bent, want je hebt een positieve test hè! ;)

Hier op het forum en op internet kun je alvast genoeg informatie vinden zodat je al een beetje wegwijs wordt.

Proficiat met je zwangerschap en succes!

6. maart

maart Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    2,252
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt dames,

Ik wil er ff bij zeggen dat ik natuurlijk heel erg blij ben met mijn zwangerschap en als ik hier het een en ander lees dan bof ik ook erg dat het na de 2de ronde meteen raak is.

Ik zal morgenochtend mijn huisarts bellen.

Groetjes

7. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Ja idd Maart dat had ik dus ook. Ik vind mezelf een geluksvogel dat ik zonder planning zo ineens zwanger ben.. ik ben er wel heel blij mee maar denk wel eens dat het niet eerlijk is voor die dames die al zo lang zitten te wachten. Maar ja die dames hebben er niks aan als wij ons rot gaan voelen. Dus lekker genieten!

8. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Had precies hetzelfde, het gevoel van ''En Nu''?
    Heb vandaag na een week om eraan te wennen een verloskundige gebeld en mijn verzekering gebeld. Heb 9 Januari mijn eerste afspraak en 11 Januari een termijn Echo. Spannend! Ik denk dat het daarna pas het echte gevoel komt. Hoop dat alles goed is!

Succes

9. maart

maart Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    2,252
    0
    0
    Zuid Holland
    Waarom moet je de verzekering bellen?

10. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    die moet je op de hoogte stellen van je zwangerschap ivm met kraamzorg,en dergelijke ;) maar dat hoeft hier pas met 16 weken(zitbij menzis)staat in je polis als het goed is.GEFELICITEEERD!

11. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    je wat vroeger ziekenfonds heette :) die hoor je te verwittigen ook ivm je kraampakket en je vergoeding voor je kraamzorg

of te wel je ziektekosten verzekering :)

oepsie en gefeliciteerd he

12. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Ik kon bij mijn verzekering online aangeven dat ik zwanger was en dan gaven ze me automatisch op bij een kraamzorgbureau in de buurt. Dus ik zou even op de website kijken!

13. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Heb iik voor de zekerheid gedaan of ik wel voldoende verzekerd was ivm vergoedingen etc. Ik ben er namelijk achter gekomen dat ik Alles vergoed krijg, kraamzorg, verloskundige termijn Echo etc. Maar als ik er zelf voor kiest om in het ziekenhuis te bevallen kost me dat 270 Euro als ik dat vrijwillig wil en niet perse moet. Dat is toch handig om te weten.

Had je een PBTJE gestuurd.

Succes. Bij de site van de verloskundige (vind hier ergens een link naar alle site van verloskundige) Vind je heel veel infomatie

Success

14. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hej heb ik ook weer wat nieuws geleerd want dat wist ik ook nog niet:D Zit ook bij menzis dus heb nog wel ff!

15. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Proficiat. Enne.... dat gevoel heb ik ook gehad. Je leeft toe naar het zwanger worden, maar als het dan is gelukt dan denk je.... en nu?
    Ik heb de huisarts gebeld om hem te informeren en daarna een verloskundige (gewoon uit het telefoonboek). Verder het boek Veilig zwanger gekocht. Daar staat echt heel veel info in.
    Je kunt ook eens bij de bieb neuzen voor zwangerschapsboeken.
    Verder meteen beginnen met foliumzuur (als je dat al niet deed) en het gewoon eens rustig op je in laten werken. Het komt vanzelf wel allemaal. Je hebt nog bijna 8 maanden de tijd.
    Groetjes

Share This Page