Graag zou ik ook een vraag willen stellen, Ik en mijn vriend hebben net een wintersportvakantie geboekt in januari, we zijn allebij dol op sporten en we gaan deze winter weer lekker snowboarden, tenminste........ Wij zijn nu ongeveer anderhalf jaar bezig om zwanger te raken en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het deze maand wel eens raak kon zijn (veel symptomen)... Nou is mijn vraag eigenlijk of je wel mag snowboarden als je zwanger bent. Aan de ene kant lijkt het mij logisch dat dit niet zo goed is met het oog op vallen enzo (vooral hard op je achterwerk ) en aan de andere kant áls ik al zwanger ben dan ben ik tegen die tijd nog niet zo ver heen en is het nog erg klein en zit het goed 'opgeborgen'. Weet dus niet zo goed wat ik hier mee aan moet. En hoe zit dat met andere sporten dan? (hardlopen, yoga/pilates, fitness en paardrijden). Ik wil natuurlijk geen risico's nemen!
Hoi doortje, ja het lastige met skieen is, is je omstanders. Je kan je zelf goed in de gaten houden en voor zichtig zijn maar helaas zien andere niet van een afstandje dat je zwanger bent. Je hebt wel gelijk wat betref je zwagnerschapsduur. Je bent dan nog niet zover heen. Dus het zit nog goed opgeborgen. Als je maar goed oplet! IMke
mag gerust, maar blijft goed naar je lichaam luisteren zij geeft aan wanneer het niet meer prettig is. IMke