Vraag over temperaturen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door evy3000, 21 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag over het temperaturen.

Deze ronde ga ik aan de slag met temperaturen en ovulatietesten. Ik doe iedere dag 1 test en elke dag temperatuur ik s'ochtends om kwart voor acht. Hier zet ik de wekker voor. En daar komt mijn vraag ook uit voort, want moet het per se op dezelfde tijd elke dag? Mijn temperatuur ligt gemiddeld tussen de 36.1 tot 36.4 in de ochtend. Echter had ik gister een uitschieter naar 36.7 op mijn zesde cyclusdag. Die nacht lag ik pas om vier uur in bed en om kwart voor acht heb ik me gewoon getempt. Zal de temperatuur zo hoog zijn geweest omdat ik zo laat op bed lag? En wat is dan wijsheid? Want deze week zal ik regelmatig laat op bed liggen. Kan ik dan niet beter een ander tijdstip kiezen wanneer dit gebeurd? Kan ik me ook gewoon tempen wanneer ik wakker word en niet op een vaste tijd? Ik zie graag jullie reacties tegemoet komen :)

2. Zilver25

Zilver25 Actief lid

18 dec 2011
    145
    0
    16
    Het is wel belangrijk dat het elke dag op hetzelfde tijdstip gebeurt.
    Anders is het niet betrouwbaar. Ik heb laatst gelezen dat je in ieder geval 3 uur achter elkaar moet hebben geslapen. Maar factoren zoals laat naar bed etc kunnen wel allemaal invloed hebben op je temperatuur.

3. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Okee nou dan houd ik daar rekening mee. Mijn temp was vanochtend juist weer mooi laag. Dan blijf ik kwart voor acht aanhouden

4. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    en even ter aanvulling: als je je bed uit bent geweest voor je tempt wijkt deze ook af.
    Dus direct even tempen voordat je verder actie onderneemt.
    Ik heb zelf een tijdje getempt en idd minder slapen zorgt vor afwijking, maar ook als ik eens 2 wijntjes had gehad ofzo..
    Als je een paar cycli heb getempt dan weet je ong welke waarden normaal zijn en wanneer +- je eisprong zal zijn in je cyclus.

(daarnaast kreeg ik vooral het advies om rectaal te tempen want schijnbaar zijn andere methoden ook minder betrouwbaar).

5. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Die tip kreeg ik ook inderdaad. Dus heB een thermometer op mijn nachtkastje gelegd. Ik meet het meteen op voordat ik überhaupt iets heb gedaan het is het eerste dat ik doe wanneer ik mijn ogen open heb :)

Deel Deze Pagina