Ik heb tien minuten na de test mijn beste vriendin gebeld, dus zij weet het. We zijn er nog niet over uit wanneer we het andere mensen vertellen, maar tegen onze ouders en beste vrienden zullen we het wel voor de echo vertellen. Ik kan niet meer zo lang wachten!
Dinsdag moet ik naar de vk, en ga s middags bij mn beste vriendin op de koffie dan zal ik het wel niet voor mij kunnen houden. Mn ouders enz als er op de echo iets te zien is, want moet dan ook nog een shirtje voor moppie bestellen.
Wij willen wachten met het vertellen tot na de 1e echo (in 9e week). Niemand verwacht het nu (denk ik), dus ook geen reden om het vroeg te vertellen. Tara, fijn zo'n extra bevestiging!
Mijn schoonouders zwager en (zwangere) schoonzus weten het alleen. Ik kotste 2e kerstdag spontaan de wc eronder bij mijn schoonouders en dat 2x haha. Toen zei ik tegen mijn man ik kan mn mond nu echt niet meer houden. Ging over mn nek van de lucht van die spruitjes!! Ze zijn hartstikke blij! En ben blij dat mn schoonzus het ook weet. Die is zwanger van de 2e en bij haar kan ik ook met vragen terecht haha. De rest vertellen wij het pas als we uit de "gevarenzone" zijn. Mijn ouders weten nog van niks. Mijn moeder is een (met alle respect) roddeltante en kan toch haar mond niet houden. Haar beste vriendin is een soort van dagblad van het dorp. Toen de dochter van haar beste vriendin zwanger was wist ik dat al toen zij 5 weken was Dus ik zeg gewoon nog ff niks uit zelfbescherming. Vriendinnen weten ook nog niks. Eerst nog ff genieten maar praat niet teveel want ben doodbang dat ik me verpraat haha ! Liefs beautevil
beautevil, moeilijk he om niks te zeggen. Vanochtend weer bij mn moeder geweest en dan moet ik toch wel lachen van binnen.
Ja meis haha zeker moeilijk! Vooral als ik bij vriendinnen ben moet ik soms echt op mijn lip bijten. Zit vooral te denken hoe blij hun reacties gaan zijn hihi ..... Dan denk ik jullie moesten eens weten
@beautevil: krant van het dorp dat herken ik wel... hier heb ik een schoonmoeder die zo is. (zo heb ik al 2x via via vragen gehad of ik zwanger was want dat hoorden ze van mijn schoonmoeder :S... sindsdien krijgt ze het ook pas te horen als de rest het ook te horen krijgt) ga mannetje nog ff helpen.. hij gaat plankjes in de slaapkamer ophangen voor de pc.
Haha dat had ik bij mn moeder dus ook vanochtend: je moest eens weten. Ze zal het heel leuk vinden. Onze dochter is nog het enige kleinkind.
Ik kan het ook niet voor mij houden. Een aantal beste vrienden weten het al en vanmorgen hebben wij het de opa en oma van mijn man verteld. Vanavond mijn schoonouders en zondag mijn ouders. Ik kan het ook niet voor mij houden en ik heb standpunt: als het goed gaat kan ik mijn geluk met ze delen en als het fout gaat zijn zij er voor ons om ons te steunen. Maar ze vermoeden wel dat onze zoon een broertje of zusje zal krijgen. Ze vissen al maandenlang hoelang het duurt totdat wij weer zwanger zijn. Maar het blijft altijd een mooi moment om het te vertellen. Morgen bellen met de verloskundige voor een intakegesprek. Maar ik weet hoe het is om je mond te houden... Het lukt mij niet...Hihihihi Zijn jullie erg misselijk? Ik heb af en toe vlaagen... En heb het heel de dag koud...
Ik heb helemaal geen last van misselijkheid, alleen van de kou. Loop hier al de hele dag met 2 truien aan en nog heb ik het koud (en onze oudste zoon loopt in zijn ondergoed rond... :S) Maar nog helemaal geen last van misselijkheid. Zal waarsch. vanavond komen als ik vlees moet bakken... kan daar nooit zo goed tegen tijdens zw. de relatie met mijn schoonouders is helaas niet zo dat we alles kunnen delen. Mijn schoonmoeder zit met heel veel onverwerkt leed uit haar eigen jeugd en dat heeft haar een vrouw gemaakt die alleen maar het negatieve in dingen kan zien. Vooral als het betrekking heeft op mijn man (haar 2e zoon... ze weet altijd zo heerlijk te vertellen dat ze nog helemaal niet zwanger had mogen worden van de 2e (ivm keizersnee) maar dat ze al zeker 5mnd zwanger was (door het spiraaltje heen zwanger geraakt) en dus niet meer kon aborteren)... dus dat maakt het voor ons van de ene kant best wel makkelijk om haar/hen dingen niet (direct) te vertellen.
Laetitia, o ja leuk voor je man als ze dat zo vertelt. Ik heb ook geen superband met mn schoonouders. Wanneer wij het onze ouders ws willen vertellen (eind januari) zijn ze ws op vakantie en mailen we wel een foto van ons meisje met dr shirtje.
Ja, daar zijn al heel wat frustraties overheen gegaan... Maar het zijn ook van die mensen die alles als een aanval zien. Ze kunnen niet tegen kritiek. En ze zijn altijd bang dat ze iets doen wat "niet past", waardoor ze zich dus eigenlijk altijd ongepast gedragen. Maar de hele familie (vooral hun eigen familie) vindt mijn schoonouders een beetje raar. Maar ze zijn lief voor de kids (of doen iig alles met goede intenties... al komen die regelmatig verkeerd over) We zien ze ook niet zo heel vaak en op deze basis gaat het heel goed
Het lijkt mij niet. Mijn schoonbroer (26, heeft 4 opleidingen niet afgemaakt en is een ontzettend moederskindje die zelfs geen boodschappen doet zonder haar erbij) heeft voor zover ik weet geen vriendin en daarnaast lijkt hij erg op mijn schoonouders.. ik zou erg veel medelijden met je hebben als je mijn schoonzus was
Hahaha zoiets heb ik met mijn eigen ouders. Die hebben duidelijk hun keus gemaakt tussen mij en mijn zus. Ik zelf heb al anderhalf jaar geen contact meer met zus. Dit omdat ze heel dominant is en mij door de jaren heen kapot heeft gemaakt en vernederd heeft met haar scherpe tong. Toen ik 4 jaar geleden bij mijn man kwam, zag ik pas echt in dat ik uit een gezin kom waar het allemaal niet zo lekker gaat. Op mijn trouwdag is het uit de hand gelopen en wou mn zus de boel regelen zodat zij in het zonnetje kwam te staan. Mijn schoonmoeder is toen voor me opgekomen en heeft haar eruit gewerkt. Daarna heb ik haar een brief geschreven dat ik de strijd niet meer aan kan. Daarna hebben mijn ouders mij gebeld en gezegd dat ik mn zus kapot heb gemaakt. Terwijl ze echt wel weten dat het andersom is maar ze zijn dan bang dat ze de kleinkids niet meer mogen zien. Tot vorige week.... toen belde mijn zus mij op dat ze wou praten omdat ze inzag dat ze geen leuk mens is geweest voor mij. Morgen komt ze hier, we praten 1 op 1 en ik ga haar niet sparen. Ik zeg alles hoe ik me voel. Het contact wil ik wel maar wel op mijn voorwaarden. Ik ben sterk geworden en ze kan me niet meer raken met haar kortzichtige domme opmerkingen. Aan mijn schoonouders heb ik gewoon ontzettend veel. Eigelijk nog meer dan aan mijn eigen ouders. Die komen niet verder als hun eigen dorpje. Das jammer. Ik ben veel meer wereldwijs. Zo hebben we allemaal wat, ik was bang dat ik net zo'n slechte moeder zou worden en dat ik het ook ging verprutsen. Maar nu zie ik wel in dat ik juist een kei van een wijf ben en een goeie moeder ga zijn voor mijn kind! Liefs beautevil..
beautevil, he vervelend zeg dat het zo loopt... hopelijk komt je zus echt tot zinnen, is ook leuk voor jullie kindje als het straks allemaal beter loopt.
Wat heftige verhalen. Leatitia: heftig voor je man om te horen hoe je eigen moeder over je denkt. Zal wel een moeilijke tijd voor hem zijn geweest! Beautevil: voor jou ook natuurlijk een kut tijd. Hoop dat je het met je zus kan uitpraten. Wonden zullen voorlopig niet helen, maar misschien in de toekomst verzachten. Moest toch jouw mooiste dag worden... Ennuh.. jij zal zeker een fantastische moeder worden! Ik heb een hele goeie band met mijn schoonouders. Altijd geweest. En daar ben ik best trots op. Hoor vaak in mijn omgeving dat sommige een verschrikkelijke schoonmoeder hebben, maar ik kan dat niet zeggen. Ze zijn super lief. Vanavond hebben wij het grote nieuws verteld. Mijn zoontje zei tegen hun: mams baby in buik. Pas naar 10 seconden ofzo drong het tot zo door. En mijn schoonzusje..die was helemaal happy. En begon gelijk te huilen..dus ik ook. Hihihi. Zondag vertellen wij het pas mijn ouders. Ze hebben het nu zo druk...dus ik wacht even tot nieuwjaar wensen. Ben benieuwd naar hun reactie... Ze zullen het zeker geweldig vinden. Slaap lekker iederéén voor straks.x
Ik heb gelukkig ook super lieve schoonouders. Kan me geen betere wensen. Ik heb gisteren twee keer dit pakket besteld Een hart om nooit te vergeten "Jullie worden OPA & OMA" | Opa / Oma Manden / Pakketten en losse artikelen | LiefWondertje - Baby en Peuter spulletjes Kan niet wachten om het ze te geven! Ik ga weer werken vandaag, laatste dag voor het weekend! Fijne dag allemaal.