Happy 2012 allemaal !! Heb vanmiddag de vk gebeld en 30 januari mag ik langskomen voor een intake gesprek. Zij schat mij op 5 weken en 4 dagen maar ik schat me zelf iets minder ver . Ze zei er ook bij dat ik minder ver kan zijn en dat de echo dat uitwijst. De echo kunnen ze hier niet doen daarvoor moet ik naar een andere plaats een half uur rijden hier vandaan... heel raar maar waar. Ik vroeg aan haar of het verstandig was om mijn directe leidingevende in te lichten. Ze zei dat dit geheel aan mij was en dat ik gezien mijn zwaar lichamelijk werk (vleesindustrie) gewoon moet luisteren naar mijn lichaam. Daarna kan ik het altijd nog vertellen. In week 8 gaan ze van 3 naar 2 ploegen. Dan ben ik bijna 3 maanden. Heb uitgezocht dat ik vanaf 4 maanden niet meer de nachtdiensten hoef te draaien. Dus kan ik dan net zo goed gelijk in 2 ploegen gaan. Ik heb net vorige week te horen gekregen dat ik loonsverhoging krijg en dat ze niet moeilijk gaan doen als ik parttime wil gaan werken. Dat geeft me een hoop rust. Hoe is het met jullie meiden ?? Liefs beautevil ...xxx
beautevil, dat klinkt idd goed op je werk. Ik mag morgen naar de vk om te kijken hoever ik ben, ik ben erg benieuwd.
Hoi mieden, Hier weer even een berichtje van mij. Gisteren heb ik de baas verteld dat ik zwanger ben. Ik stond daar met knikkende knieën, maar gelukkig viel het reuze mee. Hij had wel een beetje verwacht zei hij. Dat was een hele opluchting. Gisteren ok gebeld met de VK en met het echocentrum. 26-01-2012 VK en 30-01-2012 Echo. Ben zo benieuwd! Hebben jullie het ook dat je af en toe twijfel dat je zwanger bent? De ene keer voel ik me niet zo lekker, koud, beroerd, moe en chagariijnig en kan moeilijk tegen eetensluchtjes en het andere moment is er niks aan de hand. Hoop zo dat alles goed is einde van de maand.... helaas duurt het nog 27 dagen... zucht.... Doen jullie een combinatietest? Ik denk dat ik het niet ga doen. Deed het bij mijn zoontje ook niet. Beatevil: Ik moet ook naar een andere plaats voor een echo. Is voor mij ook 15 minuten rijden. Vind het gewoon raar dat niet alle praktijken zo'n apparaat hebben.... XXX PS: Tulip hoe was het vandaag bij de VK?
Sommige praktijken hebben vk's die (nog) niet gekwalificeerd zijn als echoscopist(e)... en dan moet je naar een ziekenhuis toe of naar een ander buro waar ze een contract mee hebben ofzo.. ik vond het ook maar raar toen ik het hoorde bij mijn vorige vk... al helemaal toen ik pas rond week 12 een afspraak moest maken (was gewend met 8 tot 10 weken)... een week voor de afspraak had ik een mk... 2 dagen ervoor (toen was ik al wat aan het bloeden) had ik gebeld met vk en na flink aandringen (er zou volgens haar niks aan de hand zijn hoewel ik dit bij de 3 eerder zw nog nooit had meegemaakt) toch een spoedecho kunnen regelen. Daar was niks op te zien maar ik liep wel erg vooruit.. want de baby was pas 6 weken oud.... (terwijl ik na 3,5 week al positieve test had)... vk ging daar ook niet goed mee om vond ik.. (ach ja, iedereen kan zich vergissen... wees blij dat ze niks hebben kunnen zien...) en nog een 24 uur later had ik dus een mk gehad... midden op de wc bij een vriendin waar ik toen was (gelukkig kon ze goed helpen, had zelf ook al een mk gehad en kon goed adequaat reageren gelukkig)... ben 's avonds ook flauwgevallen want ik dacht dat als je een mk had en de baby eruit was, dat dat dan het ergste was qua bloedverlies (net zoals een bevalling)... maar dat bleek dus niet zo te zijn en dat had ze me ook niet verteld... echt vaag toen.... maar goed, ik ben aan het afdwalen.... het kan dus best zijn dat een vk (hoeft niet zo'n erge te zijn als bij mij ) (nog) niet gekwalificeerd is om echo's te maken.. soms kiezen ze bewust ervoor om geen echo's binnen de praktijk te doen.. maar dat is iedere vk voor zich...
Tulip, hoe ging het vandaag? Fran, ik heb precies hetzelfde gevoel. Het ene moment voel ik vanalles en het volgende moment voel ik me helemaal prima en twijfel ik eraan of er eigenlijk wel een zwangerschap is. Dat zal dan wel normaal zijn Tot de echo blijf ik nog onzeker denk ik. Daarna hoop ik voor honderd procent te kunnen genieten. Als het volgende week donderdag nog allemaal goed is dan gaan we het de opa's en oma's vertellen! Daar kijk ik naar uit! Ik denk dat ik ook geen combinatietest ga doen. Je krijgt alleen een kansberekening en als de kans groot is op een kindje met syndroom van down, dan kan je een vlokkentest doen waarbij je een kleine kans hebt op een miskraam. Dat is het mij niet waard! Ik ben nog redelijk jong en down komt in onze direct omgeving niet voor, dus ik denk dat de kans klein is. Moet het nog wel even met mijn vriend overleggen. Fijn Fran, dat je baas zo goed reageerde! Ik wacht tot na de echo, maar ben wel een beetje nerveus. Werk er nu een maand, dus niet echt een ideaal moment.... Heb nu een half jaar contract, dus hoop wel dat ze hem verlengen ondanks dat ik zwanger ben....
Hoi meiden, Fijn Fran, dat je baas zo reageerde. Ik vertel het mijn baas als de echo de 24e goed is. Ik ben de enige die mijn werk doet en dan is er ruim de tijd om een tijdelijke opvolger te vinden. Hebben jullie al nagedacht over hoeveel uur jullie zometeen willen werken? Ik twijfel nog over de combinatietest. Drie vriendinnen hebben het steeds gedaan bij hun zwangerschap en kregen zo'n lage kans te horen dat het voor hun een fijne bevestiging was. Alleen 1 vriendin heeft 2 maanden geleden de test gedaan en had een kans van 1 op 300. Nog steeds kleine kans, maar wel een stuk hoger. Geloof dat verhoogde kans bij 200 is ofzo?! En ik heb gezien dat het haar veel stress gaf.... Nog maar eens goed over nadenken en met mijn vriend over hebben. Hoe gaat het trouwens met de kwaaltjes? Ik eet nog steeds niet zoveel, vooral 's ochtends niet en ben gigantisch moe. Verder af en toe steekjes en voel mn borsten, maar als het hier bij blijft hoor je mij absoluut niet klagen.
Ik zou graag van 4 naar 3 dagen gaan werken. We moeten even kijken of dit financieel haalbaar is. Mijn vriend wil binnenkort voor zichzelf beginnen, dus dat worden wel spannende tijden... Ik hoop dat ik mijn kindje dan 3 dagen naar opa's en oma's kan brengen. Zelf denk ik: een dag naar mijn moeder, een dag naar mijn vader (zijn nog wel bij elkaar hoor) en een dag naar mijn schoonouders. Dat scheelt in ieder geval een hoop geld voor opvang. Hoe gaan jullie dit doen?
Ik werk niet dus hoef ook niet na te denken over de uren na de bevalling .. wat betreft kwaaltjes... ontzettend moe (sinds vandaag) en bij vlagen misselijk maar wel iedere keer misselijk als ik gesmolten kaas ruik... verder (nog) geen kwaaltjes gelukkig..... heb wel dat ik absoluut geen zin heb in bepaalde dingen die ik normaal nooit zou laten staan... (kaas ofzo)
toen ik nog maar 2 kids had studeerde en werkte ik daarnaast nog 4 uurtjes in de week. Had thuisstudie dus dat viel dan wel mee maar als ik naar het werk moest of stage had dan lette mijn moeder op de kinderen. Toen we verder weg van mijn ouders gingen verhuizen zijn de kids naar het kdv gegaan. Daarna heb ik nog een tijdje 20 uur in de week gewerkt omdat we anders niet rondkwamen maar manlief heeft nu een (veel) betere functie en auto van de zaak enzo en op een gegeven moment was ik alleen nog maar aan het werk om de privé-auto (die we nog hadden omdat ik werkte) en het kdv te betalen... nou, toen was de keuze om te stoppen met werken snel gedaan... auto hebben we verkocht en een bakfiets ervoor in de plaats genomen en het werkt nu prima... (gelukkig ) en manlief heeft ook een functie waarbij hij een mobiele werkplek heeft dus hij probeert ook ong. 3 dagen in de week van thuis uit te werken... dan kan hij ook wat meer tijd met de kinderen doorbrengen en vindt hij erg fijn....
Ik werk vanaf de geboorte van mijn zoontje 20 uur. Op maandag gaat hij naar oma (de ene week mijn moeder,de andere week mijn schoonmoeder), op dinsdag naar de chreche en op de woensdagmorgen mijn moeder. Woensdags 12.30 heb ik weekend.... Heerlijk vind ik het. Als dadelijk de 2e er is gaat het op dezelfde voet verder. Als je alleen maar betaal voor de chreche en de privé auto schiet t inderdaad niet op.ik had dezelfde keuze gemaakt. Ik heb vandaag bijna nergens last van gehad. Alleen zere borsten.
Hallo Dames, Ik schrijf graag mee met jullie clubje. Ik weet niet voor hoe lang, want ik ben heel erg onzeker. Van de 5 zwangerschappen is er maar 1 goed gegaan. Voor mijn gevoel heb ik maar een kleine kans op een goede zwangerschap. Maar dan heb je ook wat. ik ben heel dankbaar voor mijn dochter en heb heel veel respect voor mensen die veel geduld moeten hebben voor hun eerste kindje. Ik weet hoe dat was. Echt heel moeilijk. Nu is mijn wens voor een tweede er niet minder om maar de liefde voor mijn dochter verzacht de pijn. Ik heb op 24 dec positief getest. Al best mooi donker. 26 dec was mijn nod, toen helemaal een prachtige donkere test. En nu maar hopen dat het goed gaat. Ow wat is het spannend. Ik mag door de miskramen as maandag al voor een echo. Hopelijk dan een mooi wondertje te zien. Ik voel wel kwaaltjes. Maar voor mijn idee te weinig misselijk. Ik had liever misselijker geweest. @leatitia, jij hebt ook al 3 mk's achter de rug. Ik vind het wel knap dat je al zo positief bent. Hoever was je bij je mk? Ik meestal tussen de 6 en 8 weken. Ik durf nog geen banner te maken hoor, maar ik ben nu 5 weken en 2 dagen. groetjes, Esli
Jeetje Esli, wat een moeilijke tijd hebben jullie achter de rug. Ik schrik ervan... Is er onderzocht wat de reden is van de miskramen of is het stomme pech? Ik vind dat jij ook heel positief bent, al snap ik natuurlijk je angst. Ik hoop heel erg dat we allemaal heel lang in dit topic mee mogen schrijven.
Dat dacht ik, heb vandaag mn eerste werkdag erop zitten. Ben wel moe nu hoor. Ga zo lekker plat ! Morgen lekker uitslapen dat scheelt! Hoe ging het bij de vk tulip ?? Eslie gefeliciteerd meis, probeer er van te genieten. Liefs beautevil
Fran80: Ik werkte ook 20u per week, maar deed er wel gemiddeld 3 kwartier tot een uur over om tot aan het werk te komen dus was altijd stress... (opa en oma wonen verder weg dant werk, dus de kids gingen 3 dagen naar kdv)... kdv ging om 7u open en om 8u moest ik beginnen met werken (tot half 5). Op woensdag werkte ik dan van 8 tot 12. Vond het wel fijn om te werken, maar vind het nu ook super om thuis met de kids te kunnen blijven! Esli1980: Welkom bij de club en alvast voorzichtig proficiat! Wel fijn dat je komende maandag al voor een echo mag gaan. En je mate van misselijkheid geeft niet aan hoe zwanger je bent he . Ik ben al voor de 7e keer zwanger en dit is pas de 2e zwangerschap waarin ik überhaupt iets van misselijkheid ervaar Mijn mk's zijn geweest bij 5+1, 6+4 en 12+3. Dus nog even en ik ben al over de 1e barrière heen En positiviteit is hier geen keuze, ik heb nog 3 kleine kids rondlopen en als ik dan de hele tijd gespannen en negatief ben schiet dat voor die kleintjes natuurlijk ook niet op. Heb trouwens in een ander topic van de week iets moois gelezen wat een vk aan een forumster schreef... ff kijken of ik het nog kan vinden... Hier is het: "En deze wijze woorden zei mijn VK bij mijn vorige zwangerschap toen ik heel onzeker was: bedenk jezelf "schiet ik of mijn beeb er iets mee op dat ik zo (negatief) denk. Blijft mijn beeb zitten als ik in mijn angst blijf zitten?" je antwoord zal zijn "nee" Waardoor ik die gedachten makkelijker kan loslaten." (het kwam van MamavanGwenn) Voor mij is en blijft dit de laatste zwangerschap, hoe die ook gaat aflopen, dus ik ga hier gewoon van iedere minuut zoveel mogelijk genieten :-D. Tulip: ben benieuwd hoe het bij de vk was!!!! (net zoals beautevil) beautevil. Al een beetje uitgeslapen?
Hoi meiden! Mag ik ook meeschrijven met jullie? Heb al beetje bijgelezen.. Ik heb voor het eerst licht positief getest op 19 december. Daarna heb ik bijna dagelijks getest t/m 2e kerst. Toen was ie zo duidelijk dat ik daarna niet meer mocht testen van mezelf.. Afgelopen jaar vmk waarbij de testen steeds lichter werden, vandaar mijn testdrive haha.. Kan me soms nog nauwelijks beheersen! Toch voelt het nu vanaf het begin goed, ben er best rustig onder en hééél blij! Zag ergens in dit topic wijze woorden voorbij komen. Ik heb me ook voorgenomen om gewoon te genieten, je hebt er zelf toch geen invloed op hoe de zwangerschap loopt. Weinig kwaaltjes verder. Wel erg pijnlijke borsten en vermoeid. Verder heel soms licht misselijk met vlagen maar eigenlijk niet noemenswaardig. Ik ben 26, werk in het onderwijs en dit wordt mijn eerste kindje. Hoe oud zijn jullie? Ben trouwens ook al wel een beetje aan t rondkijken naar spulletjes. Gewoon om alvast een beetje wegwijs te raken in het babywereldje. Er is zóóó veel keus. Ik ben trouwens niet van plan om alles spiksplinternieuw te gaan kopen, jullie? Liefs Anne
Hoi meiden, ben ik weer. Gister bij de vk geweest. Er was buiten een vruchtholte nog weinig te zien, de vk wist dus ook niet hoe het allemaal verder gaat. Over 2weken terug voor de herhaalecho. Ben wel een beetje zenuwachtig. Volgens de meting ben ik pas 4+3
Tulip: nog even spannend dus, maar vooralsnog nog niet verontrustend. We blijven duimen! Anne: welkom en proficiat! Hier wordt het al het 4e kindje dus het meeste hebben we nog. Toen we zwange r waren van de eerste hadden we van mijn schoonouders de oude babykamer van mijn schoonbroer gekregen. De rest (bad, kinderwagen, etc) hebben we gekregen van de peetouders van de oudste. Die hadden een zoon die daar langzaam uitgegroeid was dus hier ook nauwelijks iets nieuws. Alleen de kinderstoeltjes voor de auto hebben we allemaal nieuw gekocht. En dan ook kleding enzo. Nu moeten we wel gaan kijken voor een nieuwe kinderwagen maar vind dat toch al heel wat... Zou niet weren wat ik moet kiezen want heb me daar nooit mee hoeven bezighouden. Verder ben ik 26 en wordt mijn man over 2 weken 26. Hij is projectmanager en ik heb de pabo gedaan (niet afgemaakt ivm zwangerschap) en ben nu huismama. Is wel toevallig trouwens dat een juf bij de oudste op school een klasgenoot van mij was op de pabo (ze studeert nu af) Ben weer weg (ff snel op telefoon) tot later!!!!
Spanned Tulip, zal voor je duimen! Ik ben 30 en werk bij de Rijksoverheid. Ik werk nu fulltime, en ga zometeen waarschijnlijk 30 uur werken. 2 dagen van 8 uur en 2 dagen van 7, zodat ik op tijd de kleine kan ophalen. Mijn vriend gaat ook 1 dag minder werken en dan kan hij/zij nog een dag naar 1 van de oma's. Ik ben inderdaad nu ook een beetje aan het rondkijken - met name op Marktplaats want ik was zeker niet van plan om alles nieuw te kopen.