Positief getest rond kerst 2011!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tara84, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Spannend Tulip, ik hoop dat je over twee weken heel goed nieuws krijgt.

Anne, welkom en gefeliciteerd!

Ik ben 27 en mijn vriend is 29. Dit is ons eerste kindje. Ik werk in de kinderopvang. Wij zijn zeker niet van plan om alles nieuw te kopen, veel te duur! Ik ben ook al flink aan het rondkijken op marktplaats. Er zijn zoveel mooie spullen te koop voor een goede prijs. Maar eerst maar eens even die echo afwachten:)

2. tulip

tulip Niet meer actief

Dank je meiden, ik hoop het ook

Ik ben 27 trouwens en dit wordt dan ons 2e kindje. we hebben al een dochtertje van 3

3. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Blijf positief meis, komt vast goed.

Ik ben 29, mijn man is 31 en dit word ons 1e kindje.. spannend dus. Heb een trekkerig of opgeblazen gevoel in mn buik, zal er wel bij horen denk ik ?

Wat cool allemaal zwangeren hihi leuk om mekaar zo te volgen. Heb trouwens heerlijk geslapen. En als ik aan werken denk kan ik nog meer slapen haha !!

Fijne dag allemaal ! Liefs beautevil :p

4. Fran80

Fran80 Lid

7 jan 2008
    63
    0
    0
    #124 Fran80, 4 jan 2012
    Laatst bewerkt: 4 jan 2012
    Even een half dagje verder en gelijk een pagina verder. Ik hoop dat ik alles nog weet om op te reageren...
    Ik ben trouwens 2 maanden geleden 31 geworden ons zoontje is nu net 2.5 jaar.
    Leatitia: Wauw... wat fijn dat je al zo jong moeder bent geworden. Een heleboel meiden die ik ken die zijn nog aan het feesten. Maar wel heel mooi dat je dit heb kunnen doen met je man/vriend. Respect!
    Esli1980: Een hele voorzichtige gefeliciteerd! Wat jij schreef met je onzekerheid, heb ik ook. Wordt ik maar meer misselijk, dan heb ik het gevoel dat ik echt zwanger ben. Want nu heb ik al weer 2 vrij hele goeie dagen. Maar bij mijn eerste zwangerschap was ook niet misselijk.
    Anne22: Jij ook gefeliciteerd. Wat jij schreef over jou VMK en die lichte streep die wegging heb ik ook gehad. Ik herken het gelijk. Ik was toen naar de huisarts geweest. Mijn huisarts had nooit gesproken over een VMK. Hij was in veronderstelling dat er nooit wat had gezeten. Maar ik dacht daar toen heel anders over. Ik kon ook niet met hem van gedachte wisselen. Hij was er heel stellig over. Ik moest er maar minder mee bezig zijn, zei hij.
    Dan heb ook dus toch een VMK gehad.... :(
    Ben er even stil van...

Beatevil. Dat opgeblazen gevoel heb ik ook af een toe. Ik voel me echt een opgeblazen zeekoe. Heb ook het idee dat ik wat vocht vasthou. En ik heb al van mijzelf maatje 42-44...

5. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Hey, dit herken ik! haha

Fran80: Ja, de meeste vriendinnen van mij zijn ook minstens een jaar of 5 ouder dan dat ik ben. Maar dat zijn wel de mensen die in dezelfde levenssituatie zitten als ik. Als ik om me heen keek toen ik nog werkte.. (ik werkte in een jeugdig bedrijf) iedereen verklaarde me voor gek als ik vertelde dat ik getrouwd was en al een kind had (laat staan 3 kids).. haha.. maar heb wel altijd al geweten dat ik OF heel jong moeder zou worden en veel kinderen zou willen OF dat ik het klooster in zou gaan... Dat laatste heeft manlief dus een stokje voor gestoken ;) (hoewel ik wel in het klooster heb gewoond, maar dat is een heel ander verhaal hihi)

Verder niks spannends te melden. De kids zijn erg druk, maar dochterlief heeft nu (even) geen koorts meer dus die is nu ontzettend druk en dan wil haar broertje spelen en irriteren ze elkaar... dus niks nieuws :D

6. Fran80

Fran80 Lid

7 jan 2008
    63
    0
    0
    Na het verhaal van anne22 ben ik toch maar zojuist naar de kruidvat gegaan. Want ik werd angstig bij het idee dat ik niet meer zwanger zou zijn doordat vorige maand mijn streep weg ging....maar gelukkig knalde de test zojuist binnen 20 seconden op zwanger. Zo'n dikke streep had ik vorige week niet eens. Pffff... Weer een last van mijn schouders. Omdat ik ook bijna geen kwaaltjes heb, behalve dat mijn buikje al een béétje te zien is. Volgende week vrijdag gaan we uiteten met het werk van man en hun weten van niks en ik pas mijn nette broeken niet méér. Iemand tips? Mijn man wil het pas vertellen na de echo.
    X

7. Laetitia

koop een nieuwe broek? Of kijk of je een of andere tuniek ofzo hebt die je over je broek aan kan doen... zodat je je broek ev. open kunt laten zonder dat het opvalt...

8. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    #128 Anne22, 4 jan 2012
    Laatst bewerkt: 4 jan 2012
    Ik wilde niemand ongerust maken met mijn verhaal! Gelukkig was je test knalpositief Fran80!

tulip: ik duim voor je, spannend!

Wat betreft knellende broeken: ik zag pas op een site een soort "ding" die je bevestigt aan de knoop van je broek met een soort lipje eraan en elastiek. Hierdoor kun je de knoop van je broek open laten staan zonder dat deze van je billen zakt. Weet alleen niet meet hoe het heet (heeft een naam) en waar ik t zag. Iemand?

Leuk trouwens om in het kort iets te lezen over jullie situatie. Zitten redelijk bij elkaar in de buurt qua leeftijd geloof ik he?

9. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    hoi meiden,

ik meld me hier ook even aan. ik zat al op t topic september 2012 mama's, maar zag er al ééntje voorbijkomen daarvan, hè laetitia;)
    gezellig zo kletsen onder elkaar.

10. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    @Tara, het was inderdaad een hele zware tijd. Elke miskraam was weer een enorm verlies. Ik heb alle onderzoeken gehad die ze doen bij miskramen in twee verschillende ziekenhuizen. Er is nooit wat uitgekomen. Van miskramen weten ze helaas nog niet zo veel. Ik denk zelf dat mijn baarmoeder te vriendelijk is. Ik ben wel altijd makkelijk zwanger geworden. Al is de laatste zwangerschap alweer 8 maanden geleden.

@Laetitia. Het is knap dat je zo positief bent. Leuk zon jonge moeder! En geweldig dat je zoveel energie uit je kinderen haalt. Mooie zinnen heb je voor mij opgezocht.
    Ik ben bij al mijn zwangerschappen misselijk geweest. Bij de goede zwangerschap het ergst.

@beatevil, opgeblazen gevoel, heb ik ook altijd last van. :)

@fran80, leuk, zon mooie positieve test. Dat is in ieder geval géén slecht teken ;)
    je kan evt een haar elastiekje aan je broek maken.

Ik ben 31 en werk nu 24 uur. Dat blijf ik doen, dat bevalt prima
    Dit zou mijn tweede kindje worden. Als het goed gaat komt er echt een droom uit. Ik hou er nog steeds soms rekening mee dat een tweede wonder er niet in zit voor ons.

Ik probeer nu wat positiever te zijn door jullie reacties. En het lukt al beter moet ik zeggen. Het zou toch wat zijn!

Maar ik kijk echt nog niet rond voor spulletjes. Ik heb bovendien alles nog van mijn dochter. Ik heb toen ook heel veel op marktplaats gekocht en opgeknapt. Behalve de kinderwagen. Die gebruik je zoveel! Die maak je gewoon op. Ik ben daar nog steeds heel blij mee!

11. Laetitia

Anne22: Volgens mij bedoel je deze [one size] flexibelt blue/black/ecru - VoordeligZwanger.nl Er zijn meerdere merken en soorten van maar deze zag ik vandeweek nog langskomen via het win-topic ;)

Hey Carlo1987, ja, ik klets gewoon overal mee :p haha

Esli1980: Thx voor het compliment. Al doende leert men he.. (ik heb een klein halfjaar therapie gehad om zover te moeten komen hoor.. en stoppen met werken was ook een hele goede stap vooruit in mijn geval ;))
    Wel balen dat je zoveel last hebt van misselijkheid tijdens je zwangerschappen... Ik ben als de dood om te spugen.. (altijd al geweest) ik raak dan helemaal in paniek en dan duurt het nog een halfuur ofzo voordat het echt gebeurt... denk ook dat ik daarom niet misselijk wordt tijdens de zwangerschap.... :D

Hier: manlief heeft vanochtend voor mij de kranten rondgebracht zodat ik wat kon uitslapen. Wel heeft hij mij vantevoren wakker gemaakt omdat hij nog wat vragen had... met het gevolg dat ik niet meer fatsoenlijk kon slapen... haha... ben wel allang blij dat ik nog ff kon blijven liggen ;)

12. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    Hee hier hoor ik ook bij:) Das gezellig! Gefeliciteerd zwangere meiden!! Dat alles maar goed mag gaan en de kindjes groot en gezond mogen groeien!
    Bekijk bijlage 212253

13. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    @ laetitia: ja die bedoelde ik inderdaad. Lijkt me heel handig. Kun je misschien de positiekleding nog een tijdje uitstellen..

Ik kon me vanmorgen niet beheersen. De testdrang sloeg weer toe. Niet uit onzekerheid (probeer alles te bekijken van de positieve kant), maar gewoon zin om t nog s te zien. En óf er wat te zien viel! :D
    Is geen garantie, weet ik, maar is toch wel heel leuk!

Let trouwens niet op de datum, moest natuurlijk 2012 zijn haha..

14. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    @ Dochter2009: gefeliciteerd!

15. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    Jij ook Anne!!

16. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    hé welkom carlo en dochter2009 en gefeliciteerd!
    zo, nog 1 dagje werken en dan is het alweer weekend. Morgen heb ik een borrel met oud-klasgenoten. Heb al besloten dat ik met de auto ga ;)
    Fijne avond allemaal!

17. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Aaaah hier ook nog 1 late dienst en dan ook weekend !! Kan niet wachten tot de 30e januari voor de intake bij de vk ! Daarna duurt het denk ik nog wel 2 weken voordat ik de 1e echo krijg.

Mijn mannetje verraste me net met een bak piri piri chickenwings... Haha ik weet wel wat ik zaterdag ga eten ! Heerlijk !

Valt me op dat sinds ik zwanger ben manlief veel meer aanhankelijk is haha. Ik vroeg of hij nu nog verliefder op me was sinds hij wist dat we een beebje krijgen. Hij zei van niet maar het is gewoon anders naar mijn gevoel. Of zouden het gewoon mn hormonen zijn ? ;)

Ben benieuwd naar de reacties van collega's en chefs. Die zijn vast helemaal door t dolle heen!! Hebben jullie al namen ? Wij zijn er al over uit haha snel he ??

Ik ga maar eens horizontaal. Ben kapot ! Slaap lekker dames ! Liefs beautevil :p

18. Laetitia

hier hebben we al een meisjesnaam (alst goed is ;)) en jongensnamen hebben we al naar gekeken, maar hebben nog niet 1 definitieve naam gekozen... ;)

Hier net besloten dat we voor de verjaardag van manlief toch maar een verjaardagsfeestje gaan houden (heel klein maar... ouders, schoonouders, broers & zussen en zijn oma met een oom en tante)... dan hebben we een gelegenheid waarbij we kunnen vertellen over de zwangerschap... tis altijd een heel gedoe om zoiets aan mijn schoonouders kenbaar te maken (of ze reageren helemaal niet of ze reageren niet en we horen achteraf via via negatieve geluiden)... dus als de rest er ook bij is, dan hebben we iig een reactie ipv een doodse stilte ;) (en vind het ook niks om het gewoon over de telefoon te gaan vertellen...)

Nu even verjaardagsfeestje organiseren want hij is al over 1,5 week jarig (dag na intake en echo... yay!!!!!)

19. tulip

tulip Niet meer actief

Welkom nieuwe meiden

Vanaf mijn kant is het even rustig tot ik de nieuwe echo over 2 weken heb gehad. Ben een beetje onzeker. Als het dan goed is klets ik weer vrolijk mee.

20. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Doe kalm aan meis! xxxx

Deel Deze Pagina