Omdraaien in bed

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nen87, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik zeg wel eens voor de grap tegen mijn vriend dat we maar een takel of tillift naast het bed moeten zetten voor als ik me wil omdraaien, maar eerlijk gezegd begin ik het steeds minder grappig te vinden... Omdraaien in bed gaat HELS hier. Heb al weken last van mijn schaambot en als ik me omdraai dan voelt het alsof dat bot operatief wordt verwijderd en dat ze effe de verdoving vergeten zijn.. Ook krijg ik pijn aan de zijkanten van mn buik en wordt het meestal gevolgd door een pijnlijke harde buik. Kortom: de nachten worden er niet beter op... Heeft iemand een tip hoe je het omdraaien makkelijker/minder pijnlijk kunt laten verlopen?

2. happymama

happymama Niet meer actief

pppffff dat staat mij nog te wachten jah , vond t ook verschrikkelijk , maar goed dat ik er niet bij nagedacht heb toen we voor een 2e gingen . maar onthoud t is maar eventjes ......
    als ik op mn zij lag draaide ik eerst rustig op mijn rug , zetten mn benen omhoog met de voeten plat op t matras, tilde mn bekke omhoog en liet me naar de andere kant vallen . zoeits hahaha moeilijk te omschrijven eigenlijk

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Helaas geen tips. Ik voel me soms net een walrus dus ik lees mee!

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ging eerst zitten. Anders ging het hem echt niet meer worden!

Nu heb ik al dat als ik in mijn slaap op mijn rug ben gerold, en zo een tijdje heb geslapen, ik bijna niet meer terug kom op mijn zij! Echt te erg..

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik kan het na tellen smorgens als ik wakker word hoevaak ik ben gedraaid..
    Men dat gaat echt lastig... En mijn heupen beginnen ook echt pijn te doen omdat ik merk dat ik zolang mogelijk op 1 zij blijf liggen.....
    Soms pak ik de rand van het bed boven me om een beetje steun te hebben om me te draaien ;)

6. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Ik heb er ook erg last van. Nou hebben wij zelf een waterbed, dus dan is het draaien nog lastiger. Ik slaap nu op een matras bovenop het waterbed, en dat gaat ietsjes beter.

Maar voor de pijn in mijn buik, als ik op mijn zij lig doe ik een klein kussentje onder mijn buik. Dan hangt je buik niet zo ver door...

Hoop dat dat helpt, bij mij wel in ieder geval.

7. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik had er bij de andere zw-schappen ook altijd erg veel moeite mee en draaide dan zo ongeveer als happymama uitlegt. Ik pakte de rand van het bed vast en maakte soms ook weleens mijn man wakker om me te helpen.
    Nu slaap ik (als het nodig is, want heb nu nog niet zoveel last) met een borstvoedingskussen tussen mn benen zodat mn bekken minder gekanteld zijn. Het was een tip van een vriendin en het heeft haar tot op het laatst vrij goed geholpen.

8. mamaikke0604

6 feb 2011
    75
    0
    0
    in de zorg
    Deventer
    Je zou een zijdenpyama aan kunnen doen,dat glijd lekker.haha

Ik heb er ook last van,hoor.Maar meer omdat ik een erge grote buik heb en die is zwaar heel zwaar.hahaha

Suc6 met je nachtelijke problemen.hhaa

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijnj advies: slaap met een kussen tussen je benen. Dit scheelt echt een hele hoop, omdat je bekken dan al iets van elkaar staan. Ik heb zzelf BI en draaien is echt een ellende. Meestal ga ik eerst zitten en dan draaien. Maar met het kussen is het net iets minder pijnlijk!

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ppff ja het draaien is voort een hele opgave, hier begin ik het ook echt te merken. En als dat nou een keertje moet oke maar nee dat moet zo'n beetje ieder uur want anders is mijn heup gebroken ;)
    Tips heb ik helaas ook niet, ik probeer het vaak 'zo snel mogelijk' om vervolgens heel stil te blijven liggen om de harde buik op te vangen.
    Nog eventjes :D

11. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Hoi

ik ben hiervoor naar een bekkenfysio geweest en ik moest thuis mijn onderste buikspieren aan leren spannen, en dit 10 keer na elkaar elke dag. Bij bewegingen in bed concentreren op die spieren en die aanspannen voordat ik ging draaien, en dan vooral allebei de benen tegelijkertijd draaien, en ik moet zeggen dat het nu een stuk beter gaat.

Anders ook even naar de fysio?

ze gaf ook de tip dat je een handdoek of deken onder je kan leggen en daaraan trekken als je wil draaien?

12. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik loop sinds 10 weken ook bij de fysio en idd ook de oefeningen gehad om m'n buikspieren aan te spannen.

Verder kreeg ik de tip dat je je gewoon moet laten 'vallen' naar een zijkant. Dus eerst op je rug liggen en dan je benen naar de juiste kant laten vallen. Je moet vooral niet te veel druk zetten zelf.

13. Chai

Chai Niet meer actief

Mijn benen opgetrokken tegen elkaar houden tijdens het omdraaien doet wonderen. En niet vergeten "Slowmotionnnnnn"..:p

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Herkenbaar hier, afgelopen nacht was ook weer een feestje.

Ik doe het ook zoals hier boven ergens is beschreven, rustig op m'n rug draaien, dan m'n bekken omhoog en naar de andere kant draaien, jezelf gewoon met een plof laten vallen en dan maar weer verder slapen ;)

De buikspierentip heb ik ook gehad van mijn fysio, alleen begonnen die spieren uiteindelijk teveel te trekken aan m'n schaambeen ofzo (als dat fysiek mogelijk is, ik weet niet precies hoe ze het zei) waardoor ik daar heel veel last van kreeg. Toen mocht ik de buikspieren weer laten zitten ;)

15. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha, en ik moet me nu al "met beleid" omdraaien in bed, dat beloofd wat.... Maar inderdaad rustig aan, in fases omdraaien, en ook hier een loei van een "worst"(lees; voedingskussen) in bed liggen!

16. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Inderdaad, doe ik ook en sindsdien nauwelijks last van het bekken. Maar ik heb nog geen last van een buik ;) Mijn fysio adviseerde juist 'wijd' te draaien, dus eerste het ene (gebogen) been en dan je lichaam meedraaien en het andere been meenemen. Sinds ik met het kussen slaap en zo draai, heb ik in bed geen enkel probleem meer. Weet alleen niet hoe haalbaar dat is als je zo dik bent?

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier is het ook een enorm drama...pffff

18. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Haha grappig dit topic! Ik dacht dat het al debiel was dat ik me zo omdraaide (eerst benen omhoog en dan naar de andere kant laten vallen) maar het gaat niet anders. Nu zie ik dat vele andere daar ook last van hebben. Het gekke is dat mn bekken, schaambot en liezen met omdraaien alleen pijnlijk zijn als ik dus slaap, overdag heb ik er helemaal geen last van.

19. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Voorlopig lukt het nog prima, alleen neem ik wat meer plaats in tijdens het draaien met als gevolg een knorrende vent.

Vertelde het nog tegen mijn moeder en die zei doodleuk: ach dan slaapt hij toch maar gewoon op de vloer.

20. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    fijn dat er al zoveel reacties zijn! Het voedingskussen is hier al omgedoopt tot 'heilig goed' haha. Misschien moet ik me ook maar wat lomper (lees: je naar opzij laten 'vallen') omdraaien. Die knorrende vent heb ik toch al aangezien ik de laatste nachten nogal blijk te snurken *schaam*. Hij overweegt zelfs al om in een andere kamer te gaan slapen... We hadden eerst een badstof hoeslaken om de matrassen en deze is nu vervangen door katoen. Dat maakt ook een verschil want het glijdt makkelijker. Die badstof lag aan het einde van de nacht altijd als een soort prop onder mijn heup waardoor ook vaak mn been nog helemaal zeer deed.

Deel Deze Pagina