heb duidelijk mijn eisprong gevoeld op dag 13 en sindsdien geen last meer van ei-krampjes. ff gaf ook eerst aan op dag 13,maar sinds de tempstijging van deze ochtend heeft hij het kruis gezet bij dag 17... zelf heb ik wel wat symptomen die kunnen wijzen op een zwangerschap,maar ja daar ben je nooit zeker van he en spijtig genoeg heb ik die ook bij een naderende ongi. wat denken jullie?
ja ik meen dat ook wel! zou een goede nachtrust veel verschil maken in temp? vl heeft 5 dagen nacht gehad en dan word ik geregeld wakker en vannacht was hij thuis en heb ik heerlijk door geslapen.
Ik vind het een lastig kaartje. Dag 15 en 16 waren eigenlijk te laag voor een ei op dag 13, dus ff zou wel eens gelijk kunnen hebben. FF zit er niet zo vaak naast hoor en aangezien hij nu wel lekker doorstijgt. Ik heb ook wel eens een piek gehad voor mijn eitje echt kwam.
hhm ja kan wel zijn,maar ik voel altijd mijn eisprong... zou het kunnen dat mijn temp wat laag blijft en na innesteling begint te stijgen?heb wel op dag 14 en 15 op een ander uur getemp... heb nu 2 dagen op rij hoge temp en anders nooit! wel ooit eens een uitschieter,maar nooit 2 dagen hoog.
Meestal voel je niet je ei, maar het groeien van het eiblaasje. De sprong is juist het moment waarop het gevoel over gaat. Als je volgende keer meer zekerheid wilt, kun je het beste je cervixslijm gaan bijhouden. Na de eisprong merk je daar namelijk heel snel verandering in. E dan zal ff ook sneller een dikke streep geven i.p.v. een stippellijn. Voor je ei is het vaak doorzichting, waterig of eiwitachtig en daarna wordt het al snel witter en taaier.
ik zit er meestal niet naast qua gevoel eisprong,want ik voel die meestal ook groeien en dan heb ik een moment dat ik een 'plop' of 'knak' voel en de pijn is dan het ergste en nadien heb ik nergens meer last van. bij de slijmcontrole:ja dat probeer ik ,maar bij mij kan ik dat moeilijk interpreteren en moest ik dit ingeven op mijn ff-kaartje dan weet ff het helemaal niet meer,dus ben ik daar maar mee gestopt...
eerste instantie zeg ik dag 13, maar dag 14 en 15 zijn onbetrouwbaar zie ik. Daarom kiest FF dus ook eerder voor dag 17 nu (met twijfel).
hm net eens geprobeerd om aan mijn baarmoedermond te voelen en ik voelde een harde 'bol' ,maar mijn baarmoedermond kon ik niet voelen,net of hij is gekanteld naar boven toe,hoe chart ik dit? ook had ik een klodder slijm aan mijn vinger en die was doorschijnend en creme van kleur,maar voelde heel nat,hoe chart ik dit? vind dit wel heel vreemd op deze tijd van de maand of niet?
Die bol is denk ik de mond. In het midden van die bol zal een kuiltje of spleetje zitten. Was je slijm rekbaar? Zo ja dan denk ik watery en anders denk ik creamy. Creamy kan goed na de eisprong.
nee,het was de mond niet,want die kon ik deze keer niet vinden! heb geprobeerd overal wat te voelen en wat op mijn buik gedrukt,maar hij zat naar boven toe en daar kon ik net niet bij,als je snapt wat ik bedoel? het slijm kon je korte draadjes,+- 1cm,van trekken...
Ik ben het eigenlijk eens met ff. Denk dat je ei dus op dag 17 is geweest als ik naar je kaartje kijk. Je tempkaartje van de maand ervoor geeft namelijk dezelfde basale temperatuur aan van 36,75 en na je ei kom je pas richting de 37. Dan lijkt mij die temp van dag 13 eerder een uitschieter naar onder.. Maarja als jij je ei echt hebt gevoeld op dag 13 dan weet je het zelf natuurlijk het beste en dan zou ik me niet zo vastpinnen op ff. Die kan zich ook wel eens vergissen natuurlijk
heb het eens gevraagd aan de vk en dit gaf ze als antwoord: Hallo, Ja sommige vrouwen voelen de eisprong. Of het de eisprong is of het groeien dat weten we niet omdat we dat niet kunnen controleren. Heb jij het rond dag 13 gevoeld en je hebt een cyclus van 27 dgn denk ik dat het bij jou de eisprong was. Temperaturen is niet zo betrouwbaar omdat veel factoren invloed erop hebben, probeer evt. ovulatietesten. Groetjes Ineke gek eigenlijk dat een vk zegt dat tempen niet zo betrouwbaar is!
Ik snap wel wat ze bedoelt. De stijging kan een dag later pas zichtbaar zijn omdat de temp 12-24 uur stijgt na je ei. Heb je om tien uur je ei dan zal bij acht uur tempen je ei volgens ff een dag later zijn. maar ben het niet met haar eens. Ik heb follikelmetingen gehad En het gevoel waarvan ik dacht dat het de eisprong was, bleek het groeien. En dat zeggen vrijwel alle dames die fm's hebben.
Oei een sterke daling vandaag ....hopelijk innesteling.. Bij ons zijn de klusdagen gestart en deze keer zonder te tempen...