Positief met kruidvat 2 voor 5 euro en CB plus, negatief met CB digitaal

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Fientje1986, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fientje1986

5 okt 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Fientje1986, 5 okt 2011
    Laatst bewerkt: 5 okt 2011
    Hoi meiden,

Misschien kunnen jullie me helpen met de ietwat vreemde situatie die ik momenteel doormaak. In juni ben ik bevallen van een zoontje en we besloten meteen verder te gaan voor een 2de kindje. 15/08 kreeg ik voor het eerst mijn regels na de borstvoeding. Ondertussen zit ik aan dag 52 van mijn cyclus. Op dag 35 liet ik al bloed trekken omdat ik buikpijn had en overtijd was (normaal steeds cycli van 28 dagen), maar geen hcg gevonden. Nu denk ik dat ik toen mijn eisprong had (rekbaar slijm en die buikpijn).

Nu, zo'n 14 dagen later heb ik zaterdag een testje van het kruidvat gedaan. Na 5 minuten verscheen er een licht streepje. Zondag weer en weer een licht streepje, maar buiten de tijd. Dinsdag getest met cb digitaal met indicator (normaal erg gevoelig, toch?) en "niet zwanger" en vervolgens met CB plus en een erg licht kruisje. Hoe kan dit nu? Bij mijn zoontje testte ik wel pas na 1 dag overtijd lichtjes positief met sensitest. Nu weet ik helaas totaal niet wanneer m'n NOD is, maar hoe kan CB digitaal "niet zwanger" aangeven en CB plus een licht plusje. Ik dacht dat de digitale met indicator net zo gevoelig was?

Of ligt m'n cyclus misschien compleet overhoop en ben ik helemaal niet zwanger? Je gaat natuurlijk wel hopen door al die vage streepjes en het uitblijven van je regels. Bovendien zijn mijn borsten gevoelig en ben ik opvallend moe. Wanneer zou ik best opnieuw testen?

Bedankt voor jullie hulp!

Liefs,

Fientje

2. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    digitaal heeft meer HCG nodig. Maar je bent zwanger lijkt me he..streepje is een streep...gefeli!

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Dat jouw cycli altijd 28 dagen waren (voor je zwangerschap), wil niet zeggen dat dat nu ook weer het geval is hoor ;)

Overigens is de CB digitaal met indicator net zo gevoelig als de KV 2v5, dus ik denk niet dat je er teveel op moet hopen. Zeker niet omdat de streepjes eerst met 5 min en later NA afleestijd kwamen.

CB Plus geeft wel vaker een licht kruis, wat bijna altijd negatief betekent.

Ik zou over 2 dagen nog een keer testen. ALS je zwanger bent, zou je dan een duidelijkere streep moeten hebben.

Succes

4. Fientje1986

5 okt 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rogijuli: ja, ik weet het... te veel hopen doe ik zeker niet :) Ik heb al een klein mannetje om volop van te genieten eh. Ik zou alleen graag deze ronde afsluiten en aan een nieuwe beginnen als het dan toch niets is. Maar m'n regels laten koppig op zich wachten. Als ik zaterdag nog niet ongesteld ben, test ik pas opnieuw. Toch bedankt voor je nuchtere antwoord. Af en toe heb ik zo iemand nodig die me weer met beide beentjes op de grond zet...

5. onduidelijk

5 okt 2011
    49
    13
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb ook afgelopen zaterdag getest met kruidvat 2v5.de eerste was positief, maar heel licht. De tweede en derde ook. Het is echt heeeel licht verkleurd. Ik weet het echt niet. Het wordt niet donkerder.De cb test met indicatot geeft ' niet zwanger' aan. het maakt me echt onzeker!

6. Fientje1986

5 okt 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @onduidelijk: vreemd hoe ons verhaal gelijk loopt. Hoe zit het met je cyclus? Heb je normaal een regelmatige cyclus? En hoeveel dagen ben je overtijd? Waarom laat je geen bloed nemen om te kijken hoeveel hormoon er aanwezig is?

Ik heb deze morgen nog getest met een test vanaf 25 eenheden Hcg en die is gewoon negatief... Ik denk dus dat ik de hoop op mag geven...

7. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Lastige situatie..
    Bij mij is het ook wel voorgekomen dat CB een plusje geeft en ik toch echt niet zwanger was..
    Toen ik wel zwanger was was mijn kruidvat test duidelijk en gaf CB zwanger 1-2 aan(bloed laten prikken en HCG was toen 134!!)...Alleen mijn testen werden erna lichter...en dat eindigde dus in een miskraam helaas:(

Deel Deze Pagina