Vraag m.b.t. lange cyclus; hoe zit het met eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pancakes, 25 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hoi allen,

Ik zit inmiddels op dag 74 van mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil. Ik ben vrij relaxed, heb zoiets van: 'het komt zoals het komt' Heb in totaal al drie testen gedaan, allemaal met de zekerheid: Ik ben toch niet zwanger, omdat ik niets voelde. (maar ik had dan die avond een borrelavondje gepland staan en wilde het wel even zeker weten)

Sinds een paar dagen voel ik me echter anders. Ik heb nog steeds geen typische symptomen in de vorm van misselijkheid of hoofdpijn, maar ik heb wel al sinds zondag een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Nog steeds geen gekke afscheiding of vieze dingen ook, dus dit is werkelijk het enige, maar het valt me wel op. Vooral zondagavond was het hevig. Het lijkt op menstruatiepijn maar is minder heftig en steeds aanwezig.

Af en toe is het even weg, maar het komt steeds weer terug. Kan uiteraard ook iets anders zijn; eisprong of whatever.

Daarover gaat dan ook mijn vraag: een heel domme wellicht (i know, ze bestaan niet), maar hoe zit het als je zo'n lange cyclus hebt? Heb je dan meerdere eisprongen? Nee toch? Kan er maar 1 zijn in principe en als je die hebt gehad moet je dan ook twee weken later ongesteld worden toch? (mits je niet zwanger bent)

Samengevat zou je dus kunnen concluderen dat als je niet ongesteld wordt, je eisprong waarschijnlijk nog niet geweest is? Of heb ik het mis? Zoals jullie lezen; ik zit totaal niet lekker in de wondere wereld die menstruatiecyclus en zwanger worden heet ;)

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Het klinkt inderdaad als een naderende eisprong :). En nee, je hebt niet meerdere eisprongen in een cyclus, je lichaam heeft even de tijd nodig om weer op te starten, helaas duurt het bij jou wel lang.

Je kunt gaan temperaturen om te weten wanneer je je eisprong krijgt of ovulatietesten gebruiken om je lh piek te meten (hormoon dat voor eisprong zorgt), vaak springt ie dan binnen 12-36 u. Soms heb je nog een keer een piek in in je cyclus, kan soms gebeuren dat ie dan toch niet springt maar geen meerdere eisprongen dus :).

Welkom in wonderland ;).

3. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    Sluit mij aan bij Kris,

Ik zou beginnen met tempen en in combinatie met ovulatie testen moet het goed gaan. Denk dat je een langere cyclus hebt.

4. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

16 aug 2016
    154
    10
    18
    Was je ook emotioneler?? Ik heb de soortgelijke klachten gehad. 1 hele dag echt menstruatie krampen en ik was me toch een potje emotioneel!! Kwaad en huilen tegelijk! Haha jeetje!

5. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik was toevallig vrijdagavond heel emotioneel. Nu verder geen last meer van. (ik ben wel vaker een jankerd, hehehe) Hm, als ik vanaf zondagmiddag/avond al last hiervan heb (ik had zondagmiddag ook ineens na 1 glas Jillz barstende koppijn - bedenk ik me dan achteraf) en het zou zo zijn dat mijn eisprong eraan komt, dan zou ik eigenlijk vanavond even moeten kijken of ik mijn man een beetje in de juiste mood kan krijgen, hahaha... anders morgenavond! Ik ga iig vanmiddag uit mijn werk door voor de eerste keer een ovulatietest kopen. Hoe werkt dat? Is dat gewoon positief of negatief?

6. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    hahah dat moet wel lukken toch vooral met deze kou haha

Hangt ervan af welke je koopt. meesten hebben net als een zwangerschapstest 2 vensters een controle venster en een test venster. Echter dient je test venster donkerder te zijn dan het test venster, mocht dat niet zo zijn dan is je test negatief.

Je kunt ook die van CB halen met een smily (voor mij werkte deze niet vond het zonde geld 30 euro ongeveer)
    succes en houd ons op de hoogte

7. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

16 aug 2016
    154
    10
    18
    Bij de action heb ik ze gekocht. 5 voor 2,50

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, je hebt geen meerdere eisprongen in 1 cyclus. Dat proces van een eisprong stopt zodra je een eisprong gehad hebt en dan ga je progesteron aanmaken.
    Een meerling ontstaat door (een) (meerdere) eisprong(en) tegelijkertijd.

Zolang als je nog niet ongesteld bent, kun je concluderen dat je nog geen eisprong gehad hebt. Maar wellicht komen je klachten juist van een eisprong welke nu gaande is. Dat zou kunnen.

Ik moest destijds na pilstop maar liefst 126 dagen wachten voordat ik eindelijk natuurlijk ongesteld werd. Je wil niet weten hoeveel zwangerschapstesten ik had versleten, maar ik was helaas echt niet zwanger. Daarna was ik gelukkig wel weer direct regelmatig met 28/29 dagencyclussen.

Als je denkt zwanger te zijn door hetgeen je voelt, moet je dus HCG aanmaken en dat moet dan terug te zien zijn op een zwangerschapstest. Dus je zou nogmaals kunnen testen.
    Negatief? Dan zijn het dus geen zwangerschapssymptomen.

9. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ha Be Happy,

Volgens mij begrijp je me niet helemaal goed. Ik ga er in geen geval van uit dat ik zwanger ben, hoor. Vertrouw volledig op de testen, want voel ook niets. Vroeg me alleen nu af waar dat gevoel in mijn buik vandaan kwam, maar ging al uit van eisprong. We gaan het meemaken. Ik ga er eens mee aan de slag.

10. Mhov

Mhov Bekend lid

1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb afgelopen cyclus ook behoorlijk veel hoofdpijn gehad voor de eisprong. Erg vreemde hoofdpijn ook, uurtje wel hoofdpijn dan weer een paar uur niet en dan weer 20min wel.
    Was voor mij ook voor het eerst dat ik dit voelde dus ben benieuwd of dit elke maand terug gaat komen of dat het een eenmalig iets is omdat mijn lichaam moet wennen.
    Ik geloof wel dat als je heel lang niet ongesteld bent je gegeven moment wel ongesteld wordt zonder een eisprong.
    Maar je bent nog aan het ontpillen dus er kan vanalles.. wie weet komt je eisprong er wel aan.. het testje al gedaan?

11. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ha Mhov, totaal vergeten! Pijn is nu wel weg, denk dus dat ik te laat ben. Gisteren was voor mijn man een beladen dag (sterfdag van familie), dusja, dan kan ik ook niet aankomen met warmmaakpogingen ;)

Ik heb ook besloten nog even niet aan de testen te gaan. Ben nog maar net gestopt met de pil eigenlijk (inmiddels bijna drie maanden geleden), ga er dan meteen zoveel druk op leggen ofzo... Als ik volgend jaar in augustus nog niet zwanger ben, ga ik eens testen. Eerst maar eens ongesteld worden.

12. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Aaaand it's back! ;) Dit gebeurt wel vaker sinds zondag. 's Ochtends niets. 's Middags is het er weer. Vanavond alsnog maar een poging wagen :D

Deel Deze Pagina