Positief met utrogestan?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door XoxoL, 5 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Fijn dat jij jouw medische expertise en ervaring ook hier deelt. Vind het wel opmerkelijk dat een afdeling fertiliteit zo maar progesteron voorschrijft, zonder meting van p level in bloed, überhaupt vast te stellen middels bloed of echo of er sprake is van een zwangerschap en onderzoek naar pijnlijke menstruaties?

2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Dus dat, je kunt ze wel krijgen afhankelijk van het verhaal wat je verteld bij misschien een arts/huisarts (aanname). Of je zit bij ZH waar geen fertilliteit is maar wel een gyn, geen idee.

3. XoxoL

XoxoL Lid

18 aug 2022
    38
    20
    8
    Vrouw
    Okee. Even jullie reacties allemaal gelezen.

in nov was het de eerste poging voor zwangerschap en heb ik een lichte test gehad en was ik kort overtijd. Bij de huisarts mijn hele situatie uitgelegd en aan de dokterass me test laten zien waarin ze eerst zei negatief en later ja positief. De huisarts gaf aan dat ik het moest afwachten want de testen namen eigk alleen maar af vanaf dat moment. Ik moest het afwachten en ik begon te bloeden waarin ik ook aangaf ineens geen klachten meer te hebben of iig sterk afgenomen. Ze zei dat het een innestelingsbloeding kon zijn of een vmk en moest dit afwachten. Ik zou heftiger kunnen gaan bloeden en dit gebeurde ook die avond met echt hele heftige krampen alsof je baarmoeder iets uit duwt. Ik voelde ook me baarmoedermond open gaan en op dat moment verloor ik een hele dikke klodder (ja sorry onsmakelijk) ik heb dit ook aan de huisarts laten zien en die kon bevestigen dat het om een vmk ging. Me menstruatie duurde langer dan normaal en was vele malen heftiger. Het duurde ook 5 weken alvorens me volgende menstruatie weer kwam. Ik ben vaak gecheckt en heb geen endometriose. In het verleden een poliep gehad wat verwijderd is en nog controle gehad recent. En de 2e en 3e x heb ik precies dezelfde situatie gehad alleen de testen waren echt zo vaag. Ik heb verder altijd een normale menstruatie, ja beetje pijnlijk maar echt niet te vergelijken met dit. Ook geen enorme klonten gwn normaal. En bij de 2 keren hierna overkwam me preciessss hetzelfde . Ik bespaar jullie de fotos.

ik zal even zoeken of ik de foto van de test nog kan vinden van de eerste miskraam. Dit is echt het enige moment geweest dat die een streepje gaf hierna werd die lichter.

Bijgevoegde bestanden:

4. XoxoL

XoxoL Lid

18 aug 2022
    38
    20
    8
    Vrouw
    dank voor je bericht
    zie hierboven me reactie.

wat is een ofo als ik vragen mag?

5. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

8 apr 2022
    365
    236
    43
    Vrouw
    Ik wil echt niet vervelend overkomen maar ook op deze foto is je test al droog dus is eigenljjk niet meer geldig om af te lezen

6. XoxoL

XoxoL Lid

18 aug 2022
    38
    20
    8
    Vrouw
    Er was ook een lichte streep binnen aflees tijd. Streep werd wel later duidelijker na dat die droog was. Had de foto alleen gemaakt om aan de dokterass toen te laten zien.

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Dit lijkt een innestelingsprobleem nu met jouw uitleg, als het heel vroeg is noemt de 1 het biochemische zwangerschap en een ander het een vmk. Hoe hebben ze endometriose uitgesloten? Aangezien dat buiten je baarmoeder zit.

Ook, nieuwgietigheidsvraag voor mezelf aangezien ik ook myomen heb. Waarom is die verwijderd? Zat die op een ongunstige plek?

8. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

8 apr 2022
    365
    236
    43
    Vrouw
    Oké excuus dan heb ik niets gezegd :thumup:

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik blijf erbij dat dit geen (v)mk's waren.
    Mocht er iets hebben gezeten dan zou je eerder denken aan iets biochemisch.
    Dat komt enorm veel voor en kom je alleen achter als dus voor je nod test.
    Als je dan niet test dan wordt je gewoon ongesteld omstreeks je normale periode en heb je er geen weet van.

Je doet wel altijd ovulatietesten?

Wel bijzonder dat je je baarmoedermond voelt open gaan tijdens de "mk".
    Wel gek dat je die dan niet voelt opengaan tijdens een normale ongesteldheid, want dan gebeurd namelijk hetzelfde van binnen.

iMum, Suzi98 en MamaIV vinden dit leuk.
  10. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik gok dat ze doelt op het voelen van het verliezen van een stolsel. Ik voel dat ook, met name als ik ongesteld ben en op sta en dan weet ik al hoe laat het is. Had moeten blijven zitten.

Milena92 vindt dit leuk.
  11. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    #31 Splitijsje, 7 jun 2023
    Laatst bewerkt: 7 jun 2023
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje verwarrend.
    Ben je momenteel onder behandeling van een fertiliteitsarts of nog steeds de huisarts? En hoe is het gekomen tot een chromosoomonderzoek? OFO staat voor Oriënterend fertiliteitsonderzoek en over het algemeen begint elke start bij fertiliteit met dit (reeks basisonderzoeken). Ik probeer te begrijpen op grond waarvan bij jou is vast gesteld dat je steeds zwanger raakt, maar niet blijft, omdat er dus geen OFO heeft plaats gevonden (waar zaken als bloedonderzoek en dus oa je hormoonlevels onderdeel van is) en/of echo's bij positieve testen en je toch Utrogestan krijgt voorgeschreven. Afdeling fertiliteit zal niet stellen dat het prikken op progesteron niks zegt, want het zegt wel wat en is bij mij zeker geprikt na vermoedelijke eisprong.

Er wordt nu gesteld (door wie?) dat progesteron tekort de oorzaak is, maar op grond van welk onderzoek? Misschien is je schildklier wel de oorzaak! Als ik patiënt was, zou ik hier niet blij mee zijn, en zou ik beginnen bij de basis (bloedonderzoek naar je schildklier, hormoon levels, HSG, echo van baarmoeder, eierstokken etc.) En op basis daarvan verder kijken.

Precious03 en MamaIV vinden dit leuk.
  12. MamaIV

MamaIV Bekend lid

28 okt 2022
    659
    410
    63
    Vrouw
    Ik bedoel het niet vervelend, maar het is een warrig verhaal. Ik verlies sommige menstruaties ook flinke stolsels, maar dat ziet er niet uit als een miskraam. Ik heb namelijk jaren terug een miskraam gehad met 6,5 week. Per toeval verloor ik het vruchtje in mijn maandverband, maar ik heb het er echt niet als zodanig uit voelen komen. Ik was ‘gewoon’ even flink aan het menstrueren, in de wetenschap dat ik een miskraam had. Een vruchtje van de termijn waarbij ik het had, die herken je echt heel duidelijk. Ik heb eind februari ook een vmk gehad met 4 weken en 2 dagen en ik zou niet weten wanneer het eruit gekomen is. Ook was het die keer qua bloeden niet erger dan bij een gewone menstruatie. Dus zijn het vmk’s, of is er heel iets anders aan de hand? Ik zou echt vragen om meer en gerichter onderzoek. Sterkte!

13. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.041
    2.727
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk, niet leuk om te horen......
    Met zo'n vage testen ben je (nog) niet zwanger. Als je zwanger wil worden duurt elke maand te lang, I know. Ik vind het dan ook bijzonder om te lezen dat er al een chromosomen onderzoek im gang is gezet en je onder behandeling van een fertiliteitpoli bent. Normaal gesproken is dat pas iets wat wordt ingezet na een jaar proberen zwanger te worden. Is ook het meest eerlijke om te doen, zo kan de instroom op zo'n poli een beetje in toom worden gehouden en hebben vrouwen met moeite met zwanger worden geen ellelange wachtlijst in het vooruitzicht. Ook voor jezelf, als je met zo'n testen steeds denkt zwanger te zijn en een miskraam te hebben loop je het risico al onnodig snel het vertrouwen in je lijf te verliezen

Suzi98 vindt dit leuk.
  14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: ja dat ken ik ook nog wel..voelt zeer nasty.
    Had ik ook regelmatig bij mijn menstruaties idd

15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Snap je, zo goor.

Off topic, jij hebt ooit toen die Nova behandeling gehad toch, maar uiteindelijk je baarmoeder laten verwijderen. Wat vond je van beide behandelingen, los van resultaat van na bloeden ed van de Nova, en herstel van baarmoeder?

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Beide behandelingen zijn onder volledige narcose gedaan, dus kan over de behandeling zelf niks zeggen.
    Maar nu de zomer weer zijn aantrede maakt kan ik niet nog blijer zijn met mijn baarmoederverwjdering :D

17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Maar je had problemen na de Nova toch? En dat snap ik nergens druk om maken. Als het ons niet gegeven is dan is het een serieuze overweging met mijn endo. Vandaar de belangstelling. Wie weet stuur ik je een PB tegen die tijd met jouw goed vinden.

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Klopt ... ipv minder, werd het bloeden na de nova nog heftiger, langer en kreeg ik doorbraakbloedingen om de 3 dagen. Vandaar de verwijdering ;)
    En voel je vrij om te pb-en hoor :)

Asil vindt dit leuk.
  19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    En?

20. XoxoL

XoxoL Lid

18 aug 2022
    38
    20
    8
    Vrouw
    Is zoals ik verwachte negatief. Sorry had even geen zin meer in discussies. Ik ben gestopt met de utro en nu aan het menstrueren. Dit is een gewone menstruatie geen heftige krampen en geen stolsels. 3 juli weer een telefonisch consult met waarschijnlijk uitslag van de chromo onderzoek. Dus ik zie het wel.

Deel Deze Pagina