Ovulatietest blijft licht positief

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by xSuuzzzx, Mar 15, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xSuuzzzx

xSuuzzzx Nieuw lid

Mar 14, 2022
    2
    0
    1
    Hey dames,

Ik ben woensdag 2 maart bij de gynecoloog geweest voor een inwendige echo aangezien ik al meer dan een half jaar ben gestopt met anticonceptie maar nogsteeds geen menstruatie heb gehad, ik heb 2 x in 2 maanden een 2daagse bloeding gehad, gyneceloog vertede mij 2 maart dat me eisprong eraan zat te komen & dat ongv 7 of 8 maart zou zijn, ovulatie test gaf toen inderdaad aan deze positief was, echter als ik nu een ovulatie test doe geeft deze een licht streepje aan.. dat is nu al 2 dagen ongeveer… iemand toevallig een ideetje waar dit aan kan liggen? Ik heb ook geen idee wanneer mijn eerst volgende menstruatie eraan zit te komen..

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,931
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Lh heb je altijd in je cyclus, dus het is heel normaal dat je een 2e lichte streep op je test blijft zien, ook na je eisprong.

Wanneer was je ovulatietest positief (dus beide strepen even donker?).

3. xSuuzzzx

xSuuzzzx Nieuw lid

Mar 14, 2022
    2
    0
    1

Die was dinsdag 8 maart even donker

4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

Jul 21, 2018
    2,013
    1,558
    113
    Female
    Licht positief bestaat niet bij ovulatietesten. Als de streep even donker of donkerder is dan de controlestreep is hij positief, dit kan tot 48 uur duren. Lichte streepjes zijn gewoon negatief en zeggen niks.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,931
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Dan was je eisprong uiterlijk 10 maart en is je nod rond 24 maart (afhankelijk van je lf lengte kan het ook wat eerder zijn).

Share This Page