Is dit wel verantwoord?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Banaantje81, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Ik ben nu 37+1wkn zwanger (banner loopt 1 dag achter) en ik maak me zorgen om mijn gezondheid en die van de baby...

Sinds al een hele tijd heb ik last van 'pijn achter mijn rechterrib'. Eerst dacht ik dat het door een voetje kwam, maar dat is het niet, ik heb het de afgelopen dagen constant en de pijn neemt alsmaar toe. Op dit moment zit ik helemaal krom achter de laptop omdat mijn hele bovenbuik zeer doet ervan.

Verder plas ik bijna niet meer. Ik hoef nauwelijks nog naar de wc terwijl de baby al wel is ingedaald. Als ik moet, dan plas ik maar een heel zielig beetje en dat is erg geconcentreerd (dieporanje van kleur). Het lijkt alsof er iets mis is met mijn nieren.

Mijn voeten en lichaam zijn helemaal dik van het vocht dat ik vasthoud maar mijn bloeddruk is niet extreem hoog. Ik loop bij het ziekenhuis omdat de gynaecoloog dacht dat ik tegen pre-eclampsie aan zat te hikken, maar vandaag had ik helemaal geen eiwitten in mijn urine en mijn bloed was volgens de artsen helemaal goed.

Ik ben er zelf echter absoluut niet gerust onder, maar ze weigeren me steeds om in te leiden omdat mijn baarmoedermond nog niet helemaal verweekt is.

Kan het feit dat ik bijna niet meer plas en die hevige pijn in de bovenbuik geen kwaad? Loop ik te hard van stapel als mijn gevoel zegt dat ik beter af ben als ik zsm zou worden ingeleid? Is het wel verantwoord om met mijn vreemde klachten door te blijven lopen?

Ik ben al eens eerder teleurgesteld in mijn ziekenhuis doordat ze me na elke afspraak toch weer naar huis stuurden ondanks mijn klachten waarbij ik uiteindelijk met een ambulance ben afgevoerd (was toen een bbz), vandaar dat ik graag een second opinion zou willen.

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Banaantje81.

Met deze klachten moet je naar je gynaecoloog bellen. Zodat ze je bloeddruk nogmaals meten, bloed en urine nakijken.
    Want een zwangerschapsvergiftiging kan zomaar optreden en als ik jou klachten lees, zou ik jou extra willen zien en naar het ziekenhuis sturen voor extra controle op je bloeddruk.
    Geef daar ook aan dat je het niet vertrouwt.

Hopelijk nemen ze serieus!

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina