Hai dames! Ik heb een vraagje.. Ik ben pas gestopt met het slikken van de pil. Ik slikte hem door, en ben de 11 aan mijn nieuwe strip begonnen. Na zes pillen hebben we de pil weggegooid (middenin een cyclus dus) om onze wens voor een tweede uk proberen te laten uitkomen.. Afgelopen zondag kreeg ik mijn onttrekkingsbloeding (wegens doorslikken van de pil en stoppen natuurlijk!).. Nu wilde ik weten wanneer ik ongeveer mijn eisprong kan verwachten en heb daarom een ovulatietest gedaan. Vanmiddag had ik een duidelijk zichtbare streep, niet heel dik, maar duidelijk te zien! Zojuist heb ik weer een testje gedaan en nu is het hele streepje weg.. Kan het zijn dat ik toch een eisprong heb gehad? Groetjes, MamavanK
Dat lijkt me een beetje te snel om van positief naar negatief te gaan. Was de teststreep in het eerste geval echt even donker of donkerder dan de teststreep? Een streep op zich maakt nog geen positieve test. Als dit niet het geval was denk ik dat het een verschil in urine-concentratie is geweest en dat het dus niet je echte LH-piek was. Ook in het echterhoofd dat je pas een paar dagen na je onttrekkingsbloeding zit maakt het erg onwaarschijnlijk dat je nu al een eisprong hebt. Medische wonderen bestaan natuurlijk nog steeds maar de kans is erg klein.
Hai, Sorry, vergeten erbij te zetten. Hij was dus duidelijk zichtbaar, maar niet positief (dus even donker als de controle streep). Maar ik vroeg me gewoon af of ik een eisprong gehad kon hebben. Dat als ik gisteren getest zou hebben, wellicht een positieve test zou hebben gehad en dat hij vanmiddag vroeg lichter was. Dat zou wel verklaren dat hij nu net negatief was.. Hihi.. ik hoop dat je mijn warrige verhaal nog snapt!! Liefs!
Ik ben trouwens gestopt met de pil na 6 dagen.. Dus in feite zou mijn cyclus gestart kunnen zijn rond die tijd. .Hmm ik maak mezelf gewoon een beetje gek.. Ik wacht gewoon af. Bedankt voor je reactie in ieder geval!!
Je nieuwe cyclus begint vanaf je onttrekkingsbloeding. Vanaf dan begin je baarmoederslijm weer te groeien en gaan je eitjes weer rijpen. Voor die tijd houdt het restje van de pil (wat nog in je lichaam zit) dat tegen. Ik denk niet dat je al een positieve test hebt gehad en ook niet dat je al een ei hebt. Ik denk eerder dat de streep die je zag (maar dus niet positief) eerder een gevolg is geweest van de concentratie van je urine. Drink je veel dan is de testtreep lichter dan wanneer je je urine een paar uur ophoudt en weinig drinkt (dit wordt aangeraden bij de meeste ovu-testen
Hai.. Nogmaals een vraagje. Vanavond kreeg ik ineens weer een bloeding, nadat mijn andere bloeding (begonnen afgelopen zondag) al helemaal weg was.. Wat kan dit zijn?? Ik weet dat mijn cyclus zich moet herstellen, maar vraag me echt af hoe het kan zijn dat sommige dames wekenlang niet ongi worden na het stoppen, en ik maar liefst een onttrekkingsbloeding en dan weer een bloeding krijg... Liefs, MamavanK
Ik heb het ook gehad deze maand maar het was bij mij niet heel veel bloed....Hopelijk word het gauw minder!