Positief/negatief

Discussie in 'Miskraam' gestart door Daffel, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daffel

Daffel Lid

23 jan 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik schrijf dit berichtje net als vele gewoon om mijn verhaal even kwijt te kunnen. Ik snap dat niemand mij een antwoord kan geven waarbij alle zorgen weg zijn.

Ik heb vorige week maandag een inwendige echo gehad. Toen was ik 5 weken en er was dus weinig te zien behalve tekenen van een zwangerschap. De dag erna begon ik bruinslijm te verliezen tot donderdag toe. Toen zat er 1 veeg roze slijm tussen maar dat was 1 malig. Sinds vrijdag is het witte slijm geworden (helaas wel veel) Ik had donderdag de vk gebeld en die gaf aan zolang er geen stolsels bij zaten wat rood was moest ik niet negatief denken.

Toch is het moeilijk om positief te denken soms.
    Ik vraag me af gaat een MK altijd gepaard met stolsels en wat moet ik me daarbij voorstellen. Ik ben nogal ontwetend maar de zwangerschap komt erg plots ( maar wel zeer gewenst)

Net wel een test gedaan en de strepen waren overduidelijk aanwezig

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat een spanning..

Wat rood/bruin verlies is helemaal niet gek. Als je zwanger bent, is je baarmoeder iets gevoeliger. Dus ontstaan er makkelijk bloedinkjes daar. Zeker als zo'n echo apparaat daar tegenaan gekomen is!
    Dat is verder niet erg voor de zwangerschap. Mijn zusje heeft 2 kids gekregen ondanks regelmatig die mini-bloedingen in de eerste weken.

Heb je ook kramp gehad?

Naar mijn idee, als je een Mk zou hebben, zou je wel wat stolsels moeten verliezen, of een menstruatie achtig iets door moeten maken. Want je baarmoeder moet dan toch leeg.

Ik zou niet gaan panieken, als het alleen wat bruin/rode afscheiding is geweest, alleen daarmee is het echt nog geen MK..

3. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    wit slijm is redelijk normaal. bruin verlies kan ook nog, veegje roze ook. zolang t niet rood verlies is is t waarschijnlijk nog gewoon oke. stolsels = kleine bloedklontjes, wat heftigere menstruatie.... tja er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ik zal je mijn horrorverhaal besparen. Zoals ik je nu hoor denk ik dat je een beetje vertrouwen moeten hebben in je zwangerschap, want t klinkt nog aardig positief..

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zelfs met complete rode bloedingen hoeft het nog geen miskraam te zijn... (dus zeker weten doe je het pas na een echo ;)).
    Maar als ik jouw verhaal zo lees, zou ik vooralsnog niet al te veel zorgen maken. Een miskraam is toch echt minimaal iets als een menstruatie: je baarmoeder moet leeg en al dat opgebouwde slijm moet eruit, dus dat merk je wel.
    Dit KAN idd wel een voorteken zijn, maar KAN ook net zo goed idd een bloedinkje zijn omdat je baarmoedermond gevoelig is nu.

En omdat je het dus gewoon niet weet, is het toch het beste om je op andere dingen te focussen en dit gewoon even te laten zijn voor wat het is. Piekeren helpt niet, en als achteraf alles toch goed is, is het vooral erg jammer van je energie :)
    Probeer dus vooral afleiding te zoeken, leuke dingen te doen en toch positief in te steken. Dat laatste kan ecth: er is een complete therapiemethode gebouwd om positief denken, (RET-methode: rationeel-emotieve therapie).
    :)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wit slijm is trouwens volkomen normaal idd. Had ik bij Thirza's zwangerschap ook, hele zwembadjes vol zeg maar... :(

6. Daffel

Daffel Lid

23 jan 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik moet nu gewoon proberen zoveel mogelijk positief te blijven. Ik heb geen stolsels gehad en bedenk me dat het tijdens de inwendige echo beetje pijn deed dus misschien een klein wondje of iets dergelijks.
    Wat kun je toch onzeker worden zeg als het even anders gaat dan je denkt dat het moet gaan.
    Ik moet nog 2 weken wachten dan krijg ik weer een echo.

Die RET methode zou wel van pas komen momenteel ;)

Deel Deze Pagina