Ooo echt verschrikkelijk... Bijna 7 welen zwanger en van de week 2x wortel kanaalbehandelong gehad en foto moest ook gemaakt worden, uiteraard met loodschort. Dus 2x verdoving ook. Nog zoveel napijn dat ik voor het slapen gaan echt paracetamol nodig heb. Dit is allemaal zo tegen mn principes in!! Bah. Heb last van me buik nu en geen idee of het darmen zijn. Maar ben nu zo bang dat het fout gaat. Heeft iemand dit ook gehad in de zwangerschap? Neem toch aan dat meer mensen dit hebben meegemaakt,, Xxx
Paracetamol kan je rustig gebruiken. Ik weet niet of de (tand)arts wist of je zwanger was ? Dan had hij /zij ook wel verdoving gebruikt die geen kwaad kan . Ik kan je onzekerheid en balen helemaal begrijpen. Ik ben in begin van mijn zwangerschap alcohol gedronken en naar sauna geweest inclusief de infrarood. Ook niet beste start voor klein vruchtje . Toch gaat het best prima met kleine in mijn buik . Probeer te genieten, komt vast goed. Gezond gebit is ook erg belangrijk voor je gehele gezondheid en dus ook je kleintje .
Ja uiteraard wist de tandarts dat ik zwanger ben dus neem aan dat hij wel een andere verdoving heeft gebruikt. Teminste hoop ik haha. Bedankt voor je berichtje
Ik ben onder narcose geweest tijdens de zwangerschap met lekker veel morfine 😕. Later in de zwangerschap nog tramadol gehad van de gyn Gaat prima hoor, ze is alweer 3 . Verdoving is toch sowieso plaatselijk en niet schadelijk ?
Ja dat dacht ik ook. Alleen was die flappie zo lekker spuitjes aan het geven en al doe gore verdoving liep zo me keel in dus heb wel wat binnen gehad ook. Bah bah maar of dat kwaad kan?
de verdoving kan geen kwaad zover ik weet. Ik sta er vooral van te kijken dat ze een foto hebben gemaakt wetende dat je zwanger bent. Volgens mij is dat schadelijker dan die plaatselijke verdoving :O
Voor zover ik lees kan het wel degelijk kwaad. En kun je beter wachten tot na de geboorte. De verdoving kan namelijk via de bloedbanen in je placenta terecht komen waardoor je kindje versuft kan raken. Mijn zus had gigantisch veel bloedverlies uit haar tandvlees waardoor zij echt bijna niets kon eten. De tandarts heeft er niets aan gedaan tot na de bevalling... Vind het raar dat jou tandarts het risico wel neemt. Maar goed, Zij zullen het beter weten!
kan me ook wel voorstellen bij die ingreep hoor, daar niet van. En misschien om gerust te stellen: gekke darmen en buikpijn kunnen ook zwangerschapskwaaltjes zijn en 3x 500 mg paracetamol per dag is veilig
Die foto is gemaakt omdat ik niet warm of kpud gevoelig was. Tandarts had vulling tegen de zenuwen gezet en dat was gaan ontsteken, was inmiddels al 2x bij de tandarts geweest. Dusja ze stonden voor een raadsel en ik ging door de grond vAn de pijn. Dus loodschoort voor en foto gemaakt. Aangezien het spoed tandarts was heeft hij de behandeling opgestart en zenwuwen verwijderd. Ik moest binnen 2 maanden de behandeling af laten maken. Maar de pijn werd nog erger dis gelijk de amdere dag weer gegaan. Nu gaat het gelukkig weer beter. Ik had dit liever ook allemaal niet gehad maar moet ik dan 9 maanden pijn lijden? Ik maak me alleen gewoon zorgen...
Lijkt mij heel raar en bijzonder . Een gezond gebit is enorm belangrijk. Ook bij grote operaties etc. Wordt bij geplande operaties zelfs van je verlangt . Lijkt me sterk dat je 7 a 8 maanden met ongezond gebit en kans op allerlei infecties en bacteriën gaat rond lopen die ook bij je kindje terrecht komen. (Kennis belande met ontstoken verstandskies op de IC) Wel stuk heftiger dan plaatselijke verdoving die lichaam snel weer afbreekt en straling die kindje niet rechtstreeks raakt door loodschort . De waarde van mondzorg wordt vaak beetje onderschat .
Je kan altijd de vk bellen, maar echt maak je geen zorgen. Als het al mis zou gaan komt dat niet door je tandarts bezoekje echt niet. Ik snap je onzekerheid heel goed hoor, ik zat daar ook mee na de narcose en morfine.
Dat klopt! Zwaarder ja, maar je gaat ook niet zomaar onder narcose! En uiteraard wordt er volledig rekening gehouden met je zwangerschap! Ga je maar eens verdiepen in materie voordat je hier roept dat het onzin is. Je haalt 2 dingen door elkaar geloof ik!
40 röntgenfoto's en een deel zonder loodschort. Tja na een ongeval heb je het soms niet voor het kiezen... Ook zwanger geopereerd etc etc etc. Gezond kindje gekregen.
Tja mijn tandarts vult alleen gaatjes tijdens zwanger niet meer. Uiteraad mondzorg begandelingen etc maar nee ze doen geen fotos. Dat verdoving kan geen kwaad heb ik bij 1e ook gehad. Uiteraad er is altijd een keuze doen of niet. Soms is niets anders dan moet je wel weten dat indd mini kans bestaat dat bestaat ook gewoon bij normaal leven kans dat het niet goed loopt. Soms moeten zwangere zware medicijnen nemen kan niet anders of operaties etc. Om nu achteraf zorgen te maken lijkt mij onlogisch! Gewoon pcm nemen en lekker rusten
Tot rond de 12e week krijgt je embryo voeding dmv de dooierzak, de placenta werkt nog niet. Niets om je druk over te maken. Mondzorg is ook belangrijk.