slijmpropjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by jenny80, Oct 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jenny80

jenny80 Lid

May 4, 2006
    26
    0
    0
    Bediende
    Brussel
    hallo,

Ik ben momenteel 24w zwanger, en ik maak me wat zorgen...al sinds enkele weken heb ik meer afscheiding...

maar nu voor de 2de keer heb ik klein slijmpropjes bij het afvegen als ik naar het wc ga...en alles voelt dan zo slijmerig aan... zijn zo'n bolletjes van 1cm groot...t'lijkt wel verharde vloeibare lijm...elastisch en zo'n witte-gelige kleur, zonder bloed...

Is dat de slijmprop die zich los aan het maken is of is da gewoon dikkere slijmverlies...

Ik maak me echt zorgen...kunnen jullie mij raad geven...

Bedankt bij voorbaat

Groetjes

Jenny

2. jenny80

jenny80 Lid

May 4, 2006
    26
    0
    0
    Bediende
    Brussel
    Ik had er misschien bij moeten vertellen dat het telkens bij een nogal moeilijk ontlasting is (sorry dat ik het zo uitleg), dat er zo'n bolletje tevoorschijn komt bij het afvegen... dus nu 2 maal gehad, anders is het steeds het normaal witverlies...Is da misschien doordat ik te veel druk oefen...

Voor de rest geen specifieke klachten, geen krampen, geen pijn, gewoon af en toe eens een harde buik (denk ik), meestal alleen 's avonds... ik doe wel uitsluitend trappen in den dag, mijn werk heeft geen lift en ik zit op het tweede verdiep...daardoor dat ik 's avonds mijn spieren goed voel :(

Nu indien er problemen zouden zijn met de slijmprop zouden wij dat dan zien aan onze pruts? zijn gisteren naar een 4d-echo geweest, ze zat slecht, maar alles leek wel in orde, al ronde kaakjes... en de dame vond ons pruts goed aktief...

Morgen rond de middag ga ik eens naar mijn gynae bellen... maar me toch wel redelijk ongerust... heb afspraak volgende week woensdag pas...

groetjes

Jenny

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Jenny,

tijdens de zwangerschap kun je meer last krijgen van afscheiding. Het kan verschillen van helder en waterachtig, tot wit/gelig en dikkig. Dat is dus heel normaal en allemaal te 'danken' aan de zwangerschapshormonen. Als het van de slijmprop is, verlies je dit pas aan het eind van de zwangerschap, soms al een paar weken voor de bevalling. Tijdens de ontlasting en vooral wanneer je harder moet persen, kan de afscheiding eerder naar buiten worden geperst en komt dus ook uit je vagina. Het kan allemaal geen kwaad, zeker niet voor de kleine, maar houdt het wel even in de gaten. Wanneer je afscheiding geel/groen is, wit korrelig of het jeukt, dan moet je even naar de huisarts gaan, dan kan het onschuldige schimmelinfectie zijn.

Groetjes Brigitte

4. jenny80

jenny80 Lid

May 4, 2006
    26
    0
    0
    Bediende
    Brussel
    hartelijk bedankt voor deze geruststellende woorden...

Groetjes

Jenny

Share This Page