Hoi! Wij gaan voor een eerste kindje en ik ben net gestopt met de pil. Ik slik de pil vanaf mijn 15de maar heb meerdere malen een stopperiode gehad (van ongeveer een jaar en soms langer) Ik was dan niet 'actief' en vond het fijn geen pil te slikken. Een soort detox Ik heb nooit echt ontpil verschijnselen gehad en mijn cyclus was altijd nagenoeg hetzelfde als wanneer ik aan de pil was. Dit keer ben ik dus gestopt om zwanger te worden en heb ik allemaal zwangerschapsverschijnselen (of toch ontpil?). In de week van mijn innesteling (periode tussen de 6 tot 12 dagen na eventuele bevruchting) het gevoel gehad dat ik ongesteld moest worden (krampen) Op dat moment was ik er van overtuigd dat de innesteling pas op dag 9 kon plaats vinden en op het moment dat ik wat voelde, was het nog maar de 7de dag. Maar 9 dagen is een gemiddelde..dus kon het ineens wel weer een zwangerschapsteken zijn. Ik heb een tijd lang last gehad van deze krampen, maar ook van mijn stoelgang. Ik heb spierpijn onderin mijn buik maar ook mijn kuiten voel ik gek genoeg meer na een wandeling. Heb last van pijnlijke/gevoelige tepels en ben wat misselijk geweest. Had in de week van innesteling last van puistjes in het gezicht en bij mijn borsten. Voelde me wat vreemd, alsof ik griep had. Was erg moe. Inmiddels is alles een stuk rustiger geworden en wacht ik mijn NOD af. Gisteren in de middag toch maar een test gedaan: negatief na 2 minuten (tussendoor niet gekeken) Het was toen ongeveer 4 dagen voor NOD (dinsdag zou ik het moeten worden met normale cyclus) en ik heb het niet met ochtendurine getest... bovendien op mijn werk sloten thee gedronken. Ga het dinsdag bij het wegblijven van mijn ong. nog eens testen met een Etos test. Zo spannend! Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn ervaring is dat je lichaam je behoorlijk voor de gek kan houden. De klachten kunnen verschillende dingen betekenen: je wordt ongesteld, bent zwanger, of het komt van het ontpillen. Ik hoop natuurlijk voor je dat je zwanger bent, maar als je op elk kwaaltje let, kun je ook wel eens heel bedrogen uitkomen. Het enige wat je helaas kunt doen is afwachten.
Vervelend hé!? Ik had vooral niet verwacht me zo te voelen, mede doordat ik juist vrij nuchter ben over de snelheid van zwanger worden. Ik ben immers al dertig en verwacht dat het een jaar kan duren (of langer) Maar goed, je gaat blijkbaar toch ineens denken: Zal het dan toch? Zoveel tegenstrijdigheden
Haha herkenbaar meid! In eerste instantie was ik ook vrij nuchter, totdat we voor het echie gingen. Toen ging ik ineens overal op letten. Nu vind ik het inmiddels niet alleen maar leuk spannend om zwanger te worden en wil ik gewoon graag zwanger zijn en kan het me niet snel genoeg gaan. Hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie!
Spannend allemaal hè Ludde. Hetgeen ons allemaal kenmerkt is die onzekerheid. Wat voel ik en wat betekent dat? Telkens neem ik mij voor er dit keer niet zo op te letten en relaxed te blijven maar het is me nog niet gelukt! Uiteindelijk denk ik maar steeds, de beste manier om het (in eerste instantie) zeker te weten zijn de twee streepjes op de zwangerschapstest te zien. Maar wat willen we allemaal graag zeker weten dat we over negen maanden zo'n klein hummeltje in ons armen hebben. En dan duurt wachten lang en is de onzekerheid irritant!
Spannennddd veel succes Ludde, ik heb ook dat mijn lichaam me zo voor de gek houd omdat ik het zo graag wil. Ik zelf heb nooit last gehad van het ontpillen zeg maar. Ik werd vanaf de maand dat ik stopte gewoon op dezelfde manier ongesteld. tot nu toe na me miskraam ook zelfs nog. er is mij ook nog eens verteld dat als je de pil hebt gebruikt en je wilt daarna zwanger worden dat je vruchtbaarder bent |??? weet niet of het waar is maar ik wens je iig heel veel succes
Hoi, ik ben sinds september 2014 gestopt met de pil. Eerste maand had ik ook symptomen die op zwangerschap symptomen lijken. Maagpijn, hoofdpijn, duizelig, ongesteldheidskrampen, misselijk. Maar was niet zwanger. Werd ook na 29 dagen ongesteld, wel heel weinig. Nu in de 2e ronde. Hoop dat het raak is. Volgende week zou ik ongesteld moeten worden. maar heb nu geen klachten. Wel moeie benen. Maar ja, dat kan ook gewoon moeheid zijn. Oh ja, en gister heel licht wat misselijk. Maar kan natuurlijk ook nog ontpillen zijn.