Hallo allemaal, dit is de eerste maand dat ik mijn temperatuur heb bijgehouden. Ik dacht na een tijdje na de ovulatie te stoppen. Toch een paar dagen later weer eens bekeken. Mij temperatuur is na de ovulatie nog weer gestegen, al is deze nu weer aan het zakken (gisteravond 2 roseetjes gehad). Eerst deed ik dat niet, maar ben nu al een flink aantal rondes verder. Dat het niet goed meer voor me is om mijn hele leven aan te apssen op: "misschien ben ik wel zwanger". Maar is dit een positief temperatuurkaartje of is deze daling niet goed? Ik hoop zo dat het eens raak is.
je kaartje ziet er in ieder geval mooi uit! Het geeft goede hoop. Maar helaas is het enige dat duidelijkheid kan geven een test! Hou je behalve je temperatuur ook nog andere dingen bij? Zoals afscheiding en de positie van je baarmoedermond?
Dat snap ik van die test, maar dat wil ik nog niet doen. Mijn cyclus is ongeveer 29-35 dagen. Maar die derde stijging snap ik niet. Verder heb ik ongeveer twee weken geleden een korte, donkere bloeding gehad. Dat slijm bijhouden niet consequent, maar hoe moet het eruit zien nu voor evt een mesntruatie of evt. zwangerschap? Ik gebruik ook ovutesten, dit komt gelukkig overeen met mijn temp kaartje. Fijn dat je even reageert. Zijn er nog meer meiden die er wat over kunnen zeggen? Verder moet ik maar afwachten tot over een paar dagen. P.s. gevoelige borsten, misselijk gevoel over de hele dag, zere rug...maar die symptomen kunnen ons wel zo voor de gek houden.
ik zou nog 3 dagen wachten en als je dan niet ongesteld bent even een test doen (kruidvat 2v5). Een 3e stijging komt best vaak voor hoor. Ze noemen het zelfs het 'ideale kaartje'. Als ik jou was zou ik bij FF de charting course doen. Daarmee leer je zo'n beetje alles wat je moet weten om je kaartje te begrijpen. Is echt superleuk en heel interessant. Waar ik achter ben gekomen is dat er niet een standaard is. Het is voor elke vrouw verschillend hoe haar slijm eruit ziet bij de eisprong of bij zwangerschap. Ik had deze ronde bijvoorbeeld helemaal geen slijmerig slijm, alleen waterig. Anderen hebben duidelijk rond de eisprong rekbaar slijm. En sommigen hebben rond hun NOD toch wat bloed, maar blijken dan wel zwanger, anderen lijken gewoon ongesteld maar blijken ook zwanger te zijn, weer anderen hebben geen bloed. Je kunt er echt geen pijl op trekken. Het belangrijkste is dat je je lichaam goed leert kennen, zodat je jouw signalen leert herkennen.
die korte bloeding die je 2 wkn geleden hebt gehad kan best je eisprong geweest zijn. veel vrouwen hebben dat...
Dat zei de huisarts ook al. (ben ook diabetes type 1 patient). Maar volgens mijn temp loopt dat dan niet gelijk. En wat betreft FF, laat ik nou echt heel slecht in Engels zijn....
P.s. hoe zet je die link voor ff? En hoe lang zijn jullie al bezig? en hoe oud ben jij? Ik al 30 en dat gaat bij mij wel meespelen...
om je kaartje hier te zetten doe je het volgende: bij FF ga je rechts bovenin naar SHARING onder Charting homepage staat GET CODE daar klik je op. de BB code kopieer je. op zp ga je naar je gebruikersinstellingen -> handtekening wijzigen je kunt nu tekst invoeren, klik boven het tekstvenster op het tekentje voor het toevoegen van een link (blauw wereldbolletje) en daar plak je de code van fertility friend in. Dan staat de link in je handtekening. Ik ben zelf net 24 geworden (18 juni) en ik ben vermoedelijk zwanger. Ik heb gisteren voor het eerst getest, vandaag al een veel duidelijker streepje, maar nog niet duidelijk genoeg om te juichen. Dit was voor mij de 3e ronde dat we echt bezig waren met zwanger worden. De eerste ronde hebben we afgewacht hoe mijn cyclus zou zijn, ik had gehoord dat zwangerschappen direct na het stoppen met anticonceptie vaak uitmonden in een miskraam. Hoe lang zijn jullie aan het proberen? Als je 19 juni die bloeding hebt gehad dan is dat inderdaad wel vroeg voor je ei. Ik weet eerlijk gezegd niet wat het dan kan zijn.
Wat gaaf! Gefeliciteerd. Lekker snel hoor. Maar een streep is een streep toch?? T is vast nog niet helemaal te bevatten. Wij kennen elkaar iets langer dan 3 jaar, zijn vorig jaar getrouwd. Vorig jaar januari ben ik al gestopt met de pil, omdat mijn bloedsuikers met die hormonen nog heel erg kunnen schommelen. En toen was het wachten, wachten op groen licht van de arts. (ivm de diabetes). Eind november hebben we dat eindelijk gekregen. Een aantal jaar geleden heb ik een buik echo gehad (pijn zat toen emer tussen de oren). Er is toen een kleine cyste ontdekt. Een paar maand geleden ben ik naar de gyn geweest, de cyste was weg en alles zag er goed uit gelukkig. Dus nu is het wachten. Mochten we nu na de zomer nog niet zwanger zijn, dan mocht ik weer terugkomen. Maar het duurt me gewoon te lang!! Al heb ik nu wel een klein beetje hoop. Ik heb nog dipsticks liggen van zwanger en kids, kan je vier dagen voor NOD doen...misschien ga ik dat vrijdag wel doen... Jij lekker genieten, t is vast goed! Groetjes
Dit gaat vast niet goed. Elke ochtend een tiende naar beneden. Of hoeft dat nog niet te betekenen dat mijn menstruatie eraan zit te komen? Morgen ga ik eten omdat mijn cyclus wel wat wisselt. @juultjet hoe is het met jouw streepje?
sorry voor mijn late reactie, had zelf even wat stress vanmorgen en daarna werken enzo. Vanmorgen testte ik weer en was er niets te zien (vandaar de stress). Ik ben bang dat het toch niks was. wat fijn dat je groen licht kreeg en dat je daar weer terecht kunt als het niet wil lukken! wachten duurt altijd lang he, maar jullie zijn ook al even bezig dus. Spannend hoor. Ik kan je kaartje inderdaad niet zien. Als je bij FF ingelogd bent kun je rechts bovenin klikken op sharing en dan onder charting homepage staat GET CODE. Als je daarop klikt moet je de bb code kopieƫren en in je handtekening zetten. Dat je temp daalt wil nog niet perse zeggen dat je menstruatie eraan komt. Zo lang je temp boven de lijn blijft is er nog niet zoveel aan de hand.
Wat Shit zeg. Wie weet valt t mee. Je had toch 2x wel een streepje? Nog ff spannend dus. Wat bedoel jij met bb code? Wat in de adresbalk staat?
ja idd 2 keer een streepje. eergisteren een tuurstreepje, gisteren een duidelijkere, maar nog wel wat licht, maar goed zichtbaar ook op de foto. Morgenochtend ga ik nog een testje doen en dan is het klaar. Nou als je op die dingen klikt die ik zei dan kom je op een pagina waar 2 codes staan (niet in de adresbalk maar op de pagina zelf), de ene is een code om je kaartje op een website te plaatsen (staat er ook bij) de andere code, de bb code is voor op een forum.
Vandaag was mijn temp weer 37,0 iets stijging dus, maar een negatieve test zwanger en kids dipstick. Hoop laten varen of kan het nog? @juultjet en hoe is het bij jou?