Hoi allemaal, Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben op 2 juni 2012 gecurreteerd na 11 wkn zwangerschap. Ik heb weinig bloedverlies gehad. Ik heb 2 weken na de curretage een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het HCG uit mijn lijf was. De test was toen spierwit, dus het HCG is uit mijn lijf (tenminste dat denk ik). Ik ben ook meteen begonnen met ovulatietesten. Die geven nu al 9 dagen achter elkaar een licht streepje. Hoe kan dit??? Ik heb in mijn vorige cyclussen ook ovutesten gebruikt en dan waren de testen altijd spierwit en wanneer de LH-piek kwam, kwam er pas een streep. Ik heb zo'n gevoel dat dit daarom te maken heeft met mijn vorige zwangerschap. Maar de zwangerschapstest was 1,5 week geleden al negatief! Help! Heeft iemand een idee wat dit te betekenen heeft? Kan het dan nog een restje HCG zijn? En kan ik dan wel alweer een eisprong krijgen? Ervaringen met ovutesten na curretage? Normaal gesproken heb ik rond dag 23 mijn ei...(dus ongeveer nu)
Heb je nu misschien andere ovu testen ? Want ik deed de hele maand door streepjes plassen . Misschien kan je er even een foto van maken zodat we mee kunnen kijken! Je cyclus kan natuurlijk van slag zijn door curretage dus ei kan iets later komen maar zou gewoon vanaf nu 2 x per dag testen om hem niet mis te lopen . Je kan zeker nu al een ei sprong hebben!
Ik heb vorig jaar een MA gehad, en hebben toen eerst een menstruatie afgewacht, niet met testen aan de gang geweest of zo hadden zoiets van hier moet je lichaam ook van herstellen en wie zegt dat je je oude cyclus terug krijgt! Bij mij alles zoals van ouds en na dat wachtmaandje de 2e maand zwanger! Wat ik aanraad is om deze ronde gewoon nog je menstruatie af te wachten en jezelf niet onzeker maken met vage testen, ga deze maand op je gevoel als jullie alweer toe zijn aan een nieuwe zwangerschap en anders gewoon je volgende cyclus weer beginnen met testen! Weet je ook of je je oude cyclus weer terug hebt! Suc6
Bedankt voor jullie reacties... @a1974; nee ik heb geen andere ovutesten. Precies dezelfde. Normaal gesproken heb ik dus witte testen en als de LHpiek er is, dan een streep, maar niet zo donker als de controlestreep. Ik heb er een foto van gemaakt. Dan kun je meekijken...het zijn hele vage streepjes elke dag. Hopelijk werkt alles nog en krijg ik binnenkort mijn ei.... @mau; ik wilde ook rustig gaan afwachten, maar de wens is zo groot, dat ik gewoon deze maand al wil proberen. Ik wilde meteen inzicht krijgen in mijn cyclus, maar dat is dus lastig... Ik zou graag willen dat ik het wat meer los kan laten, maar dat is makkelijker gezegd da gedaan. Hopelijk ben ik net zo snel als jij weer zwanger! Spannend voor jou...22 wkn!!
Je lichaam moet herstellen na de curretage. En zo'n streepje hebben sommige vrouwen hun hele cyclus op de ovu test muv de piek als hij echt positief is. blijven door testen tot je een piek hebt en dan heb je een eisprong. Dit heeft helaas niks te maken met misschien HCG in je lijf. Ik hoop voor je dat het weer snel raak mag zijn!
@ sloppyslayer; dank voor je reactie. Ik ga gewoon door met testen. Maar wat ik dus raar vind is dat ik normaal altijd spierwitte testen heb. En sinds die curretage dus die lichte streepjes. Maar dit heeft dus niets met HCG te maken? Ik dacht dus ook al dat er nog geen eisprong was geweest...ik heb begrepen dat die ook later kan komen deze cyclus.... Ik blijf dan maar gewoon door testen!
Ik had dit ook deze maand na mijn curretage.Vandaag ineens een knaller!Toen nog een digitale clear blue er achter aan gedaan en een smiley.Als het goed is wordt hij dus nog donkerder hoor!En dan is je eisprong!Hoe de lichte streepjes komen weet ik niet...
je ovulatietesten zijn niet positief dus ik snap niet dat je dat in je oproepje zet als titel. Het wil niet zeggen als je een streepje krijgt op je ovutest je eitje er direct aankomt.Je hebt altijd LH in je bloed zitten maar deze schommelde onder aanleiding wanneer deze opbouwd naar de sprong toe ,weer doet afnemen om erna te knallen. Dus doortesten tot hij knald ! succes!
Heb altijd gedurende mijn hele cyclus streepjes op de ovu test, pas vlak voor mijn ei werden ze donkerder. Rustig door testen. Heb ook meerdere miskramen gehad. Je cyclus kan daarna best afwijkend zijn.