Ovulatietest positief bij zwangerschap of week voor NOD???

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Marlee16, Oct 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marlee16

Marlee16 Actief lid

Mar 17, 2016
    473
    67
    28
    Ik zit nu zo 6/ 7 dagen voor Nod. Ik heb 8 oktober een knalpositieve ovulatie test gehad. Ik heb sinds die eisprong al zo'n erge menstruatiekrampen. Ik heb een zwangerschapstest liggen maar ik weet dat het nog te vroeg is. Maar door die pijn ben ik zo nieuwschrierig. Ik had ook nog ovulatietesten liggen ik denk ik heb wel eens gehoord dat ie als je zwanger bent ook positief kan uitvallen. Ik verwachtte gewoon wit aangezien hij vorige week echt zo knal was. Maar hij geeft dus een streepje?
    Wie heeft hier ervaring mee? Stel dat je ovulatietest gewoon positief blijft na ei (geen ovulatietest ervaring) dan weet ik dat anders ga ik toch snel een zwangerschapstest doen🙈🤔😀

2. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Hoi. Ja dat kan zeker. Ik heb het van het weekend nog geprobeerd voor de gein. Maar ben 7 weken zwanger dus weet niet of die reageert als je nog maar net zwamger bent. Bij mij was die zo knal positief dat ik dacht dat ie van het stokje zou vallen. Haha.

Maar als je geen ervaring hebt met ovulatiesten weet je dus niet hoe die reageert op jouw LH hormoon. Dus zou er niet te veel van uit gaan. Het is geen betrouwbaar testmiddel om een zwangerschap vast te stellen.

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    je kan ovulatietesten niet gebruiken als zwangerschaps test.
    Het kan inderdaad wel, maar lang niet bij iedereen dus betrouwbaar is het sowieso niet.

Daarbij zit er je gehele cyclus LH-hormoon in je urine dus het is niet vreemd dat je een streepje te zien krijgt. Die kan de ene dag donkerder zijn dan de andere dag.

Als je ei echt gesprongen is dan ben je veel te vroeg voor een zwangerschapstest. Na een positieve test springt je ei 24-48 uur daarna. Dus 9/10 oktober. Dan ben je nu pas 6/7 dpo.
    Zou dus zeker nog 4 dagen wachten met een zwangerschapstest.

Overigens betekend een positieve ovulatie test niet dat je ei ook echt springt. Soms is een tweede piek nodig om je ei te laten springen.

4. Marlee16

Marlee16 Actief lid

Mar 17, 2016
    473
    67
    28
    Ik stond gewoon echt te kijken van het streepje. Een week na de ovulatietest die knal is moet ie toch wel weer wit zijn?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Nee hoor. Een streepje kan je je hele cyclus door krijgen omdat je altijd wel lh in je lichaam hebt.

Ik neem aan dat hij nu niet positief is zoals eerder.

Voor nu zegt het dus helemaal nog niks.

Share This Page