positief of niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Zethu, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Ik heb vanmiddag een zangerschapstest gedaan en zag eerst niets. Toen ik datum erop geschreven had en het in een doosje deed keek ik nog een keer in wat feller licht en toen dacht ik heel licht een streepje staan. (was denk ik 8 minuten later)
    Ik moest naar de huisarts ivm buikpijn (heb nu schijnbaar een blaasontsteking) en bij thuiskomst zag ik dat het een heel smal, maar nog moeilijk zichtbaar streepje was.

Ik heb een foto proberen te maken, maar krijg het er niet goed op. Ik ga dat later nog een keer proberen.
    Maar mag ik dit ook als positief tellen?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Als het binnen de afleestijd was is een streep een streep.. maar daarna mag je er niet meer vanuit gaan. Welk merk was het?

Ik zou anders morgen of overmorgen nog een testje wagen.

3. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    hoi zethu,
    als ik jou was zou ik morgenochtend nog een keer een test doen. Je urine bevat 's ochtends meer hcg, dus als het een streepje was zal hij morgen duidelijker zijn.
    Weet je zeker dat het geen indrooglijntje was? Welke test heb je gebruikt?

4. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik heb wel eens gehoord dat een heel dun lijntje niets kan betekenen. Hang me er niet aan op, maar heb het gehoord.
    Kan het niets met je blaasonsteking te maken hebben? Urine is dan natuurlijk ook anders.
    Ik hoop gewoon dat je snel positief test.
    Het beste is om om de drie dagen te testen. Dan verdubbelt je hcg.
    Succes! Lees het wel bij nod.

5. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ star81 en Manuela79. Ik heb die van Kruidvat de duurdere getest vandaag. Heb ook nog die van 2 voor 5 liggen eentje.
    Omdat ik voor antibiotica bij de apotheek was heb ik daar ook nog een van Clearblue gekocht.

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Die duurdere van kruidvat, is dat die met het plusje?
    Want die geeft wel vaker een hele dunne pennestreep, en dat moet je als negatief beschouwen. Die is pas positief als het een dikke brede streep is.

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Spannend! Ik zou morgenochtend nog eens proberen.

off topic: ik schrik wel een beetje van jouw foto in je album :( je weet toch wel dat roken bij een baby heel erg slecht is he? :(

8. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    @ MamaDeluxe
    Ik denk dat ze dat echt wel weet.

9. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Het was eerst breed, maar is met indrogen smal geworden.
    Maar doe morgenvroeg met die van 2 voor 5.

10. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Mijn vriend en ik roken allebei sinds juni niet meer. De ouders van het kindje kiezen er echter voor om te roken. Eerst mocht er niet met de kleine in de buurt gerookt worden zeiden ze, maar schijnbaar zijn ze er vanaf gestapt.
    Bij ons in huis wordt alleen nog maar op balkon gerookt met goed weer, maar nu in de winter zetten we het raam open in de keuken en mogen ze daar hun gang gaan.

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ohhhh, het is niet jouw kindje? Dat begreep ik niet.
    Jammer van die ouders.

Goed van jullie dat jullie gestopt zijn met roken!

12. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Als het goed is had ik er een tekst bij gezet. Het kindje is het petekindje van mijn vriend. Dankzij dit kindje heeft hij besloten om zelf ook aan de kinderen te gaan.
    Zijn er wel meer die denken dat het ons kindje is. Wij hebben zo veel foto's van haar op de hyves enzo staan.

Ik heb vanmorgen trouwens een nieuwe test gedaan. Zo negatief als ik weet niet wat :cry: Tranen met tuiten gehuild.

ergens heeft iemand me gevraagd dat de "positieve" test van woensdagmiddag niet door de blaasontsteking kan komen. In bijsluiters staat daar niets van. Maar heb eens op internet zitten neuzen en ja hoor:
    Bacterien van een blaasontsteking scheiden een eiwit uit waardoor je een vals-positieve zwangerschapstest kunt doen.

Dat die huisarts (in opleiding) en de apothekersassistentes daar niets van hadden kunnen zeggen zeg! Echt niet normaal meer!

Deel Deze Pagina