hCG hoeft niet te verdubbelen in 2 dagen

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by MarinMarin, Jul 29, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MarinMarin

MarinMarin Niet meer actief

Ik ben iets interessants tegengekomen omdat ik er momenteel middenin zit. Ik heb al een week positieve testen die voor mij, vergeleken met eerdere zwangerschappen, te licht zijn en te langzaam oplopen.

Overal hoor je dat je hCG moet verdubbelen in 2 a 3 dagen. Nou kwam ik een video op YouTube tegen van een fertiliteits- en IVF arts uit Amerika. Hij vertelt dat hCG helemaal niet hoeft te verdubbelen in 2 dagen voor een goede zwangerschap. Je hCG level moet iedere 2 dagen 53% stijgen. Heel wat anders dus dan het dubbele. Dit zijn de waardes waarin hCG zou moeten toenemen voor een goede zwangerschap.

1 dag later 24%
    2 dagen later 53%
    3 dagen later 88%
    4 dagen later 133%
    7 dagen later 338%

Ervan uitgaande dat ik zaterdag, testdag 1, op 25 zat gezien de test die aansloeg. Dan zou ik 4 dagen later een stijging van 133% moeten hebben. Oftewel een hCG van 58.25 op woensdag. Ik zat donderdag op 50. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar of dit onder een goede zwangerschap valt...

Ik dacht ik laat het even weten dat je je dus niet blind hoeft te staren op het verdubbelen van hCG in 2 a 3 dagen. Ik vind dat wel een belangrijke om te weten en dat er hoop is voor degene die geen verdubbeling hebben.

Kimono17 likes this.

Share This Page