Positief of niet?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Roosje24, 2 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Hier kun je niet omheen inderdaad.
    Hopelijk wordt je niet te ziek en ben je snel weer klachtenvrij.
     
  2. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Beterschap!
     
  3. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    Dankjewel dames. Ik heb gelukkig niet erge klachten. Hopelijk wordt ik idd niet erger ziek :)
     
  4. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Tja of het nou corona is of niet dat maakt toch eigenlijk niks meer uit?
    Je bent ziek en voelt je ziek. Dat is naar.
    Hoop dat je je snel beter voelt! Sterkte
     
    jada08, Zxcvb en Damay77 vinden dit leuk.
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Mee eens. Wilde het van de week al een paar x typen want ik begrijp oprecht niet waarom je meerdere keren zou testen of überhaupt nog zou testen.
    Je voelt je niet lekker/je bent ziek en of dit door een flinke verkoudheid, griep of corona komt dar doet er toch niet toe? Je bent ziek dus je blijft thuis. en ik zou me persoonlijk Totaal niet druk maken of het nu corona , griep whatever is. Het helpt je niets. Corona blijft, net als griep en verkoudheid en moeten we ook zo gaan behandelen/zien.

    Maar misschien denk ik wel te makkelijk:)

    TS: beterschap
     
    mutskuh, jada08 en Mop81 vinden dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.633
    10.536
    113
    Misschien werkt ze wel met oudere mensen, mss moet ze binnenkort geopereerd worden, mss wil ze de richtlijnen volgen die nog van toepassing zijn. Ik vind het een beetje vreemd dat je je tegenwoordig moet verdedigen als je test.
    Ik zie zelf ook dat Corona veel milder verloopt dan griep, (we hebben beide in huis) ze spraken eind vorig jaar al over dat ze de richtlijnen gaan aanpassen. Tot die tijd hou ik mij hier ook netjes aan, te braaf, mss wel.
    Overigens blijven onze kinderen met koorts griep ook thuis, die moeten eerst even goed uitzieken.
     
    Trirani vindt dit leuk.
  7. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    Aah nee joh dames. Ik maak me er zeker niet druk om. Ik zou eigenlijk niet eens testen want dacht idd verkoudheid oke normaal. Ik werk met kinderen maar had ook een afspraak staan voor vrijdag en zaterdag ook dus geen idee waarom ik getest heb. Als
    ik het niet wist zou ik verder gaan met mijn leven.

    klinkt raar maar ik had gewoon even zin om te testen omdat ik andere klachten had. :D

    ik ben gisteren ook gewoon naar buiten gegaan met mijn kinderen hoor.
    Alleen en nu? Vanaf wanneer mag ik weer alles doen :)
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  8. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    Ohh trouwens bedankt dames :)
     
    Mop81 en Somita vinden dit leuk.
  9. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113

    En toch maakt het dus echt nog wel uit.
    Ik moest gisteren naar de huisarts, maar moest toch echt eerst testen voor ik mocht komen, want mocht het corona zijn, moest ik in de ruimte voor coronapatienten en mocht ik dus niet in de wachtkamer.

    Dat terwijl ik dus griep heb sinds kerst en mij daar zieker van voel dan de mensen om mij heen met corona.
     
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.633
    10.536
    113
    Hier ook, ook omdat ik Corona heb, moesten mijn man en zoontje (die beide koorts/ hoesten en verkouden zijn) ook even een testje doen.
     
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.343
    12.031
    113
    Vrouw
    Ja maar dan vind ik het ook een ander verhaal.
    Ik snap dat als jij dusdanige klachten hebt en de ha wil bezoeken dat hij dan om een test vraagt. Maar als je gewoon ziek bent blijf je thuis en klaar.
    Ik heb vorige week ook 1x een test gedaan. Ik wilde de ha bellen voor advies vanwege het erge hoesten. Toen heb ik voor het bellen even een test gedaan. Want als ze het nodig hadden gevonden dat ik langs kwam hadden ze misschien wel om een test gevraagd. Dat snap ik dan best.

    Maar verder heeft niemand hier een test gedaan, degenen die ziek waren zijn thuisgebleven tot ze beter waren en daarna weer door.
     
  12. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.343
    12.031
    113
    Vrouw
    Ik snap je wel hoor. Ik wil niet meer onnodig testen, maar als er dan eentje ziek is denk ik toch wel eens: zou het corona zijn of gewoon verkouden?
    Bij mezelf zou ik dan nog wel eens, uit nieuwsgierigheid, een test kunnen pakken. Maar bij de kinderen doe ik dat niet meer.
    Ik ben heel blij dat die niet meteen meer bang zijn om corona te hebben als ze een keer niezen.
     
  13. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Maar als je met oude mensen werkt of geopereerd moet worden dan is griep of heftige verkoudheid toch net zo vervelend? Ik wil niet dat ze zich hoeft te verdedigen. Maar begrijp oprecht het verschil niet tussen griep en corona in deze tijd.
     
    mutskuh, Zeebra en Zxcvb vinden dit leuk.
  14. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    Dit idd! Bij mezelf vind ik het niet erg. Zo gedaan. Zoontje heeft ook koorts nu al 2 dagen maar hem test ik niet hoor. Misschien is hij ook besmet maar dat weet ik dus niet zeker. Hoef het ook niet te weten. Uitzieken gewoon
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.633
    10.536
    113
    Klopt, bij erge klachten ga ik inderdaad sowieso niet bij een kwetsbare op bezoek, maar ik had vorige week alleen hoofdpijn, ik had met die klacht (die ik wel vaker heb) zo naar een tante kunnen gaan die bijna haar volgende chemo krijgt. Dan is het fijn dat ik even heb getest, want het was Corona. Het had ook griep kunnen worden, maar je voorkomt er toch gedoe mee.
     
    Trirani en Mop81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina