Wanneer verdwijnt 2de streepje van ovulatietest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Debstertjuh, Aug 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

May 22, 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Heeft er iemand ervaring Hoe lang het tweede streepje zichtbaar blijft op een ovulatietest?
    Is deze direct na je eisprong verdwenen of blijft hij nog meerdere dagen zichtbaar?

2. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

Jun 3, 2013
    1,342
    721
    113
    Hier altijd een tweede streepje en zo bij vele.. Alleen vlak voor de eisprong is de testosteron donkerder als de controle streep en dan is deze positief. Verder betekenen 2 streepjes op een ovu test niks.. Mits deze dus positief is

3. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

May 22, 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx voor de info!
    Had gisteren een donkerdere streep als vandaag maar ook nog niet zo donker als de controle streep. Heb al sinds gisteren een uur of 17 ovulatiepijn, vandaag ook nog maar is nu minder aan het worden... Dus of ik mijn ei nu gemist heb op de ovulatietesten???

4. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ei-pijn is meestal alleen het groeien van de follikel.
    al vraag ik me vaak af of het niet gewoon de darmen zijn. die kunnen daar ook op die plek pijnlijk zijn...
    een streep heb je trouwens altijd wel op een ovutest.
    ik zou doortesten.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een vrouw heeft de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op reageert.
    Dat is ook de reden dat een ovulatietest alleen positief is als beide streepjes minstens even donker zijn.

Verder hoeft een ovulatietest niet op te lopen naar een positieve test. LH kan schommelen, wat betekent dat een ovulatietest zomaar uit het niks kan knallen!

6. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

May 22, 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar is misschien dus ook wel makkelijk te missen? Heb niet altijd op een vast tijdstip getest, maar er heeft altijd minder dan 24 uur tussen gezeten. Is de kans dan aanwezig dat ik me ei gemist heb met testen?
    Qua lichaamskenmerken en cyclusduur denk ik dat hij nl al geweest is, maar op de test niet...

7. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

May 22, 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk toch dat ik hem gemist heb met de testen...
    Voor de bovenste test zat ook een lichtere test, maar die had ik al wel weggegooid!

Attached Files:

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik test ook nooit een knaller met streepjestesten. Bij mij zijn ze nagenoeg allemaal wit en dan 1of 2 keer een donkere maar niet zo donker als zou moeten. Toch hebben wel een eisprong.

9. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

May 22, 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook ovulatiepijn, dus daar kan ik het ook wel aan herkennen. Maar was benieuwd of die pijn voor of na mijn ei zou zijn...
    Maar door de ovulatietesten ben ik daar dus niet wijzer van geworden. We hebben wel genoeg geklust, dus daar ligt het niet aan 😜

10. lietjuh

lietjuh Bekend lid

Mar 9, 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als bij mij de streep donkerder wordt test ik 3 keer op een dag en daar haal ik mijn knaltest wel uit.

Share This Page