Wie begrijpt dit?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Polpolp, Jan 28, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Polpolp

Polpolp Lid

Jul 30, 2020
    46
    3
    8
    Female
    Vorige week had ik vruchtbaar slijm dit heb altijd 1 dag. Normaal komt mijn eisprong (volgens mij) een paar dagen daarna. Het is nu een week later en omdat ik steken voelde in mijn buik heb ik een ovulatietest gedaan. Deze was positief.

hebben meer mensen hier ervaring mee een week na slijm?

gr

2. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,754
    113
    Female
    Heb je een foto van je test?

3. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Ik heb vaak pas 5 a 6 dagen na vruchtbaar slijm mijn eisprong

4. Polpolp

Polpolp Lid

Jul 30, 2020
    46
    3
    8
    Female
    Hierbij een foto. Heb een lange cyclus na stoppen pil, voorgaande keren na 2/3 dagen eisprong. Nu dus een week na slijm.

Attached Files:

5. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,754
    113
    Female
    Ik vind die niet perse positief, testlijn moet net zo donker of donkerder dan de controle lijn zijn...

SMJD likes this.
  6. Polpolp

Polpolp Lid

Jul 30, 2020
    46
    3
    8
    Female
    Dat weet ik, maar uit ervaring weet ik dat ‘ie morgen dan helemaal positief is. Vond alleen de timing zo raar

7. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,754
    113
    Female
    Maar je zegt, deze is positief? Vandaar mijn verwarring :) maar ik snap je vraag niet helemaal, vind je de timing raar omdat je een week geleden al vruchtbaar slijm had en nu "eipijn" hebt? Wanneer was je menstruatie dan en op welke dag van je cyclus zit je nu dan?
    En heb je nu maar 1 ovutest gedaan of al de hele maand?

8. Polpolp

Polpolp Lid

Jul 30, 2020
    46
    3
    8
    Female
    Richting positief had ik dan idd moeten schrijven! :thumup:

Als ik test buiten mijn vruchtbare periode blijven de testen echt helemaal wit of heeeel licht, dus ik zie daarin een beetje op welk punt ik ongeveer zit in mijn cyclus. Gemiddeld heb ik een cyclus van 35 dagen, soms 38 (twee keer gehad) sinds ik met de pil ben gestopt.

Ik vond de timing raar omdat ik vorige week pijntjes had en slijm (normaal teken voor mijn ei). En nu een week later weer pijn, geen slijm maar wel deze test.

9. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,149
    9,754
    113
    Female
    Ahhhhhhh, een stuk duidelijker, zelf heb ik richting mijn menstruatie ook een streepje op de ovutest. En wat betreft ontpillen en de cyclussen daarna kan ik je niet mee helpen, zit al 15 jaar niet meer aan de pil geloof ik ;)

10. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    hoe lang is het geleden dat je bent gestopt met de pil? En waar zit je nu in je cyclus? Zeg maar welke cyclus dag

11. Polpolp

Polpolp Lid

Jul 30, 2020
    46
    3
    8
    Female
    Ik ben 4 maanden gestopt en zit nu op dag 28 (laatste cyclussen waren rond de 35 dagen)

12. Polpolp

Polpolp Lid

Jul 30, 2020
    46
    3
    8
    Female
    Sorry dag 29..

13. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    Heb je al eens eerder zo laat in de cyclus een ovulatietest gedaan? Wat was de uitslag toen? Je kan namelijk de hele cyclus door wisselende streepjes hebben. Het vervelende met alleen ovulatietesten is dat je alleen ziet of er een LH piek is of niet. Je weet dus nooit 100% zeker of je eitje ook daadwerkelijk gesprongen is. Als je dat zeker wilt weten, zou je er bij 'moeten' temperaturen. Dat moet dan wel volgens de regeltjes, anders is dat minder betrouwbaar.

Voor nu kun je dus niets anders dan afwachten of je over ongeveer 6 dagen ongesteld wordt of niet. Als je niet ongesteld wordt ben je hopelijk zwanger. En kan het zijn dat je ei toch later was en dan zou je cyclus dus ineens veel langer duren

14. Polpolp

Polpolp Lid

Jul 30, 2020
    46
    3
    8
    Female
    Nee, nooit eerder gedaan. Maar voelde steken dus dacht ineens het zal toch niet..

Dank je wel voor je antwoord, heel fijn!

15. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

Feb 3, 2015
    2,607
    1,538
    113
    Female
    Steken kan je ook nog bij een innesteling hebben

16. Polpolp

Polpolp Lid

Jul 30, 2020
    46