bv en fv combineren

Discussion in 'Borstvoeding' started by lovekees, Feb 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovekees

lovekees Bekend lid

Oct 8, 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik wil graag bv en fv combineren
    dochter is nu 7 maand en 2 weken ze is sinds een week of 4 nacht weer aan het spoken

denk dat er niet meer genoeg voedingsstoffen heb wil nog wel graag bv blijven geven

dacht zelf eerst de avond te vervangen voor fv met rijstebloem

heeft iemand ervaring met combineren en hoe doen jullie dat??

2. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Sinds de 9 maanden combineer ik maar dan met de middagvoeding vervangen voor flesvoeding (ivm werk en aflopend kolfrecht).
    Hier gaat het super eigenlijk maar jou rede is iets anders natuurlijk.
    Zou het niet weer gewoon een fase zijn?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik denk niet dat het aan de voedingsstoffen ligt. Dat gebeurd maar zelden ;)

Het kan zomaar een aandacht/verlatingsangst fase zijn, duurt even, en willen ze vooral aandacht.

Rijstebloem helpt lang niet altijd. Sommige kinderen gaan er juist slechter op slapen, omdat het te zwaar op de maag ligt.
    Wat krijgt ze nu nog in de namiddag/avond?

4. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    ivm het slapen heb ik de late avondvoeding vervangen eerst door enkel KV en daarna door pyamapap.
    Nu mijn kolfrecht ook bijna afloopt krijgt ze overdag ook één fles KV. (alleen deze dringt ze super slecht ca 90CC)

In een schema is dit: (maar we leven hier niet op de klok maar hoe het uit komt)
    7uur bv
    13uur kv
    19 uur bv
    23 uur kv (200cc pyamapap)
    nachtelijk zo nodig bv
    Tussendoor drinkt ze slokjes thee.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het ligt echt niet aan de voedingsstoffen in je melk.
    Wat de meest voorkomende reden voor dit gedrag is, is dat ze ofwel overdag te veel andere dingen eten en niet voldoende borst, en dit 's nachts inhalen, of dat ze overdag te druk zijn met andere dingen doen, zien, horen, en dat ze dat 's nachts aan de borst inhalen.

Rijstebloem zal dat inhaalgedrsg niet veranderen, het gast nl. Meestal niet om etenshonger, aar om mamahonger. Het is maar een fase, het gaat over. Probeer meer rust in de dag in te bouwen, leg vaker aan.

6. lovekees

lovekees Bekend lid

Oct 8, 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    die fase duurt al een week of 4 ben zelf wel een beetje uitgeput,
    zoals vanacht was het 24.00 maar toen lag ze op haar buik, 3.30 weer half 6 half7 was ze alweer wakker en daarna wil ze niet meer slapen

bertha wordt ze zelf rond 11 uur wakker of maak je haar wakker??

7. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik voed op verzoek.
    Het enige regelmatige is dat ze elke avond om 19uur de borst krijgt.
    tussen 21:30 en 22 uur wordt ze dan meestal wakker en geef ik pap.

Nu sinds 2 wkn wordt ze ook wel eens voor 21 uur wakker, (heb flink de buikgriep gehad 3x, dus nauwelijks voeding meer) en dan geef ik haar KV. hier drinkt ze ca 90 cc dan nog van bij. Dan wordt ze tussen 23 en 24 uur wakker en krijgt ze pap waarop ze slaapt tot 7:30 uur. (nu 3X al wat is dat héérlijk!!)

Share This Page