Willen jullie even naar deze ovulatietest kijken?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Tyrah, Aug 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Ik ben op zoek naar mijn eitje.
    Maar ben net gestopt met de pil, dus zou buiten om dat ik hem "misschien" gemist hebt ook kunnen zijn dat ik aan het "ontpillen" ben.
    Ik vroeg me af of ik het goed zie dat de onderste donkerder is (ik weet nog niet positief) dan de en na bovenste.
    Heb nog 2 testjes liggen en dan wil ik stoppen met testen (al komen die van zwanger en kids eraan; wil ik bewaren voor de volgende ronde).
    Ik vraag dit omdat ik me dan afvraag of ie moet komen of niet die lh piek en dan extra testen vanmiddag om 16.00 uur of gewoon om 11.00 uur morgen en overmorgen?

Alvast bedankt.

2. masrya

masrya Fanatiek lid

Sep 11, 2014
    1,270
    2
    0
    Van de zwangerschapstesten naar ovulatietesten, dan weer zwangerschapstesten omdat je een bbz vermoed, nu weer ovulatie testen.

Meid je maakt jezelf gek, je 1e ongesteldheid kan in sommige gevallen wel 60+ dagen op zich laten wachten.

Dit gaat een hele bittere pil voor je worden aangezien je nu net na je laatste pil al zo obsessief bezig bent.

3. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Helemaal mee eens.Ik ben alleen bang dat het niet aankomt...
    Daarbij is het ook nog eens zo dat je helemaal geen eisprong hoeft te hebben de eerste keer na je ontrekkingsbloeding...maar dit is al zo vaak uitgelegd,ze wil het niet horen.

4. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Jawel, ik wil het wel horen :)
    Daarom stop ik ook met testen zoals ik al zei.
    Ga wachten op mijn eerste menstruatie zonder de pil:)

Was alleen nieuwsgierig!

5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Ja,dat zeg je idd steeds...om dan weer met andere testen te beginnen ...en weer hetzelfde te vragen.
    Klinkt allemaal erg 'bekend'...

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ach, het is toch gewoon ook allemaal hardstikke spannend! Ik was na het stoppen met de pil ook gewoon zo vreselijk nieuwsgierig hoe het allemaal zou gaan, en of mijn lijf het echt wel zou doen allemaal. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt TO over je cyclus, en succes met zwanger worden.

7. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Dank je wel, zo heerlijk positief :D

8. Shibainu25

Shibainu25 Actief lid

Apr 9, 2015
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Om dan antwoord op je vraag te geven, ik zou morgen en overmorgen om 11.00 testen. :D

9. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Hihihi dank je wel Shibainu25 :)

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een belangrijk ding: LH kan schommelen tijdens je cyclus.

LH hoeft dus niet op te lopen naar een piek. Een ovulatietest kan dus zomaar uit het niks gaan knallen.

Het streepje op je onderste test hoeft dus morgen nog niet op te lopen naar een piek. Voor hetzelfde geld is het morgen weer lichter.

Kortom: het zegt helaas helemaal niks. :(

Je kunt uiteraard morgen en overmorgen gewoon nog testen zolang als je nog ovulatietestjes hebt.

En anders is het helaas afwachten of net zo lang doortesten tot je test duidelijk positief is.

Hoop niet dat je net als mij 126 dagen moet wachten tot je eerste echte menstruatie na pilstop......

11. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Ik zie dat je zwanger bent: gefeliciteerdddddd! Wat leuk :)

12. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk Masrya, ik ben testverslaafd officieel nu!
    Ik heb nu als vergelijking beiden testen gedaan, 1 van sensitest en 1 van zwanger en kids.
    Is nog niet positief maar best donker? Deze is van z&k.

13. masrya

masrya Fanatiek lid

Sep 11, 2014
    1,270
    2
    0
    Bedoel het absoluut niet verkeerd hoor,

Natuurlijk is het spannend als je samen besluit voor een kindje te gaan. En wil je het liefst zo snel mogelijk dat het raak is..

Echter loopt het vaak anders, vooral als je nog moet ontpillen. Het ene lichaam heeft alles weer snel op de rit terwijl een ander er een half jaar over doet om weer een 'normale' cyclus te hebben.

Ook kan het zijn dat je de eerste cyclus geen ovulatie hebt, of van dusdanig mindere kwaliteit dat er geen zwangerschap zal kunnen ontstaan.

Er zijn natuurlijk vrouwen die in de 1e ronde zwanger zijn.. Maar de meerderheid niet.

Probeer gewoon te genieten van elkaar tot je 1e ongesteldheid (of niet natuurlijk 😊) . Zonder er gelijk heel veel druk op te leggen, want Door stress werk je je lichaam nu een beetje tegen zich te normaliseren

14. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    3,018
    64
    48
    Female
    Hilversum
    ja stop er mee meid nu want je verspeeld een hoop geld en gestress voor jezelf zo en je blijft zo onduidelijkheid hebben...
    wij hebben helaas geen glazen bol...
    wacht tot je eerste menstruatie en dan pas beginnen met testen...

15. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    +1. Je testen zijn ook nog niet positief. Ik vind je er zelfs nog niet tegenaan zitten

16. Shibainu25

Shibainu25 Actief lid

Apr 9, 2015
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laat haar toch lekker geld uitgeven aan ovutesten.
    En hoezo blijft ze dan onduidelijkheid hebben? Als blijkt dat ze 2 weken lang blijft testen, en de ovu testen zijn nog steeds niet positief, dan is t welduidelijk dat t nog lang kan duren voor haar cyclus normaal is.

En voor t zelfde geld, knalt er straks wel 1 aankomende dagen. Ja maar 1 manier om achter te komen. Ik heb zelf ook gelijk ovutesten gebruikt om te zien wanneer mn menstruatie zou komen, zodat ik dan niet "doorgelekt" op straat rond loop, bij wijze van...na een knal test precies 2 weken later ongi, en was er dus op voorbereid:D

Gelukkig gebeurd het ook heel vaak dat vrouwen direct weer een normale cyclus hebben, maar die verhalen lees je natuurlijk niet zo vaak op forums.;)

Dus als haar manier is om ovutesten te gebruiken om duidelijkheid te krijgen ivbm haar cyclus...laat lekker gaan... We zijn de beroerdste niet om even een blik te werpen op haar testjes lijkt me, en zowel, niet reageren dan... Waar ik nu de zenuwen van krijg is mensen die al 5 dagen v nod een test plaatsen met de vraag of t raak kan zijn en je ziet weinig tot niks. Daar zou ik gestressed van raken. Gewoon na of op nod testen, maar op zulke topics reageer ik dan ook niet. Sorry hormonen hahah

Aniway doen waar jij je goed bij voelt, iig weet ik niet hoe jouw eerste ovutesten eruit zagen, bij mij gingen ze van omo wit en liepen ze op, tot aan een knaltest en de volgende dag weer omo wit. Maar dat verschilt ook per persoon... Of je moet toch wel elke ochtend een testje eraan gooien, of maar zien wanneer je menstruatie zich aankondigd...

17. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Dank je wel! Heb ik er in ieder geval 1 die even wilt meekijken want dit is eerste keer ovulatie testjes voor mij en ja had al begrepen en donker of nog donkerder voordat het goed is. Dank nogmaals.

18. dolliej

dolliej Fanatiek lid

Mar 24, 2015
    1,683
    1
    0
    +1...

19. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Haar geld, haar keuze, toch? :) Ik snap best dat ze het spannend vindt en er zenuwachtig van wordt hoor.

Misschien ook gaan temperaturen? Is wat goedkoper en geeft je ook inzicht in je cyclus :) Ik ben dat vorige cyclus eindelijk gaan doen en het geeft een stukje rust, vind het heel prettig om te doen :) Wou dat ik er eerder aan begonnen was!

20. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Dank je Aegyo, ik ben al aan het oefenen om te tempen in de ochtend nu.
    Is zeker wat goedkoper :)

Share This Page